Quantcast

R. Šimašius mitinge: visiškai nesiklausoma žmonių nuomonės

Naikinami privatūs mikroautobusai, baimė dėl to, kad bus pradėti naikinti ir troleibusai, smarkiai keičiama autobusų sistema – kai teks važiuoti su persėdimais, ir dėl to didėjanti kelionės kaina. Štai kas trečiadienį sukvietė vilniečius į mitingą prieš transporto reformą.

Baiminasi naujos sistemos

Po kelių dienų – liepos 1-ąją – prasidės Vilniaus mero Artūro Zuoko inicijuotas sostinės viešojo transporto sistemos keitimas. Daugelis vilniečių tai vadina visišku chaosu, sujauksiančiu daugelio jų gyvenimus. Keičiama autobusų ir troleibusų maršrutų numeracija ir trasos, dalis jų naikinama, atsiras greitieji autobusų maršrutai ir neliks privačių mikroautobusų.

Nors mitingas praėjo taikiai, jam prasidedant ir su plakatais pasirodžius keliolikai reformos šalininkų, nuskambėjo frazė apie galimas riaušes, esą pastarieji savo pasirodymu kursto nesantaiką.

Prasidėjus mitingui aplink Europos aikštę ratus suko tušti mikroautobusai su plakatais „In memoriam“. Per visą mitingą daug kritikos akmenų krito į mero daržą, o kiekvieną jų mitinguotojai pasitikdavo aplodismentais ir šūksniais „Gėda!“.

Paskui aikštėje vienas po kito kalbėjo į vieną barikadų pusę stoję transporto reformai nepritariantys konservatorių, liberalų, tautininkų, žaliųjų, viešojo transporto profesinių sąjungų, privačių vežėjų asociacijos atstovai.

Buvo piktinamasi, kad iš žmonių bus atimama duona, o iš gyventojų patogus jiems naudotis transportas. Bijantys netekti iki šiol esančių patogių maršrutų į mitingą susirinko per šimtas gyventojų.

„Atėjau, nes ši reforma asmeniškai paliečia ir mane. Naudojuosi autobusais, gyvenu Naujininkuose, dirbu prie oro uosto, kai reikia į centrą ar Akropolį, kur mėgstu apsipirkti, visur važiuoju viešuoju transportu. Kai neliks autobusų maršrutų, teks persėsti iš vieno į kitą, kelionė taps brangesnė, o ir patogumas gerokai sumažės“, - sakė 23-ejų Agnieška.

Valdžiai svarbūs tik pinigai

Daugelis susirinkusių piktinosi, kad visi klausimai priimami ir sprendžiami tik administracijos lygmenyje, niekas nesitarė nei su gyventojais, nei su darbuotojais.

„Visas reformas drįstu vertinti tik neigiamai, nes yra nesiklausoma žmonių nuomonės. Žmonės patys žino, kur nori važiuoti. Ir jei nori važiuoti iš taško A į tašką B, ir šiandien tą paslaugą gauna autobusu, troleibusu ar mikroautobusu, tai kažkam staiga parūpo viską sujaukti ir padaryti taip, kad žmogus iš taško A į B važiuotų per aplinkui su persėdimu, ne tomis transporto priemonėmis, kurios jiems patogios ir prieinamos“, - portalui diena.lt sakė Remigijus Šimašius.

Pasak jo, mikroautobusai kažkam staiga ėmė atrodyti nevakarietiški, troleibusai negražūs, staiga prireikė ir modernios transporto priemonės – tramvajaus, kuris atimtų plotą iš gatvių ir tik padidintų spūstis.

Kaip buvo rašoma mitingo organizatorių pranešime, visi puikiai supranta, kad Vilniaus valdžia turi rimtą priežastį taip elgtis.

„Toji priežastis – pinigai. Švarūs ir ekologiški troleibusai kainuoja kur kas pigiau nei tramvajus. Pvz., visus esamus troleibusus, važinėjančius 22-ais maršrutais pakeisti naujais lietuviškais (“Amber„) tereikėtų apie 200 mln. litų per kelerius metus. O viena tramvajaus linija kainuotų trigubai daugiau, neskaitant pačių tramvajų, kurių vieno kaina – nuo 7 mln. litų. Bet galite įsivaizduoti, kokio dydžio asmeninė nauda galima valdininkams, stumiantiems brangų ir abejotiną tramvajaus projektą“, - rašoma pranešime.

Vienintelis garantas – troleibusas

Pasak mitingo organizatorių, kol lauksime brangaus tramvajaus, „reformatoriai“ sunaikins elektrinį troleibusą ir siūlys gyventojams važinėti senais dyzeliniais autobusais, kurie stos ne visose stotelėse ir važinės daug rečiau nei troleibusai.

„Praskolintame mieste tokia avantiūra neišvengiamai baigsis nauju bilietų branginimu, nors ūkiškai tvarkantis su esama transporto sistema galima ne tik nedidinti, bet ir sumažinti važiavimo viešuoju transportu kainą“, - sakoma pranešime.

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojo Tomo Tomilino teigimu, merui rinkėjai, kurie daug neuždirba, kasdien į mokslus ir darbus vyksta viešuoju transportu, visiškai nerūpi.

"Dauguma viešuoju transportu nesinaudoja. Mes tapome mažuma. Tų, kurie daug neuždirba, kurie kasdien važiuoja į mokslus ir į darbus viešuoju transportum sudaro apie 30 proc. Zuoko nedomina šitie rinkėjai, - sakė T. Tomilinas.

Jis pabrėžė, kad šis mitingas nėra pasipriešinimas dėl pasipriešinimo, tai nėra dar vienas mitingas už tiesą, gėrį ir panašiai. Pasak jo, jei šiandien keliame viziją žalias miestas, žalia Lietuva, ką tai turi bendra su gamtinių dujų autobusais, kuriems bus naudojamos pirktinės dujos, ir jie terš orą. Esą autobusų su troleibusais net nėra ko lyginti.

„Šiandien Vilnius yra vienas švariausių miestų. Ar norime tai prarasti? Kas penkias minutes važinės dujiniai autobusai ir terš mūsų orą“, - teigė T. Tomilinas.

Kalbėdamas apie privačius vežėjus jis pabrėžė nesąs privatizacijos šalininkas ir, kaip pats sakė, su R. Šimašiumi jie niekad šiuo klausimu nestovėtų vienoje barikadų pusėje.

„Bet šiandien esame, nes elgiamasi nesąžiningai su žmonėmis, kurie dirba, veža mus iki miesto. Troleibusas yra vienintelis garantas, kad viešasis transportas išliks. Nes jei jų neliks, kita stotelė yra privatizacija“, - dėstė T. Tomilinas.

Siūlė grąžinti arklius

Europos aikštės pakraštyje, greta susirinkusių protestuoti prieš gresiančią transporto reformą, stoviniavo ir keliolika reformos šalininkų. Jie rankose laikė plakatus: „Grąžinkite arklius į viešąjį transportą“.

Paklaustas, kodėl tokia ironija, vienas reformos šalininkų, kaip pats prisistatė aktyvus vilnietis Rytis Mirončikas sakė: „Siekiame parodyti situacijos ironiškumą. Jei jau mes už tradicijas, norime grįžti atgal, tai reikia grįžti ne metus dvejus, o visą šimtmetį ir daugiau. Seni dalykai yra patikrinti laiko ir geriausi. Tai tada reikėtų grįžti prie arklių.“

Vaikinas teigė daug domėjęsis šia sritimi, suprantantis, kad kai kuriems gyventojams galbūt iškils tam tikrų nepatogumų, bet tie nepatogumai, pasak jo, tik pripratimo reikalas.

