Mokslininkai: Tutanchamono kape rastas durklas buvo pagamintas iš meteorito

Milano politechnikos universitetas, pasinaudodamas šiuolaikiškomis rentgeno technologijoms nustatė, kad Egipto faraono Tutanchamono kape rasto durklo sudėtyje esama 10 proc. nikelio ir 0,6 proc. kobalto.

Palyginus jo sudėtį su 11 metalų turinčių meteoritų sudėtimi nustatyta, kad durklo sudėtis yra panaši.

Garsusis durklas, kuris buvo pagamintas 14 a. pr. Kr., rastas drobėje, kuria buvo apvyniota dešinioji faraono mumijos šlaunis. Jo dekoruotą auksinę rankeną puošia kalnų krištolo burbulas, o auksinę makštį – lelijų, plunksnų ir šakalo galvos raižiniai.

Dar vieneri auksiniai ašmenys buvo rasti po drobe, kuria buvo apvyniotas Tutanchamono pilvas.

Bronzos amžiuje reti geležiniai dirbiniai buvo labiau vertinami už auksinius, todėl buvo gausiai dekoruojami. Tai galima paaiškinti tuo, kad egiptiečiams buvo sunku apdirbti šį metalą, kurio lydimosi temperatūra yra labai aukšta.

Archeologai Howardas Carteris (Hovardas Karteris) faraono Tutanchamono kapą surado 1922 metais. Jau seniai buvo manoma, kad durklo geležinės ašmenys buvo pagamintos iš meteorito, tačiau ankstesnių ekspertizių rezultatai buvo prieštaringi.

Šią teoriją pagaliau patvirtino Rentgeno spindulių fluorescencinis (RSF) tyrimas, naudojamas elementinės sudėties cheminei analizei.

Pasak tyrėjų, šis atradimas leido paaiškinti egiptiečių vartoto termino „dangaus geležis“ prasmę.

„Naujo sudėtinio termino atsiradimas leidžia manyti, kad senovės egiptiečiai... dar 13 a. pr. Kr. suvokė, kad šie reti geležies gabalėliai yra nukritę iš dangaus“,– sakė tyrimą atlikę mokslininkai.

Jų tyrimo išvados publikuojamos žurnale „Meteoritics and Planetary Science“.

parduodu metiorita mezosiderita. 861111843

Anonimas portretas
meetioritu ira niamazei ziameja tik mazei kas zino,kur galima rasti.

Anonimas portretas