- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
-
A. Vasiljevo parodoje – trijų šimtmečių aristokratų mada
Lietuvos dailės muziejus antradienį Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje atidaro naują parodą „Kai aristokratai kūrė madą. XVIII–XXI a.“, kurioje kolekcininkas Aleksandras Vasiljevas Lietuvos publikai pristato tris mados šimtmečius, kurių metu aristokratija formavo mados sampratą ir darė įtaką mados raidai.
17.30 val. Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje (Arsenalo g. 3A, Vilnius) atidaryta paroda veiks iki 2021 sausio 21 dienos.
Pirma parodos dalis skirta absoliutizmo epochai, įsitvirtinusiai Prancūzijoje XVIII a., ir rokoko stiliui, neatsiejamam nuo karaliaus rūmų kultūros ir tenkinusiam pirmosios rūmų damos, Liudviko XV favoritės markizės de Pompadur asmeninius poreikius. Lankytojai pamatys, kaip rokoko stilius pasireiškė to meto mados tendencijose, kaip pasikeitė audiniai, suknelių sukirpimas, spalvų deriniai, vėduoklių ir kitų aksesuarų – tabãkinių, muselių-dėžučių, miniatiūrų ir pan. – forma.
Kita Prancūzijos mados dievaite tapo karalienė Marija Antuanetė iš Habsburgų giminės, Liudviko XVI žmona. Ji buvo ekstravagantiška moteris, aprangos pokyčių įkvėpėja. Būtent ji įvedė graikiško, amerikietiško ir angliško sukirpimo, taip pat „polonezo“ stiliaus suknelių madą. Skiriamasis to laikotarpio bruožas – įmantrios Marijos Antuanetės stiliaus šukuosenos, siekiančios iki vieno metro aukščio.
Parodoje taip pat pristatoma Napoleono valdymo epocha – vienas svarbiausių laikotarpių, kai aristokratija darė ypač didelį poveikį mados pasauliui. Pasiskelbusio Prancūzijos imperatoriumi Napoleono I žmona Žozefina, kilusi iš Karibų jūros Martinikos salos, domėjosi ir mėgavosi mada. Jos skonį ir poreikius formavo senos Versalio tradicijos. Žozefina dievino šalius ir baltas permatomas sukneles, pabrėžiančias jos liekną figūrą. Ampyro stiliui, susiformavusiam Napoleono valdymo laikotarpiu ir imitavusiam graikų ir romėnų madą, parodoje atstovauja rūmų damų suknelės iš muslino, įvairūs šaliai, vyriškos siuvinėtos liemenės, aksominės apyrankės, papuoštos kamėjomis, diademos, lygiapadžiai bateliai ir kt.
Nuvertus Napoleoną prasidėjo karalienės Viktorijos valdymo laikotarpis (nuo 1837 iki 1901 m.). Jis išsiskyrė gana kukliu aprangos stiliumi. Karalienė labai mėgo Škotiją ir savo vasaros rezidenciją – Balmoralio pilį, kurios interjeras buvo drapiruotas langeliais. Todėl nenuostabu, kad XIX a., taikantis prie asmeninių Viktorijos pomėgių, tapo populiarios languotos krinolino suknelės.
Tuo laikotarpiu Prancūzijoje madų pasaulyje viešpatavo ir Eugenija, imperatoriaus Napoleono III žmona, kilusi iš Ispanijos. Būtent ji, tapusi pirmojo mados dizainerio anglo Charleso Fredericko Wortho kliente, buvo aukštosios mados dievaitė. Ch. F. Wortho sukurtos balinės krinolino suknelės išsiskyrė didele apimtimi, rafinuotu kirpimu, originalumu ir apdailos grožiu, pavyzdžiui, juodais Šantiji nėriniais.
Ypatinga ekspozicijos dalis skirta Rusijos imperijai. Parodos lankytojai pamatys, kaip puošėsi Romanovų dvaro aplinkos žmonės. Vienas iš išskirtinių eksponatų – „Brizak“ mados namų apsiaustas rotonda, priklausęs imperatorienei Aleksandrai Fiodorovnai, Nikolajaus II žmonai.
Kalbant apie Rusijos aristokratų įtaką pasaulinei madai, negalima nekreipti dėmesio į 1917 m. revoliucijos pasekmes. Netekę per pilietinį karą savo turto, namų, Rusijos aukštuomenės nariai buvo priversti bėgti iš šalies. Norėdami įsitvirtinti naujuose emigracijos centruose – Konstantinopolyje, Berlyne, Prahoje, Paryžiuje, aristokratai ten ėmėsi kurti madą. Taip Paryžiuje atsirado daugybė rusų emigrantų įsteigtų mados namų – didžiosios kunigaikštienės Marijos Pavlovnos Romanovos siuvinėjimo namai „Kitmir“, kunigaikščių Irinos (Romanovos) ir Felikso Jusupovų mados namai „Irfe“, kunigaikštienės Marijos Trubeckajos, Marijos Annenkovos ir kunigaikštienės Liubov Obolenskajos mados namai TAO, kunigaikštienės Jekaterinos Lobanovos-Rostovskos mados namai „Paul Caret“, imperatorienės Aleksandros Fiodorovnos freilinos baronienės Jelizavetos Hoyningen-Huene mados namai „Yteb“ ir kiti. Daugelis tų garsių mados namų aprangos pavyzdžių šioje parodoje demonstruojami pirmą kartą.