„Reforma orientuota į patogumą ir į greitį. Jos tikslai du – pagreitinti susisiekimą persėdant ir ištraukti Vilniaus viešąjį transportą iš bankroto. Manau, viskas bus gerai, pats viešasis transportas bus geresnis ir greitesnis, tiesiog reikės naudojantis tuo pačiu bilietu persėsti. Pats anksčiau važinėdavau autobusais ir troleibusais, ir tikrai gyventojams bus geriau“, - įsitikinęs pašnekovas.

Prakalbęs apie privačius vežėjus – mikroautobusus, jis aiškino, kad daugelyje šalių jie jau tampa atgyvena ir naikinami, o kalbėdamas apie Vilnių sakė, jog negalima leisti, kad čia važinėtų mokesčius slepiantys privatūs vežėjai.

„Atrodo, lyg kokioje bananų respublikoje gyventume. Jie dėl to ir nenori įsitraukti į bendrą sistemą, kad viskas būtų daroma skaidriai. Dėl to šiandien čia ir protestuoja“, - ironiškos šypsenos neslėpė R. Mirončikas.

Tiesa, planuotas Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdis, kuriame turėjo būti svarstomas reformų atšaukimo klausimas, buvo atidėtas. Kaip ironizavo mitingo rengėjai, meras nepanoro matyti to, kas dedasi po jo langais.

Per dvi valandas trukusį mitingą žmonės buvo kviečiami pasirašyti rezoliuciją, kurioje išdėstyti mitinguotojų reikalavimai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Praeivis

Praeivis  portretas
Išradingi protestuotojai, gaila, darbo dieną į šį veiksmą nespėjau - visai būčiau sudalyvavęs.

neseniai...

neseniai... portretas
Na, ponui Šimašiui gal vertėtų patylėti. Ar jis nors kiek girdėjo žmonių nuomonės, kai Lietuva ūžė mitinguose dėl neteisybės - susidorojimo su FNTT vadovais, Garliavos smurto, prokuratūros ir teismų savivalės? ne, negirdėjo, nes buvo ministras. taip ir dabar - o ko tam Zuokui klausytis - juk jis meras. Valdžia. Papūskit. Nors jo sprendimai ir idiotiški

