Quantcast

Nuo šoko gelbsti dujos

Anekdotai apie lietuvius, kurie į naujus prabangius automobilius montuoja dujų įrangą, negimsta iš niekur. Dujų įrangos servisų apgultis tik patvirtino šią taisyklę, rašo „Vilniaus diena".

Prie servisų - mašinų eilės

Dujų įranga populiari tapo prieš gerą dešimtmetį. Tačiau pastaruoju metu, kai benzino ir dyzelino kainos viršija rekordus, staigiai keičiasi didžiausių dujų įrangos montavimo įmonių klientai.

Vis dažniau čia užsuka automobilių BMW, "Mercedes" ar kitų prabangių mašinų, už kurias nepagailėta daugiau nei 100 tūkst. litų, šeimininkai.

"Moka skaičiuoti, todėl ir montuoja. Juk dujos pigesnės daugiau nei perpus, o jų sunaudojama vos 15 proc. daugiau nei benzino", - kur taupyti, o kur išlaidauti žinančius vairuotojus pateisino Riešės kaime įsikūrusio BRC dujų įrangos montavimo serviso savininkas Leonidas Novikovas.

Vakar serviso darbuotojai baigė montuoti 3700 litų kainuojančią dujų įrangą naujam, tiesiai iš salono atvarytam visureigiui "Subaru Tribeca". Eilėje laukė kitas ne ką prastesnis automobilis.

"Nepykit, bet turiu lėkti dirbti. Ateityje darbo dar daugės, juk benzinas nepinga", - skubėjo atsisveikinti L.Novikovas.

Laukti tenka mėnesį

Tradiciškai dujos sudaro 60 proc. benzino kainos, dabar šis santykis mažesnis - vos 45 proc., tad nemažai vairuotojų skuba montuotis dujų įrangos. Švitrigailos gatvėje įsikūręs ADS dujų įrangos montavimo servisas klientų taip pat nestokoja.

Per dieną ADS servise apsilanko apie 80 automobilių. Planuojama, jog srautas tik didės, juolab žadama, kad iki rudens dujų kainos neaugs. O vėliau, didėjant akcizams ir prasidėjus šildymo sezonui, brangs ir benzinas, ir dujos.

"Anksčiau norint susimontuoti dujų įrangą reikėdavo laukti savaitę, o dabar - mėnesį. Ir beveik visos mašinos ne senesnės nei 2000 m.", - augančiomis pajamomis džiaugėsi ADS techninis direktorius Maksimas Kudriavcevas.

Svarbiausia ekologija

Tarsi patvirtindamas M.Kudriavcevo žodžius, iš serviso išriedėjo blizgantis 7 klasės BMW automobilis. "Dujų įrangą susimontavau visų pirma dėl ekologijos", - trumpai pakomentavo šeimininkas. Jo, kaip ir daugelio kitų serviso klientų automobiliuose, sumontuota itališka dujų įpurškimo įranga kainuoja nuo 3 iki 4 tūkst. litų.

Verslininkas ir lenktynininkas Stasys Brundza patvirtino, kad montuoti įrangą ekologijos sumetimais yra praktiška, tačiau pati dujų įranga turi tiek pliusų, tiek minusų, ir šiuos ne visi gamintojai linkę akcentuoti. Bloga įranga gadina variklį, tačiau ir gera kelia tam tikrų pavojų.

"Dujomis varomas automobilis mažiau teršia aplinką, tai puikus sprendimas. Ypač jei dujų įranga sumontuota gamykloje. Tačiau kad ir kokia puiki ji būtų, išlieka labai nedidelė nelaimingo atsitikimo galimybė", - tvirtino S.Brundza.

Nevienoda patirtis

Kalbinti servisų atstovai tvirtino, kad šiuolaikinei dujų įrangai keliami didžiausi saugumo reikalavimai, o visiems darbams suteikiama penkerių metų garantija.

Tačiau S.Brundza priminė, kad kai kuriose užsienio valstybėse automobilius, kuriuose sumontuota dujų įranga, draudžiama laikyti požeminiuose garažuose. Lietuvoje tai nereglamentuota.

"Kadangi garažuose ir šiaip vėdinama prasčiau, ypač požeminiuose gali įvykti sprogimas. Žinoma, kuo geriau sumontuota įranga, tuo rizika mažesnė, tačiau 100 proc. garantijos niekas negali suteikti", - savo požiūrį dėstė legendinis lenktynininkas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių