- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugumai prekybos vietų skelbiant įvairius išpardavimus, pirkėjai gundosi pasinaudoti patraukliais pasiūlymais. Vieni dairosi dovanų į Kalėdų Senelio maišą, kiti ketina patys pasilepinti. Tačiau kosmetikos priemonės – ne ta prekė, kurią galima įsigyti skubotai.
Lietuviško dermatologinės kosmetikos prekės ženklo ODA įkūrėja Irena Jokšienė išskiria keturias pagrindines priežastis, kodėl grožio prekes vertėtų rinktis atsargiau.
1. Pasirenkami netinkami produktai
Žemesne kaina susižavėję pirkėjai neskiria pakankamai laiko įsigilinti į produkto sudėtį. Taip pasirenkamos odai netinkančios priemonės, kurios jai gali net ir pakenkti.
"Kiekvieno žmogaus oda – labai individuali. Dėl šios priežasties priemonės, kurios tinka vienam, gali visiškai netikti ar net pakenkti kitokio tipo odai, – atkreipia dėmesį I.Jokšienė. – Pavyzdžiui, sausai, itin dehidratuotai odai reikalingi intensyvų drėkinimą suteikiantys ingredientai, tokie kaip hialiurono rūgštis, alavijai ir odos išsausėjimui kelią užkertančios sudedamosios dalys, tokios, kaip simondsijų aliejus, o produktai, skirti riebiai odai, tokio efektyvaus rezultato pasiekti nepadės. Renkantis kosmetikos priemones reikia atkreipti ypatingą dėmesį į jų sudėtį, kokiam odos tipui jos tinkamos, įsigilinti, kokioms odos problemoms tinka, ar sudėtyje nėra būtent pirkėjo odai netinkančių ingredientų", – aiškina ekspertė.
Dažnai žemesne kaina susivilioję žmonės perka populiariausias arba prabangios linijos kosmetikos priemones, kurioms taikoma didelė nuolaida, tačiau nepasidomi, ar jos padės pasiekti norimų rezultatų. Paskui, nenorėdami išvaistyti išleistų pinigų, vis tiek jas sunaudoja, taip kartais net pakenkdami savo odai.
Akcijų metu pirkėjai gali įsigyti ir skurdžios sudėties, mažai aktyviųjų medžiagų turinčių kosmetikos priemonių arba tokių, kurių sudėtyje yra begalė ingredientų – daugiau, nei odai iš tiesų reikia.
2. Neįvertinamas galiojimo laikas
Skubotai perkant pamirštama pagalvoti ir apie galiojimo laiką. "Išpardavimų metu žmonės kartais perka ne po vieną, o kelias priemones iškart. Tokiu atveju reikia gerai įvertinti, ar jie spės šias priemones sunaudoti iki galiojimo termino, kitaip jas teks tiesiog išmesti", – atkreipia dėmesį I.Jokšienė.
Kosmetikos priemonių galiojimo laikas visada nurodomas ant pakuotės, tačiau jam įtakos daro ir kiti išoriniai veiksniai, pavyzdžiui, aukšta temperatūra. Dažniausiai kosmetikos priemonės galioja šešis mėnesius ar metus jas atidarius, tačiau jei produktai paliekami vietoje, kur juos pasiekia tiesioginiai saulės spinduliai, šis galiojimo laikas dar sutrumpėja. Tai, ar produktas sugedęs, galima patikrinti pagal pakitusį jo kvapą ir tekstūrą.
Ekspertės teigimu, tarp kai kurių pirkėjų vyrauja mitas, kad neatidaryta priemonė negali sugesti. Tai netiesa, nes jei odos priežiūros produktai naudojami po dvejų ar trejų metų nuo jų įsigijimo datos, jie taip pat gali būti nebetinkami vartoti, net jei nebuvo atidaryti.
3. Tokias dovanas sunku išrinkti
Tokių akcijų metu žmonės dažnai susigundo papildomomis, perteklinėmis kosmetikos priemonėmis, kurios paprasčiausiai nebūtinos.
Išpardavimų metu ieškoma odos priežiūros priemonių, kurias norisi padovanoti artimiesiems. Pasak I.Jokšienės, tokias dovanas labai sunku išrinkti, kadangi ne visada žinome apie kito žmogaus odos būklę.
"Jei žmonės nusprendžia dovanoti kažkam kitam kosmetikos priemonių, reikėtų rinktis tas, kurias artimieji jau naudoja ir yra įsitikinę, kad šios jiems tinka. Kitu atveju labai paprasta išrinkti netinkamos sudėties produktus, kurie arba liks nepanaudoti, arba dovaną gavęs asmuo juos panaudos ir pakenks savo odos būklei, prasidės nepageidautinos problemos – bėrimai, išsausėjimas ar paraudimas", – aiškina ekspertė.
