Vilnietės nuomonė: Vilniaus viešojo transporto srautus reikėtų perskirstyti

Nors Vilniaus miesto viešojo transporto pertvarka veikia jau nepilnus du mėnesius, panašu, kad gyventojai prie pasikeitimų vis dar sunkiai pripranta. Į portalo diena.lt redakciją kreipėsi vilnietė Zita, kuri ne kartą susidūrė su nepatogumais greituosiuose autobusuose.

„Važiavau 1G autobusu iš Santariškių į centrą. Miesto valdžia didžiuojasi šiuo greituoju maršrutu, kursuojančiu kas 6 minutes. Deja, toks grafikas būna tik piko metu. Ne piko metu, prieš 11 val., jis važiuoja kas 10-12 minučių. Tada autobuse vyksta nehumaniški dalykai. Maniau, kad supratimas, kad autobuse žmonės turi važiuoti stovėdami, baigėsi su sovietmečiu. Bet turbūt viešojo transporto pelningumas-atsiperkamumas skaičiuojamas pagal tai, kad būtų užimtos net ir stovimos vietos.

Siekiant populiarinti viešąjį transportą, išvengti kamščių, reikia jį daryti patogų. Deja, Vilniuje autobusai toli gražu nėra patogūs. Prieš 11 val. autobusas buvo sausakimšas žmonių. Tiek sausakimšas, kad net močiutės su lazdelėmis stovėjo. Gailiomis akimis dairėsi, bet nebuvo, kas joms vietos užleistų. Visos sėdimos vietos jau užimtos senyvų žmonių. Žmonių prisipildė jau prie Santariškių ligoninės, bet prie Žalgirio stotelės (Broniaus Laurinavičiaus skvero) tapo siaubinga. Tai yra ne tai, kad nepatogu, tai yra tiesiog nehumaniška. Žiauru ir primena baisiausius Lietuvos laikus. Nehumaniška žmones versti stovėti pusvalandį ar net daugiau važiuojant miestu.

Beje, tokia žmonių grūstis autobusuose ir troleibusuose regiu gana dažnai. Ypač miesto centrinėje dalyje. Gal tai turėtų reikšti, kad čia trūksta viešojo transporto? Gal galima būtų tuščius autobusus iš Gedimino prospekto perkelti ten, kur jų reikia labiau?

Už viešojo transporto paskirstymą atsakingai institucijai norėčiau užduoti keletą klausimų: Ar normalu, kad žmonės autobuse važiuoja stovėdami ir labai susispaudę, net močiutės su lazdelėmis? Kiek stovinčių žmonių autobuse yra norma? Ar tikrai stovinčių žmonių turi būti per visą autobuso maršrutą, kad jis ne tik atsipirktų, bet ir būtų pelningas? Ar to siekiama?“

Į Zitos skundą atsako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Eismo saugumo ir kontrolės skyriaus viršininkas Tadeušas Lavrinovičius:

„Tokia situacija tikrai nėra normali, su tuo visiškai sutinku.Tačiau problema iš dalies yra paties autobusų parko problema, kadangi trūksta pačių viešųjų autobusų, jų dydis irgi gali būti nepakankamas. Neatmetu galimybės, kad ir pats viešojo transporto tvarkaraštis gali būti netobulas – kalbu apie piko valandomis važiuojančių autobusų srautus.

Kalbant apie autobusuose stovinčių žmonių skaičių, galiu pasakyti, kad tokio dalyko kaip „norma“ pas mus nėra. Mūsų specialistai naudoja penkių balų įvertinimo sistemą, skirtą įvertinti autobusu važiuojančių keleivių skaičiui. Šioje sistemoje penketas reiškia kai autobuse yra užimtos visos stovimos vietos, tačiau ir yra leistinas dalykas. Be abejonės, stengiamės, kad tokių dalykų būtų kuo mažiau.

Apskritai neverta kalbėti apie kažkokį pelną, kadangi viešojo transporto paslauga yra socialinio pobūdžio. Mes nuolatos galvojame apie patogumus keleiviams, tačiau, kaip rodo minėtasis atvejis, tai ne visada pavyksta. Tam kad tokių atvejų išvengtume, yra atliekami keleivių srautų tyrimai, kurių rezultatai vėliau nagrinėjami ir atitinkamai koreguojami autobusų ir troleibusų tvarkaraščiai arba skiriami didesni autobusai.

Tokios keleivių srautų patikros atliekamos tam tikro laikotarpio pradžioje, pavyzdžiui, kai buvo įvesti kažkokie pakeitimai, naujovės ar maršrutai. Kartais tyrimai atliekami ir reguliariai - kas mėnesį. Viskas priklauso nuo poreikio – jeigu, kaip ir šiuo atveju, gauname kokių nors skundų, tuomet atitinkamai į tai reaguojame“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių