Quantcast

Vilniaus oro uostas užsiprašė tvarkos mieste


2010-12-16
Dovilė Jablonskaitė
Vilniaus oro uostas užsiprašė tvarkos mieste

Kelias iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto į miesto centrą – apšnerkštas ir niūrus. Todėl oro uostas sostinės valdžią ragina apsikuopti ir neatgrasyti turistų.

Vakar atsistatydinęs meras Vilius Navickas atkerta: pirmiausia susitvarkykite savo kiemą.

Teršia sostinės įvaizdį

Tarptautinio Vilniaus oro uosto generalinis direktorius Tomas Vaišvila oficialiu raštu kreipėsi į tuomet dar sostinės merą Vilių Navicką ir prašė paspartinti gatvių, aplinkos ir pastatų tvarkymą.

T.Vaišvila atkreipė dėmesį, kad oro uostas pirmasis pasitinka ir išlydi užsienio svečius, todėl jo prieigos turėtų būti kiek įmanoma patrauklesnės akiai. Ypač svarbu sutvarkyti ruožo, vedančio iš oro uosto į centrinę sostinės dalį: V.Kudirkos, Švitrigailos, Dariaus ir Girėno gatves ir jų aplinką.

"Kviečiame inicijuoti šiose gatvėse esančių senų, miesto vaizdą gadinančių pastatų renovacijos projektus. Ypač atkreipiame dėmesį į apgailėtiną išorinę gyvenamųjų pastatų Prūsų g. 2, Dariaus ir Girėno g. 6, Šaltkalvių g. 20 ir komercinio pastato Pelesos g. / Dariaus ir Girėno g. 2 būklę. Prašome atsakingų institucijų atstovus dėti visas pastangas, kad menkai rūpindamiesi keliu, vedančiu pagrindinių šalies vartų link, patys nesunaikintume įdirbio, kuris jau padarytas, kuriant Lietuvos ir jos sostinės įvaizdį", – oro uosto poziciją rašte išdėstė T.Vaišvila.

Iniciatyva papiktino

Imtis gražinti maršrutą siūloma nedelsiant, mat jau kitąmet tikimasi sulaukti gausaus skaičiaus turistų, atvyksiančių į Europos jaunimo ir Europos vyrų krepšinio čempionatus.

Apie oro uosto vadovo laišką V.Navickas tikino nieko negirdėjęs. Dėl tokios T.Vaišvilos iniciatyvos meras netgi pyktelėjo.

"Problemos mums puikiai žinomos ir be oro uosto raštų. Ir tvarkomės ne oro uosto paliepimu, bet vilniečių ir savivaldybės noru. Oro uostas turi savo problemų, kurias galėtų išsispręsti: taksi paslaugų kainos, tiesioginių skrydžių skaičius. Dabar, kad perskristum Europą, reikia sukti ratais – per Romą ar dar ką nors", – kalbėjo V.Navickas.

Jis atkreipė dėmesį, kad teigiama linkme procesas vyksta, atsakingos institucijos dirba. "Yra parengtas planelis, pagal kurį numatyta šį tą padaryti", – sakė meras.

Trūksta ne noro, o pinigų

Savivaldybės Komunalinio ūkio departamento direktoriaus pavaduotojas Antanas Mikalauskas patikino, kad gatvės, vedančios oro uosto link, tikrai neužmirštos.

"Kontroliuojame, kad ten medžiai būtų nugenėti, nupjauti, žolė nušienauta, šaligatviai prižiūrėti, o tvoros, kuriomis aptvertos statybvietės, nudažytos. Bėda ta, kad ne viskas nuo mūsų priklauso – dauguma pastatų privatūs. O kad ir viskas būtų mūsų nuosavybė, susidurtume su pinigine problema", – svarstė A.Mikalauskas.

Savivaldybė numačiusi šiek tiek lėšų oro uosto vadovybės rašte minėtų pastatų fasadams nudažyti. "Reikėtų ir langus keisti, ir iš esmės sutvarkyti, tačiau tam reikia daug lėšų. Jų nėra, todėl kol kas apsiribosime kosmetinėmis priemonėmis", – žadėjo A.Mikalauskas.

Tvarkyti numatyti statiniai – savivaldybei priklausantys bendrabučiai. "Žinote, koks ten kontingentas: ko nors tikėtis iš gyventojų nėra prošvaisčių", – atsiduso A.Mikalauskas.


Išlaisvino nuo reklamos

Savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius esą irgi skiria daugiau dėmesio oro uosto prieigoms. Šiemet mieste iš viso atlikta apie 2 tūkst. patikrinimų, siekiant nustatyti, kaip laikomasi išorinės vaizdinės reklamos taisyklių. Daugiau nei 300 atvejų nustatyti pažeidimai buvo pašalinti.

"Pirmiausia išžvalgėme ruožą nuo oro uosto iki miesto centro. Pavyzdžiui, Švitrigailos ir Dariaus ir Girėno gatvėse buvo nustatytos 65 nelegalios reklamos. Iki šiol šiuo klausimu mieste nebuvo tvirtos rankos, tačiau mes sieksime, kad visi suvoktų, jog reikalavimų privalu laikytis", – anksčiau yra sakęs savivaldybės Civilinės saugos ir viešosios tvarkos departamento direktorius Rimantas Ramanauskas.


Komentaras


Raimonda Balnienė


Lietuvos valstybinio turizmo departamento direktorė

Dėl mūsų vartų į Vilnių yra daug problemų. Tačiau bene didžiausia, kurią visada akcentuoju T.Vaišvilai, – taksi. Užsienietis už kelionę nuo oro uosto iki centro sumoka nuo 85 iki 200 litų. Nuotaika iškart sugadinta. Turistai mums sako: "Esame apgauti, mes tai suprantame." Tačiau departamentas nieko negali padaryti. Deja, ši problema nesprendžiama, nors T.Vaišvila žadėjo ją spręsti. Apie tai kalbėjau ir su V.Navicku, ir su savivaldybės administracijos direktoriumi. Tačiau visi ieško kaltų, bet neranda.

Ūkio ministras Dainius Keivys ne kartą kėlė kelio nuo oro uosto į miesto centrą įvaizdžio problemą. Sakė: "Jei būčiau meras, pirmiausia, ką padaryčiau, sutvarkyčiau atvykimą iki Vilniaus centro." Reikia ką nors daryti, o ne šitiek metų kalbėti ir nieko nenuveikti.

Dar viena ryški bėda: Vilniaus oro uostas visiškai neužsiima turistų atvežimu. Rūpinamasi tik turėti nominalų skaičių skrydžių. Ir tik pigių. Tai nėra gera strategija sostinės oro uostui. Reisai nepritaikyti turizmui. Skrydžiai turėtų būti savaitgaliais ir tikrai ne šeštą valandą ryto. Žmonės turi galėti trims keturioms dienoms atvykti.

Reikia galvoti ir apie kryptis, dabar juk lėktuvai leidžiasi ne pagrindiniuose kitų šalių oro uostuose. Tai sukelia papildomų nepatogumų keleiviams.

Kaip matote, problemų daug, nors eskaluoti vieną, kaip tame rašte, ir galima...