Quantcast

„Saulės“ ralyje triumfavo kauniečiai


2009-07-13
Diena Media inf.
„Saulės“ ralyje triumfavo kauniečiai

Sekmadienio vakarą Šiauliuose finišavo tradicinis „Saulės“ ralis, kuris šiemet buvo ne tik trečiasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas, bet ir Šiaurės Europos (NEZ) taurės varžybos.

Tiesa, svečių iš Suomijos, Latvijos, Ukrainos ir Baltarusijos gretos nebuvo gausios ir į prizų dalybas jie nepretendavo: Lietuvos ralio meistrai šį sykį buvo akivaizdžiai greitesni. 

Laimėjo 11 iš 12 greičio ruožų 

Lenktynės prasidėjo Šiaulių mieste, kur šeštadienio vakarą visi 37 ekipažai turėjo įveikti 9,2 km - tai buvo du asfaltiniai greičio ruožai. Pirmajame greičiausias buvo Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės („Mitsubishi Lancer EVO VIII“) ekipažas. Antrą kartą važiuojant ta pačia trasa geresnį rezultatą sugebėjo pasiekti Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas („Mitsubishi Lancer EVO IX“), nors lyderiais bendroje įskaitoje liko R. Lipeikis ir I. Lipeikytė.

Sekmadienį sportininkai lenktyniavo jau žvyro keliais Kražių apylinkėse. Jų laukė 10 greičio ruožų, kurių bendras ilgis - per 100 km. Nuo pat ryto lyderiu tapo V. Švedo ekipažas.

„Spaudėme nė kiek neatsipalaiduodami. Žinojome, kad klysti negalima“, - po finišo kalbėjo jau antrą iš eilės šių metų ralį Lietuvoje laimėję sportininkai.

Nors jų persvara prieš artimiausius konkurentus po kiekvieno greičio ruožo augo: už R.Lipeikį „Jutos“ komandos nariai kaskart buvo greitesni keliomis sekundėmis. O pastarąjį bandė vytis Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas („Mitsubishi Lancer EVO IX“). Trečią vietą užėmęs žiemos ralyje, šį kartą ekipažas irgi liko trečias bendroje įskaitoje. Ir savo persekiotojus iš N4 klasės paliko tolokai už nugaros, o nuo R.Lipeikio po finišo buvo atsilikęs tik kiek daugiau nei 13 sek.

„Saulės“ ralį laimėjęs V. Švedo ekipažas artimiausius varžovus aplenkė 50,6 sek., vidutinis nugalėtojų greitis - 122,8 km/val. 

Atkakli kova dėl žemesnių pozicijų 

Jeigu lyderių grupėje favoritų pozicijos buvo stabilios, tai dėl žemesnių vietų kova vyko iki pat paskutiniųjų metrų. Pavyzdžiui, vienintelis Šiaulių „Sliko“ klubo, organizavusio šį ralį, ekipažas - Giedrius Kriptavičius ir Ričardas Baubinas - galutinėje įskaitoje liko dešimtas. Jų „Subaru Impreza“ automobiliui buvo kilę rimtų techninių bėdų, bet sportininkai kovojo iki galo. Ir jeigu ne nesėkmė paskutiniame greičio ruože, galėjo palypėti bent pora laiptelių aukščiau.

„Per kelis paskutinius kilometrus praradau viską, ką buvo pavykę pasiekti stabiliu važiavimu. Prieš nosį dar užlindo iš šalikelės į trasą grįžęs varžovas - ir teko susitaikyti su žemesne vieta“, - po finišo kalbėjo vairuotojas.

Tik 1,3 sek. skyrė 5 ir 6 vietas absoliučioje įskaitoje: Martyno Samuičio ekipažas sugebėjo aplenkti Dominyką Butvilą: - prieš paskutinį greičio ruožą juos skyrė vos 0,2 sek.

Tiesa, abu šie ekipažai nepateko tarp prizininkų N4 klasėje - trečią vietą šioje klasėje užėmė Audrius Gimžauskas ir Kęstutis Girštautas („Mitsubishi Lancer EVO IX“).

Į pirmąjį bendros įskaitos dešimtuką pretendavo ir dviem ratais varomus automobilius pasirinkę sportininkai. Ne tik todėl, kad dėl sunkmečio kai kurie galingą techniką vairavę sportininkai laikinai nedalyvauja varžybose. „Renault“, „Honda“, „Opel“, BMW ar „Volkswagen“ markių automobiliai važiavo išties greitai.

Publiką tradiciškai azartišku vairavimu stebino Dovilas Čiutelė (VAZ 2105), tačiau jis šį kartą liko 12-as (pirma vieta R2000 klasėje). Vos 11 sek. jį sugebėjo aplenkti Vytauto Baranausko ir Gedimino Celiešiaus ekipažas („Ford Fiesta“), kuris tapo N2000 klasės nugalėtoju.

A2000 klasėje greičiausi buvo Irmantas Žukauskas ir Gediminas Figurinas („Renault Clio“). 

Nesėkmių kronika 

Dvi rimčiausios ralio avarijos įvyko sekmadienio ryte. Bene efektingiausiai vertėsi svečių iš Latvijos Aivaro Berzinio ir Mario Šeflerio ekipažas. Jų „Mitsubishi Lancer EVO VI“ kelis sykius vertėsi, tačiau patys sportininkai nenukentėjo ir sako, kad automobilis po avarijos gana greitai bus „pastatytas ant kojų“. Latviai gyrė organizatorių parinktas trasas, tik patys apgailestavo, kad lenktyninių tempu jų įveikti taip ir nesugebėjo.

Į stulpą atsitrenkė ir V. Motiejūno vairuojamas „Honda Civic“. A2000 klasėje lyderiu buvęs Mantvydo Repšio ekipažas iš kovos pasitraukė, kai išlūžo jų „Renault Civic“ priekinis ratas.

Patenkinti aukštu varžybų lygiu buvo ir svečiai iš Baltarusijos ir Ukrainos, nors greičiu ir meistriškumu jie neprilygo mūsų šalies sportininkams - vairavę N4 klasėje startavusius „Subaru Impreza“ automobilius svečiai užėmė atitinkamai 16 ir 25 vietas.

Antrąją vietą savo šaliai NEZ įskaitoje pelnė suomiai - Jari Jaakkola ir Tatu Nukki su „Honda Civic“ liko ketvirti klasėje, tačiau neliūdėjo nelikę be svaresnių apdovanojimų. Jie džiaugėsi įdomiomis ir, jų nuomone, Suomijos ralius primenančiomis trasomis.