- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jie kasdien aktyviai zuja po miestą – nuo ankstyvo ryto laukia skirtingi susitikimai, vėliau – pietūs miesto centre, darbo reikalai, puodelis kavos su draugu kitame miesto gale, o po darbų žūtbūt reikia į sporto salę arba skubėti į to vakaro renginį. Rodos, be automobilio – nė iš vietos. Ar tikrai?
Tuo, jog sostinėje paprasta ir patogu atrasti alternatyvių būdų keliauti, įsitikino sveikatingumo motyvatorė Vlada Musvydaitė, televizijos laidų vedėja, muzikologė Zita Kelmickaitė ir komikas Paulius Ambrazevičius.
Derina kelis judėjimo būdus
Sveikatingumo motyvatorė Vlada Musvydaitė neslepia, kad pastaruoju metu ją itin dažnai galima sutikti viešajame transporte. „Išbandau tiek autobusus, tiek troleibusus, nes tenka važiuoti į skirtingas vietas mieste ir darbo reikalais, ir į susitikimus su draugais. Man tai kaip ir vaikščiojimas – padeda labiau pažinti miestą, jo aplinką“, – sako Vlada Musvydaitė.
Vlada tikina, kad važiuoti viešuoju transportu – puikus ir ekologiškas judėjimo būdas. „Renkuosi viešąjį transportą, nes galiu derinti kelis judėjimo mieste būdus. Neretai tikslingai palieku automobilį nuo centro prieigų nutolusioje stovėjimo aikštelėje ir žygiuoju į stotelę. Taip ir pajudu, ir surenku gerokai daugiau žingsnių“.
Žinoma moteris rekomenduoja į kasdienes keliones įnešti įvairovės ir pataria dalį kelio judėti taip, kaip yra įprasta, o kitą pusę keliauti, pavyzdžiui, pėsčiomis, dviračiu ar kitaip, kaip nesate bandę iki šiol.
Vairuotojo pažymėjimas nereikalingas
Komikas, televizijos laidų vedėjas Paulius Ambrazevičius prisimena, kad vos tik atvykęs studijuoti į Vilnių, pirmiausia įsigijo terminuotą viešojo transporto bilietą. „Aš netgi rinkau mėnesinius bilietus, nes kiekvieną mėnesį jie turėjo skirtingą dizainą ir spalvas“, – prisimena komikas.
Grįžtant namo autobuse jau svajojau, kaip krisiu į lovą, ir staiga pajutau, kaip mane žadina vairuotojas. Pasirodo, užmigau ir nuvažiavau iki pat žiedo.
Pauliui pasakoja, jog viešajame transporte jam tenka praleisti nemažai laiko, ir dalinasi smagiais prisiminimais. „Iki šiol atsimenu vienos kelionės autobusu rytą, kai pirmame kurse paskutinę naktį baiginėjau rašto darbą, o ryte nemiegojęs važiavau į universitetą jį atiduoti. Grįžtant namo autobuse jau svajojau, kaip krisiu į lovą, ir staiga pajutau, kaip mane žadina vairuotojas. Pasirodo, užmigau ir nuvažiavau iki pat žiedo. Puoliau teisintis, kad esu tiesiog neišsimiegojęs studentas, o vairuotojas pradėjo juoktis. Tąkart išbėgau iš autobuso ir tik apytiksliai supratau, kur randuosi. Tuomet turėjau tik paprastą telefoną, be jokios navigacijos, tad teko iki bendrabučio kulniuoti pėsčiomis. Nesuprantu, kodėl nelaukiau kito autobuso – tikriausiai iš streso“.
Paulius pastebi, kad nuo studijų metų iki dabar sostinės viešasis transportas itin pasikeitęs. „Dar atsimenu tuos autobusus ir troleibusus, kuriuose vengdavau sėsti į galą, nes žinodavau, kad bus karšta dėl variklio darbo. Šiandien nebetenka susidurti su tokiais nepatogumais – autobusai, kai reikia – vėdinami, kai reikia – šildomi.
Puiku, jog viešasis transportas sparčiai atsinaujina, tampa vis greitesnis ir patogesnis. Pats pastebiu, jog keičiasi ne tik jo išorė, tačiau ir keleiviai. Šiandien viešajame transporte sutinku įvairių žmonių – ir kostiumuotų biurų darbuotojų, ir mamų su vaikais, ir jaunuolių bei senjorų“.
Paulius sako, jog iki šiol neturi vairuotojo pažymėjimo. „Man patinka, kad nereikia rūpintis parkavimo vieta, sekti kuro kainų, ieškoti garažo ar apskritai, kur laikyti automobilį. Užtenka tik gerai pasiplanuoti ir viską įmanoma kuo puikiausiai spėti. Be to, įlipus į autobusą ar troleibusą gali atsipalaiduoti ir tuo mėgautis. Tokios akimirkos, kai visur tenka skubėti ir rasti laiko sau vis sunkiau, yra didelis privalumas“.
Visą gyvenimą – tik viešuoju transportu
Dažnai viešajame transporte galima sutikti ir televizijos laidų vedėją, muzikologę Zitą Kelmickaitę, kuri, kaip pati sako, visą gyvenimą keliauja viešuoju transportu.
Ji stebisi, kai žmonės atstumą, kurį gali įveikti pėsčiomis ar viešuoju transportu, renkasi nuvažiuoti automobiliu ir negana to – už jo stovėjimą moka nemažus pinigus. „Tai – švaistymas“, – sako Zita.
„Viešasis transportas yra socialinė erdvė, todėl mums visiems, joje esantiems, pirmiausiai reiktų atkreipti dėmesį vieniems į kitus. Turiu galvoje, kad ir vairuotojai, ir kontrolieriai, ir keleiviai vieni su kitais turi elgtis pagarbiai, mandagiai, paprasčiausiai pamatyti šalia esantį. Jei visi tą draugišką aplinką kursime, tai ir kelionės viešuoju transportu bus patrauklesnės“.
Rekordinis sostinės viešojo transporto atnaujinimas prasidėjo 2017 m. rudenį. Šiuo metu Vilniuje važiuoja jau beveik 250 naujų autobusų, o taip pat pradedamas ir troleibusų parko atnaujinimas. Planuojama, kad iš viso sostinėje iki 2019-ųjų vasario važiuos beveik 300 naujų viešojo transporto priemonių, informavo įmonė „Susisiekimo paslaugos“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...