Quantcast

Vilniaus taksistai žada oro uosto boikotą

Nuo liepos 1 d. Vilniaus oro uoste oficialiai liko vos kelios taksi bendrovės. Reikalavimų neatitinkančių įmonių taksistai yra vaikomi policijos pareigūnų. Tačiau taip paprastai pasiduoti jie neketina ir grasina apskritai nebevykti į oro uostą.

Leidimus gavo tik kelios įmonės

Nuo šių metų liepos 1 d. Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) nutraukė visas sutartis su prieš tai ten dirbusiomis taksi įmonėmis ir sudarė naujas. Deja, šį kartą sutartys pasirašytos tik su keletu sostinės taksi vežėjų – legaliai oro uoste gali stoviniuoti tik 14 taksi automobilių. Įdomu, jog klientų lūkuriuoja daugiausia automobiliai su Vilniaus mero iniciatyva įkurtos įmonės "Vilnius veža" skiriamaisiais ženklais.

TVOU Administravimo departamento direktorius Marius Bružas sakė, kad specialaus konkurso nebuvo vykdoma, tačiau pakeista taksi paslaugų prie TVOU tvarka. Pagal naujas taisykles, kad automobiliai galėtų patekti į vadinamąją gyvą eilę, turi būti ne senesni nei 8 metų, su švariais ir tvarkingais salonais, o jų vairuotojai privalo būti "paslaugūs ir kultūringi". Tarp naujų taisyklių įrašytas ir reikalavimas, kad kiekvienos kelionės pabaigoje klientui būtų įteiktas atspausdintas kvitas ir suteikta galimybė atsiskaityti mokėjimo kortelėmis.

Pagal naują tvarką išėję iš terminalo keleiviai taksi vežėją gali rinktis tik iš gyvoje eilėje laukiančių taksi automobilių. "Tačiau jų skaičius neribojamas ir oro uostas kviečia bei priims ir kitas taksi įmones ar privačius vežėjus, kurie atitiks nustatytus reikalavimus", – sakė M.Bružas.

Šiuo metu taksistams yra specialiai pritaikyta atskira kelio linija, į kurią daugiau niekas neturi teisės įvažiuoti. Ten stovi bendrovių "Smart taxi", "Vilnius veža" ir dar dviejų privačių taksi vežėjų automobiliai.

Iki liepos 1 d. sutartis su TVOU turėjo keturios įmonės: "Kortesa", "M&N Logistic", "Pigus taksi" ir VIP TAK.

Nuskriausti jaučiasi ir klientai

Sostinės taksi vežėjų asociacijos vadovas Romualdas Bieliauskas su "Vilniaus diena" bendrauti atsisakė ir teigė nenorintis nieko komentuoti, tačiau pasipiktinimą išreiškė vienos iš taksi įmonių direktorius.

Bendrovės "Ekipažas" vadovas Andrejus Plisko sakė, kad po tokios pertvarkos kenčia ne tik įmonė, bet ir jų klientai. Nors, kaip teigė M.Bružas, kiti vežėjai turi teisę nemokamai stovėjimo aikštelėje būti 15 minučių, tai anaiptol negelbėja.

"Dabar, jeigu atvažiuoja mūsų mašina, nemokamai aikštelėje per dieną 15 minučių galima stovėti tik vieną kartą, o paskui jau reikia mokėti", – skundėsi A.Plisko.

Pasak jo, pikti yra ne tik taksistai, nes jų teisės pažeidžiamos, bet ir klientai, kurie į oro uostą išsikviečia savo mėgstamą taksi įmonę. "Dėl automobilio statymo mokesčio iš klientų reikia prašyti 10 litų daugiau. Užsakymų nesumažėjo, tačiau klientui kainuoja brangiau. Klientai labai nepatenkinti", – sakė taksi įmonės vadovas.

A.Plisko sakė žadantis kovoti: planuoja susitikti su kitų įmonių vadovais ir svarstyti, kaip spręsti šią problemą. "Kovoti kaip nors reikia. Dar nežinau kaip, bet vis tiek reikia ką nors daryti. Gal iš viso neaptarnauti oro uosto? O kaip kitaip? Jeigu atvažiuoji, policininkai iš karto rašo baudas, o sustoti nėra kur", – guodėsi "Ekipažo" vadovas.

Piktina nustatytas tarifas

Sostinėje taksistu dirbantis Robertas taip pat neslėpė savo pasipiktinimo ir dėl tokios susidariusios situacijos kaltino net šalies valdžią.

"Pagal užsakymą galima atvažiuoti paimti keleivių, bet ne taksi zonoje. O už sustojimą ne taksi zonoje baudžiama", – aiškino taksistas.

Pagal naujas oro uosto taksi vežėjų taisykles reguliuojami ir įkainiai. Už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą dieną taikomas 3,5 lito tarifas, o įsėdimo mokestis – 5 litai.

Taksistas Robertas piktinosi, kad buvo nustatyta aukščiausia riba. Pasak jo, ne visos taksi įmonės savo klientus nori vežti už tokį didelį tarifą. Vairuotojas taip pat pasakojo apie šio metu prie TVOU keleivių terminalo vis susidarančias laukiančių taksi eiles – dėl ribojamo kitų taksi įmonių automobilių eismo oro uoste klientams savo kelionės link centro tenka laukti ilgiau.
Dar praėjusių metų birželį Seimo Europos reikalų komitetas apsvarstė Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Seimo kanceliarijos pateiktą informaciją apie pasirengimą pirmininkauti ES Tarybai 2013 m. Tada Europos reikalų komitetas nutarė kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybę su raginimais užtikrinti kokybiškas miesto taksi paslaugas: saugų, greitą, punktualų bei patogų susisiekimą nuo Tarptautinio Vilniaus oro uosto iki miesto centro ir galimybę už taksi paslaugas atsiskaityti banko kortelėmis.

Nepaklūstančius vaikys policija

Taksistų skundai iš dalies pagrįsti. Nors TVOU Administravimo departamento direktorius M.Bružas tikino, kad oro uostas yra vieša vieta ir drausti į ją patekti kitų įmonių automobiliams jie negali, nepaklusniems taksi vairuotojams gali grėsti nemalonumai. "Jeigu vairuotojai, palikę savo automobilius stovėti neleistinoje vietoje, eis "gaudyti" klientų, oro uoste turime patruliuojančius policijos pareigūnus", – pripažino M.Bružas.

Pasak jo, oro uostas rekomenduoja naudotis tik tais taksi automobiliais, kurie sudaro gyvą eilę.

Beje, kai kurie taksi vairuotojai imasi ir gudrybių, pavyzdžiui, sustoja prie išvykimo terminalo, kur kol kas sustoti nedraudžiama. Tačiau daugelis turi mažai vilties, jog oro uostas nesiims priemonių ir dėl tokių gudrautojų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

zztop

zztop portretas
Teisingai sakai,vakar nelegalai is centrines aiksteles i autobusu stoti veze uz 45,o zuoko taksi uz 15

tegul nevaidina

tegul nevaidina portretas
Tegul nevaidina tie taksistai. Pries 5 metus vaziavai aerouosto i autobuso stoti, tai buvo nustatytas tarifas 50 lt. Nezinau kaipdabar. O uz tokius pinigus dar kavos turetu pasiulyti.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių