- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sveikatos apsaugos ministras beveik baigė įtikinti politikus ir visuomenę, kad šiuo metu būtina nustatyti nekompensuojamiesiems receptiniams vaistams fiksuotus antkainius.
Jo nuomone, tam tikras farmacijos sektorius – didmenininkai ir mažmenininkai – nustato juos tiesiog protu nesuvokiamus. Todėl visuomenei svarbu tiksliai žinoti, kas ir kiek uždirba iš valstybės nekompensuojamųjų receptinių vaistų, pavyzdžiui, populiariausio šiuo metu antivirusinio vaisto "Tamiflu".
Iš gamintojo finansinės atskaitomybės duomenų ir jose atsispindinčių kainų proporcijų matyti, kad vaisto "Tamiflu" gamybos kaina yra 39 Lt. Be abejo, tai – ne vaisto savikaina, o galutinė vaisto gamintojo kaina, įskaitant žaliavas, vaisto sukūrimo, marketingo ir administracijos kaštus.
Prie šios kainos gamykla dar prideda 36 proc. (14 Lt) pelno ir savo atstovybei Lietuvoje tiekia po 53 Lt. Pastaroji "užsimeta" 32 proc. (17 Lt) – taip atsiranda vadinamoji deklaruojama kaina Lietuvai, kuri siekia 70 Lt. Didmenininko antkainis yra 12 proc., arba 8,40 Lt, todėl "Tamiflu" didmeninė kaina – 78,40 Lt. Vaistinės antkainis – 24 proc., arba 18,82 Lt, taigi, šio vaisto mažmeninė kaina yra 97,22 Lt. Pridėtinės vertės mokestis (PVM), kuris šiuo metu siekia 21 proc., uždirba valstybei 20,41 Lt. Vadinasi, prireikus lietuviui antivirusinių vaistų "Tamiflu", jam tenka pakloti apytikriai 117, 63 Lt.
Įvertinus šiuos skaičius, matyti, kad daugiausia iš visuotinės žmonių nelaimės, vadinamos pandeminiu gripu, uždirba vaisto gamintojas (39 Lt) ir mūsų valstybė (20,41 Lt).
Statistikos departamento duomenimis, Lietuvos didmeninių prekybos įmonių užsidedamas antkainis vidutiniškai siekia 20 proc., o mažmeninių prekybos įmonių – 33 proc. Nesunku palyginti su farmacijos didmeniniame ir mažmeniniame sektoriuje egzistuojančiais antkainiais: vaistų tiekėjų antkainis siekia apie 12 proc., o mažmenininkų, t.y. vaistininkų – apie 24 proc. Tai – Lietuvos verslo sektorius, kuris valstybės pareigūnams šiuo metu kelia didžiausias emocijas.
Vaistų gamintojų atstovybių, kurios tėra tarpininkas tarp vaisto gamintojo ir Lietuvos, užsidedamas 32 proc. antkainis politikų neerzina, nors yra žinoma, kad vaistų gamintojų atstovybės Lietuvos biudžetui mokesčių nemoka, skelbdamos, kad užsiima tik reklama ir informacijos skleidimu gydytojams. Mokesčiai už atstovybių veiklą atitenka užsienio valstybėms, kuriose įsikūrusios vaistų gamintojų atstovų motininės kompanijos.
Nacionalinės vaistų prekybos asociacijos skaičiavimais, jei vaistų gamintojų atstovybėms būtų nustatyti tokie antkainiai, kaip Lietuvos vaistų tiekėjams, ligoniai sutaupytų 560 mln., o atstovybės išleistų mažiau pinigų vaistų reklamai ir gydytojų skatinimui išrašinėti jų firmų vaistus. Tačiau šiuo metu Lietuvos politikai akivaizdžiai rodo palankumą vaistų gamintojų atstovybėms, nes sutelkdami visas pastangas Lietuvos didmenininkams ir mažmenininkams riboti antkainius, vaistų gamintojų atstovybių prašo tik vieno – viešai skelbti savo kainas Lietuvai.
Stebintis išaugusiomis kainomis, paprastai neminimas ir nuo 5 iki 21 proc. išaugęs pridėtinės vertės mokestis vaistams. Farmacijos įmonėms jis nekelia problemų, tačiau eilinį kartą pamirštamas pacientas. Jis sumoka visiems – vaisto gamintojui, tarpininkui, tiekėjui, vaistininkui ir dar valstybei, kuriai ir taip nemažai atseikėja per begales visokių mokesčių, tarp jų ir privalomojo sveikatos ir socialinio draudimo įmokas.
Sveikatos apsaugos ministerijos pareigūnai, nuolat viešai besipiktinantys vaistų pardavėjų apetitu, lygindami vaistų kainas su kaimyninių šalių, linkę nutylėti, kad mūsų kaimynai latviai vaistams taiko 10 proc., estai – 9 proc., o lenkai – tik 5 proc. pridėtinės vertės mokestį. Todėl kyla natūralus klausimas: ar lengvatinio PVM vaistams sugrąžinimas ir tarpininkų tarp vaisto gamintojų ir Lietuvos pelno ribojimas nebūtų realesnis rūpestis pacientu?
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tvarumo tendencija: vis daugiau drabužių keliauja iš rankų į rankas5
Besikeičiant sezonams, puolame atnaujinti savo drabužių spintą. Taip ir sukasi ratas: vienus išmetame, kitus įsigyjame, paskui vėl išmetame... Tiesa, ryškėja ir pozityvi tendencija – vis labiau populiarėja drabužiai, gyvenan...
-
Desertai sveikiau – ką rinktis saldžiam kąsneliui prie kavos?2
Ar galite įsivaizduoti darbo dieną be kavos pertraukėlės? Veikiausiai sunkiai, nes tai laikas, kai galima trumpam atsitraukti nuo darbų ir maloniai pabendrauti su draugais ar kolegomis prie gardžios, garuojančios kavos puodelio. O kokia gi kavos pertrau...
-
Pavasario mados tendencija: provokacija drąsai ir išskirtinumui4
Individualumas, metalo spindesys, permatomi audiniai ir masyvūs siluetai – madingiausi įvaizdžiai šį pavasarį ir vasarą provokuos drąsai, ryškumui ir autentikai. Kaip pasirinkti aksesuarus, kokios spalvos ir audiniai karaliaus &scaro...
-
Pavasario mada – atraskite tris moteriškos pavasario mados tendencijas gaiviam garderobui2
Ar norite atnaujinti savo drabužių, avalynės arba aksesuarų kolekciją ir tinkamai pasiruošti pavasario sezonui? Tada čia sužinosite visą svarbiausią informaciją apie mados tendencijas. ...
-
Mada – menas ar komercija?14
Keldama tokį klausimą rizikuoju užsitraukti ilgalaikę ir neblėstančią viso mados pasaulio atstovų rūstybę ir pasmerkti save būti amžiams išmestai iš jų tarpo – kur dar net nespėjau patekti. Tačiau esu drąsus žmogus, kurį m...
-
Aktyvusis stilius: derinti tai, kas atrodo nesuderinama8
Kedai prie klasikinio kostiumo? O gal aukštakulniai prie sportinių šortų? Dar neseniai toks derinys būtų vertęs kilstelėti antakius, tačiau šiandien, dinamiškam gyvenimo būdui trinant ribas, griežtą aprangos kodą keičia ...
-
Dizainerės I. Kazakevičienės papuošalai: dialogas su medžiaga6
Galerijoje „Balta“ atidaroma išskirtinių Ingos Kazakevičienės papuošalų paroda „Funkcija ir forma“. ...
-
„Birkenstock“ – mados ir patogumo dermė
Šylantys orai natūraliai diktuoja pokyčius garderobe. Vienas svarbiausių naujo sezono atributų – universali ir patogi avalynė. Turint omenyje tai, kad ateinantis metų laikas vis daugiau lepins šiluma, svarbu įvertinti, kokios avalyn...
-
Sulaukusi 102-ejų mirė mados ikona I. Apfel
Šimtametė mados ikona Iris Apfel (Airis Apfel), kurios vizitine kortele buvo tapę akiniai, mirė sulaukusi 102 metų, rašoma jos „Instagram“ paskyroje. ...
-
Dizainerė B. Klimbytė: mano pasaulyje ilgą laiką nebuvo žodžio „minimalizmas“3
Diplomuota kostiumų dizainerė Benita Klimbytė šiuos metus pradėjo malonių iššūkių pareikalavusiu kūrybiniu projektu. Vakarinių drabužių srityje save atradusi kūrėja puošė vieną „Eurovizijos“ nacionalinės ...