Remdamiesi Wallis Simpson, viena iš pripažintų mados dievaičių, pavyzdžiu, sužinosime, kokį vaidmenį XX a. mados raidoje suvaidino Anglijos aristokratai. W. Simpson labai skyrėsi nuo konservatyvių anglų moterų tiek savo žaviu elgesiu, tiek apranga, kuria demonstravo unikalų stilių, dėl jos karalius Eduardas VII turėjo atsisakyti sosto. Parodoje eksponuojama viena suknelė iš W. Simpson garderobo, taip pat suknelės, kurias dėvėjo Anglijos aristokratės, kai sostą perėmė karalienė Elžbieta II.
Dalis ekspozicijos skirta Lietuvos aristokratijai, kuri taip pat suvaidino tam tikrą vaidmenį kuriant pasaulinę madą. Visų pirma tai – Jacqueline Kennedy sesuo amerikietė Lee Radziwill, kuri ištekėjo už garsios Lietuvos giminės kunigaikščio ir buvo tapusi JAV mados dievaite. Parodoje eksponuojamos Lee Radziwill stiliaus suknelės, taip pat drabužiai, sukurti kunigaikštienės Irene Galitzine, tiesioginės kunigaikščių Golicynų, rusų Gediminaičių, palikuonės, mados namuose.
Galiausiai parodoje „Kai aristokratai kūrė madą. XVIII–XXI a.“ lankytojai išvys drabužių pavyzdžius, sukurtus mados dizainerių, kilusių iš senų garsių giminių. Tai Florencijos didikas Emilio Pucci, rusų ir italų kilmės grafas amerikietis Olegas Cassini, prancūzų markizas Jeanas-Charlesʼis de Castelbajacas, markizė Jacqueline de Ribes ir kiti. Šie unikalūs kūriniai primena mums, kaip aristokratai, pardavinėdami savo vardą ir išlavintą skonį, davė pasaulinei madai naują impulsą ir kartu suteikė galimybę kilmingoms šeimoms XX a. antrojoje pusėje gyventi oriai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Geriausios „New Balance“ batų kolekcijos – „Sizeer“ parduotuvėje!2
Sunku įsivaizduoti išbaigtą miesto stilizaciją be patogių batų. Kedai su žinomu logotipu yra puikus sprendimas ne tik streetwear‘o deriniuose, bet ir laisvalaikio ar sportiniuose komplektuose. Ar nori atnaujinti savo avalynės kolekciją? To...
-
„Teleloto“ bilieto renesansas: galimybė ne tik laimėti, bet ir dėvėti12
Dizainerė Karina Panina kartu su populiariausia šalies loterija „Teleloto“ pristato drabužių kolekciją „Kai pasiseks – pasakysiu“. Ši kolekcija gegužės 26, 27 dienomis buvo demonstruojama ir didžiausiame Lietu...
-
„Menas ant kūno“: kaip pasirinkti tatuiruočių meistrą?35
Tatuiruotės yra vieni patvariausių aksesuarų. Per kūno meną žmogus išreiškia save ir į pasaulį paleidžia meną. ...
-
Kolekcijose užkoduota laisvė
Pati tikriausia scena, stulbinantis apšvietimas, profesionaliai parinkta muzika ir pribloškiantis madų kolekcijų šou, kurį stebint sunku patikėti, kad tai – moksleivių sumanymas ir jų kūryba. Kaip ir kasmet moksleiviška...
-
Sportinių drabužių mada išgyvena renesansą
Sportinių drabužių mada šiuo metu ypač išpopuliarėjo ir tapo patogios, praktiškos ir stilingos aprangos sinonimu. Pastebima ir kita tendencija – sportinių drabužių kūrėjams dabar rūpi ne tik grožis, bet ir tvarumas, atsak...
-
Pavasario makiažo tendencijos3
Garsiausi makiažo meistrai sutaria, 2023 m. pavasario ir vasaros tendencijų centre – sveika ir natūraliai spindinti oda, nuo kurios turėtų prasidėti bet kokia makiažo rutina. Visą pasaulį užkariavusi „skinimalizmo“ tendencija niekur...
-
Atsargiai, mergina badosi!16
Jei pažįstate kaunietę Eveliną Birgiolaitę-Ūkelę, geriau jos neapkabinkite. Nors maloniai šypsosi, kūrėja savo darbais aštriai duria. ...
-
Kaip išvalyti dėmes iš drabužių, jų nesugadinant1
Tikriausiai ne kartą yra tekę išmesti drabužį, nes nesugebėjote išvalyti jame esančios dėmės? Kad ir kaip tobulėtų tekstilės pramonė ir cheminių valiklių gaminiai, dėmės audiniuose vis dar yra galvos skausmas daugeliui. ...
-
Mirė rusų mados kūrėjas V. Judaškinas11
Sulaukęs 59-erių mirė garsus rusų mados dizaineris Valentinas Judaškinas, daugelį metų dalyvavęs Paryžiaus mados savaitės renginiuose, kol buvo pašalintas dėl to, kad nepasmerkė Maskvos invazijos į Ukrainą. ...
-
Grožio pamokos: kaip pasiruošti vasarai?
Atšilus orams, nešiojame atviresnius drabužius, tačiau ar džiaugiamės savo išvaizda. Prieš šiltąjį sezoną norisi pokyčių, ir jokia paslaptis, kad jie turėtų prasidėti nuo sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo. Tači...