Kasmet augant internetinės prekybos populiarumui, svarbu prisiminti, ką kiekvienam žmogui garantuoja teisės aktai. Ką daryti, jei pardavėjas nepristato internetu įsigytos prekės ar negrąžina už ją sumokėtų pinigų? Išvengti keblių situacijų ir prireikus geriau apginti savo teises gali padėti kelios pagrindinės taisyklės. Apie tai papasakojo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovė Goda Aleksaitė.
Policijos virtualus patrulis pataria būti budriems ir nepakliūti į sukčiavimo pinkles, jei naršant socialiniame tinkle „Facebook“ po akimis pasipainios „Ignės Jankutės“ paskyra, siūlanti ką nors įsigyti už viliojančią kainą.
Įsibėgėjant šventiniam laikotarpiui ir esant sugriežtintam karantinui dėl COVID-19 viruso, užsisakantys paslaugas ir prekes internetu gyventojai turėtų neprarasti budrumo ir įsitikinti, kad perka iš realiai egzistuojančio pardavėjo, įspėja Lietuvos bankas.
Pigių prekių internete nusipirkti norėjusios moterys liko it musę kandusios – nėra nei prekių, nei sumokėtų pinigų. Pirkėjos įtaria, kad jas apmulkino jaunuolių grupė ar jaunuolis, kuris, kaip jos mano, tik ieško lengvatikių ir kuria vis naujas elektronines parduotuves.
Nuo gruodžio 3 d. įsigalioja Europos Parlamento patvirtintas draudimas internete nepagrįstai blokuoti pirkėjus iš kitų ES šalių dėl jų pilietybės ar gyvenamosios vietos. Nuo šiol vartotojai turės daugiau galimybių užsisakyti prekių bei paslaugų kitose ES šalyse, pavyzdžiui, viešbutį, automobilį ar bilietus į renginius.
Dažniausiai internetu Lietuvoje apsiperka 26–35 m. amžiaus šalies gyventojai. 18 proc. jų prekių ar paslaugų internetu užsisako 2–3 kartus per savaitę, o 37 proc. – 3–4 kartus per mėnesį, parodė „Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa.
Apsipirkinėjimas prisėdus prie kompiuterio artimiausiu metu nepakeis apsilankymo prekybos centre. Nors prekių ir jų pristatymo į namus užsakymas internetu turi daug privalumų, šia paslauga per pastaruosius metus nesinaudojo 57 proc. Lietuvos gyventojų. Kaip rodo vartotojų nuomonės tyrimas, beveik pusė jų teigia, kad apsilankymas prekybos centre yra pramoga visai šeimai. O pirkti maisto prekes parduotuvėje – malonus užsiėmimas daugiau nei trečdaliui gyventojų.
Kaip rodo tyrimo duomenys, per pastaruosius 12 mėnesių elektroninėse parduotuvėse maisto prekių dažniau pirko