2013 03 26 Mitingo rezoliucija

2013 03 26 Mitingo rezoliucija portretas
2013 m birželio 26 d. Protesto mitingo „Mums rūpi Vilniaus viešojo transporto ateitis“ REZOLIUCIJA Mes, šiandien susirinkusieji Europos aikštėje į bendrapilietinį protesto renginį „Mums rūpi Vilniaus viešojo transporto ateitis“, esame susirūpinę dėl Vilniaus m. savivaldybės ketinimų nuo 2013 m. liepos 1-osios dienos pradėti vadinamąją viešojo transporto „reformą“. Esame įsitikinę, kad tai tinkamos viešojo transporto sistemos naikinimas, o tikrieji „reformos“ tikslai neturi nieko bendro su miestiečių interesais. Troleibusų maršrutų naikinimas, smulkiųjų vežėjų išstūmimas iš bendros transporto sistemos, dalies autobusų maršrutų pakeitimas – tai patrauklaus ir patogaus viešojo transporto sunaikinimo pradžia. Pabaiga bus tuomet, kai ir taip dūstantį nuo spūsčių miestą ištiks visiškas paralyžius. Tai neišvengiama, nes miestiečiai, negalėdami naudotis viešuoju transportu patogiai, neabejotinai pasirinks nuosavą transportą, kuris ne tik dar labiau apkraus gatves, bet ir stipriai padidins oro taršą. Atkreipiame dėmesį ir į darbo vietų naikinimą, kuris prasidės nuo liepos 1-osios. Pirmiausia tai žinoma pasijus privačių vežėjų įmonėse. Be abejo, tai pasijus ir VVT, nes ten dirba ne tik vairuotojai, bet ir troleibusų remontininkai, kontaktinį tinklą prižiūrintys žmonės. Vietoj to, kad būtų kuriamos darbo vietos ir pridėtinė vertė (surenkant mieste patiems troleibusus), darbo vietos naikinamos. Patogus ir tinkamas viešasis transportas šiuolaikiniame mieste – ne prabanga ir ne privilegija, o miestiečio teisė, kurią savivaldybė privalo besąlygiškai užtikrinti. Pastarąjį dešimtmetį buvo atlikta daugybė brangiai kainavusių studijų dėl Vilniaus miesto viešojo transporto sistemos. Visose ankstesnėse studijose (išskyrus garsiąją paskutiniąją) ir mūsų, ir užsienio specialistai teigė, kad esama sistema yra gera, patogi ir gali būti pavyzdžiu kitiems Europos miestams, tereikia ją prižiūrėti ir atnaujinti. Deja, vis didinant kelionės kainą ir nekeičiant kokybės, neatsižvelgta į tai, kad kelionės automobiliu šeimai tapo pigesnės nei viešuoju transportu. Dabar norima mieste atlikti didžiulio masto bandymą. Ar kas nors atsakys, jei dėl šios reformos dar daugiau žmonių persės į nuosavus automobilius? Ar kas nors sugebės vėliau tuos žmones vėl privilioti į viešąjį transportą? Mes matome, kaip skriaudžiant miestiečius bandoma netiesiogiai prastumti ekonomiškai nepagrįstą ir galimai korupcinę sudedamąją turintį antžeminio tramvajaus projektą. Šią brangią ir vargu ar teigiamų pokyčių viešajame transporte duosiančią sistemą bandoma įvesti praskolintame mieste, kur taupoma uždarant mokyklas ir karpant būtiniausias išlaidas. Todėl reikalaujame: 1. Išlaikyti dabartinę Vilniaus viešojo transporto infrastruktūrą. 2. Sustabdyti troleibusų sistemos naikinimą, o ateities viešojo antžeminio transporto plėtrą sieti būtent su šia ekologiška transporto priemone. 3. Įvedus greitųjų autobusų sistemą stebėti šio eksperimento rezultatus, ją koreguoti priklausomai nuo stebėjimo rezultatų. 4. Leisti dabartiniams privatiems vežėjams dirbti esamose maršrutuose, plėsti privežamųjų maršrutų kiekį. 5. Sukurti naują viešojo transporto sistemos sostinėje projektą, kuris iš tikrųjų atitiktų keleivių interesus, į procesą įtraukiant visas suinteresuotas puses. 6. Nedelsiant atnaujinti troleibusų remontą ir lietuviškų Amber troleibusų surinkimą I-ajame troleibusų parke. 7. Gerinti susisiekimą mieste sujungiant naktiniais maršrutais svarbiausius miesto taškus. Paruošė : V.Balkus, tel
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

  • Vilniuje laikinai sustabdyta dviejų viešojo maitinimo įmonių veikla
    Vilniuje laikinai sustabdyta dviejų viešojo maitinimo įmonių veikla

    Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba informuoja, kad dėl grubių higienos pažeidimų savaitgalį buvo laikinai sustabdyta UAB „Salero“ kavinės (Vilniaus g. 39 / Klaipėdos g. 6, Vilnius) veikla. UAB „Salero“ kavinės veiklą nutarta laikina...

  • Rožinis „Nedelsk“ autobusėlis atvyksta į Vilnių <span style=color:red;>(vietos ir laikas)</span>
    Rožinis „Nedelsk“ autobusėlis atvyksta į Vilnių (vietos ir laikas)

    Liepos 12-13-ą dienomis geriausių Lietuvos onkologų ir sveikatinimo projekto „Nedelsk“ koordinatorių komanda šiais metais nemokamai tikrins bei konsultuos moteris dėl krūties vėžio Vilniaus mieste. Susitikimų metu gydytojai pasakos apie šios lig...