Jei dovaną artimajam renkantis pirkėjas nežino, kokias priemones kitas žmogus naudoja ar su kokiomis odos problemomis susiduria, tuomet geriau pasiteirauti prieš perkant arba pasirinkti kitokią dovaną.
4. Perka tai, ko nereikia
Išvydę žemesnes kainas, pirkėjai gali nuspręsti įsigyti papildomų kosmetikos produktų. Tačiau, ekspertės teigimu, gerai odos priežiūros rutinai užtenka minimalaus prekių krepšelio, tad vertėtų nepersistengti perkant tai, ko iš tikrųjų nereikia.
"Tokių akcijų metu žmonės dažnai susigundo papildomomis, perteklinėmis kosmetikos priemonėmis, kurios yra paprasčiausiai nebūtinos, – pasakoja I.Jokšienė. – Iš tikrųjų, odos priežiūros rutinai visiškai pakanka vos kelių produktų – kokybiško ir individualiems asmens poreikiams pritaikyto, nešvarumus pašalinančio, odą stimuliuojančio ir drėkinančio prausiklio, veido kremo su veikliosiomis medžiagomis ir priemonės, apsaugančios nuo saulės."
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tvarumo tendencija: vis daugiau drabužių keliauja iš rankų į rankas4
Besikeičiant sezonams, puolame atnaujinti savo drabužių spintą. Taip ir sukasi ratas: vienus išmetame, kitus įsigyjame, paskui vėl išmetame... Tiesa, ryškėja ir pozityvi tendencija – vis labiau populiarėja drabužiai, gyvenan...
-
Desertai sveikiau – ką rinktis saldžiam kąsneliui prie kavos?2
Ar galite įsivaizduoti darbo dieną be kavos pertraukėlės? Veikiausiai sunkiai, nes tai laikas, kai galima trumpam atsitraukti nuo darbų ir maloniai pabendrauti su draugais ar kolegomis prie gardžios, garuojančios kavos puodelio. O kokia gi kavos pertrau...
-
Pavasario mados tendencija: provokacija drąsai ir išskirtinumui4
Individualumas, metalo spindesys, permatomi audiniai ir masyvūs siluetai – madingiausi įvaizdžiai šį pavasarį ir vasarą provokuos drąsai, ryškumui ir autentikai. Kaip pasirinkti aksesuarus, kokios spalvos ir audiniai karaliaus &scaro...
-
Pavasario mada – atraskite tris moteriškos pavasario mados tendencijas gaiviam garderobui2
Ar norite atnaujinti savo drabužių, avalynės arba aksesuarų kolekciją ir tinkamai pasiruošti pavasario sezonui? Tada čia sužinosite visą svarbiausią informaciją apie mados tendencijas. ...
-
Mada – menas ar komercija?14
Keldama tokį klausimą rizikuoju užsitraukti ilgalaikę ir neblėstančią viso mados pasaulio atstovų rūstybę ir pasmerkti save būti amžiams išmestai iš jų tarpo – kur dar net nespėjau patekti. Tačiau esu drąsus žmogus, kurį m...
-
Aktyvusis stilius: derinti tai, kas atrodo nesuderinama8
Kedai prie klasikinio kostiumo? O gal aukštakulniai prie sportinių šortų? Dar neseniai toks derinys būtų vertęs kilstelėti antakius, tačiau šiandien, dinamiškam gyvenimo būdui trinant ribas, griežtą aprangos kodą keičia ...
-
Dizainerės I. Kazakevičienės papuošalai: dialogas su medžiaga6
Galerijoje „Balta“ atidaroma išskirtinių Ingos Kazakevičienės papuošalų paroda „Funkcija ir forma“. ...
-
„Birkenstock“ – mados ir patogumo dermė
Šylantys orai natūraliai diktuoja pokyčius garderobe. Vienas svarbiausių naujo sezono atributų – universali ir patogi avalynė. Turint omenyje tai, kad ateinantis metų laikas vis daugiau lepins šiluma, svarbu įvertinti, kokios avalyn...
-
Sulaukusi 102-ejų mirė mados ikona I. Apfel
Šimtametė mados ikona Iris Apfel (Airis Apfel), kurios vizitine kortele buvo tapę akiniai, mirė sulaukusi 102 metų, rašoma jos „Instagram“ paskyroje. ...
-
Dizainerė B. Klimbytė: mano pasaulyje ilgą laiką nebuvo žodžio „minimalizmas“3
Diplomuota kostiumų dizainerė Benita Klimbytė šiuos metus pradėjo malonių iššūkių pareikalavusiu kūrybiniu projektu. Vakarinių drabužių srityje save atradusi kūrėja puošė vieną „Eurovizijos“ nacionalinės ...