  • Į teisiamųjų suolą sėsiantis R.Adomavičius nori grįžti į miesto tarybą
    Į teisiamųjų suolą sėsiantis R.Adomavičius nori grįžti į miesto tarybą

    Nuo Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nario ir kelių įmonių stebėtojų tarybos nario pareigų dar trims mėnesiams nušalintas prekyba poveikiu įtariamas sostinės vicemeras Romas Adomavičius nori panaikinti jam taikomus apribojimus. Socialdemokrata...

  • Vokiečių gatvė turi   atnaujintą   fontaną
    Vokiečių gatvė turi atnaujintą fontaną

    Vilniuje pradėjo veikti suremontuotas Vokiečių gatvės fontanas. „Džiaugiuosi, kad vis daugiau privačių įmonių, žmonių, prisijungia prie projekto „Dovana Vilniui“ ir padeda gražinti miestą", - sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas. Fontanas ...

    2
  • „Air Lituanica“ rugpjūtį skraidins į Berlyną
    „Air Lituanica“ rugpjūtį skraidins į Berlyną

    Lietuvos kapitalo skrydžių bendrovė „Air Lituanica“ rugpjūčio pradžioje pradės skraidinti į Berlyną. Šių metų rudenį „Air Lituanica“ iš Vilniaus oro uosto pradės skrydžius ir į Maskvą, Miuncheną ir Prahą. „Tikimės pasiekti apie ...

    2
  • Jaunesni nei 1,5 metų vaikai priimami ne į visus Vilniaus darželius
    Jaunesni nei 1,5 metų vaikai priimami ne į visus Vilniaus darželius

    Kai kurie Vilniaus darželiai nepriima vaikų, kuriems nėra pusantrų metų, rašo „Lietuvos žinios“. Valdininkų teigimu, jaunesnių vaikų grupes leidžiama sudaryti tik tuose darželiuose, kurie atitinka higienos normas. „Atsižvelgiant į tėvų p...

  • ES sveikatos ministrai tarsis, kaip kovoti su rūkymu
    ES sveikatos ministrai tarsis, kaip kovoti su rūkymu

    Pirmadienį Vilniuje prasideda neformalus dviejų dienų Europos Sąjungos (ES) šalių sveikatos apsaugos ministrų susitikimas, kuriame ketinama aptarti kovą su rūkymu ir vyresnio amžiaus žmonių gerovę. „Vis dažniau sveikatos apsaugos sistemos susi...

    1
  • Mokslo centre kartu darbuosis ir studentai, ir mokslininkai
    Mokslo centre kartu darbuosis ir studentai, ir mokslininkai

    Vilniuje, vadinamajame Saulėtekio slėnyje, šalia šiemet atidarytos Vilniaus universiteto bibliotekos, netrukus prasidės naujo mokslo centro statybos. Rugpjūtį prasidėsiančioms statyboms jau gręžiami poliai. Šioje Saulėtekio slėnio vietoje statom...

  • Kita Valstybės dienos „džiaugsmų“ pusė
    Kita Valstybės dienos „džiaugsmų“ pusė

    Valstybės dienos rytą  Vilniuje policija rado dvi išniekintos Lietuvos Respublikos valstybės vėliavos. Apie 8 val. Švitrigailos gatvėje rasta viena trispalvė buvo nulaužtu kotu. Pareigūnai pastebėjo ir kitą sunaikintą valstybės simbolį - kab...

    4
  • Daugiabučio namo kieme Vilniuje rastas sprogmuo
    Daugiabučio namo kieme Vilniuje rastas sprogmuo

    Šeštadienio rytą daugiabučio namo kieme Vilniuje rastas daiktas, panašus į sprogmenį. Įtariama, kad 10 val. 35 min. Grigiškėse, Šviesos g., aptiktas radinys - granatos sprogdiklis. Policijos pareigūnai daiktą, panašų į sprogmenį, išsiv...

Daugiau straipsnių