- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausioje Lietuvoje keleivių vežimo bendrovėje „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) nuo gruodžio mėnesio įdiegta inovatyvi biometrinė alkoholio patikra.
„Siekiame būti technologiškai pažangia bendrove ir šiuolaikiškais sprendimais įgyvendiname nulinės promilės politiką,“ – teigė VVT generalinis direktorius Gintaras Maželis. - Alkoholis ir keleivių gabenimas yra nesuderinama. Turime būti visiškai tikri, kad šios rūšies rizika yra eliminuota iš mūsų įmonės veiklos“.
Pasak G. Maželio iki šiol vairuotojų blaivumą tikrindavo keturiolika profesinės sveikatos specialistų. Dabar visa patikra atliekama biometriniais alkotesteriais. Tokiu būdu nelieka jokio subjektyvaus žmogiškojo faktoriaus ir efektyviai valdoma rizika. Kita vertus, taupomos ir įmonės sąnaudos. Biometrinio alkotesterio programą įdiegė ir VVT pritaikė bendrovė „Inovatyvių procesų sprendimai“ (IPS).
Siekiame būti technologiškai pažangia bendrove ir šiuolaikiškais sprendimais įgyvendiname nulinės promilės politiką.
„Norint užtikrinti darbuotojų blaivumo patikrą, būtini trys kontrolės etapai: pirma – alkotesterio parodymai, antra – asmens, patikrinto alkotesteriu tapatybės patikra; trečia – tikrinimo arba darbo pradžios laikas. Taip pat svarbu patikrinti ne tik kiek ir ar užfiksavo alkotesteris promilių, bet ir įsitikinti, kad į jį pūtė būtent tas žmogus, o ne bičiulį bandantis „gelbėti“ kolega“, – kalbėjo IPS vadovė Jolanta Didžgalvienė.
Alkotesteriuose sumontuota biometrinė veidų atpažinimo bei laiko kontrolės sistema. Tokia blaivumo patikra, jungianti biometrijos, debesų kompiuterijos, išmaniųjų įrenginių technologijas bei inovatyviausius paslaugų sprendimus, yra autonomiška ir atspari apgaulei. Blaivumas yra matuojamas realiu laiku realiam žmogui. Ir duomenys apie patikrą bei jų ataskaitos trumposiomis žinutėmis pasiekia įmonėje atsakingus asmenis. Tokia blaivumo kontrolė yra atliekama ir darbo pradžioje, ir jam pasibaigus. Tad tuo pačiu sistema užfiksuoja ir darbuotojų atėjimo bei išėjimo laiką.
„Iki šiol rinkoje daugiausia naudojami nešiojamieji, senosios kartos alkotesteriai. Šiuolaikinėse transporto priemonėse vis dažniau montuojami alkotesteriai, galintys blokuoti užvedimo sistemą, dažniau pritaikomi ilgųjų reisų vairuotojų kontrolei. Šis centralizuotas ir automatizuotas, dviejų lygių asmens identifikavimą atliekantis alkotesteris – naujovė rinkoje ir mūsų įmonėje. VVT vairuotojai pamažu, bet sėkmingai įsisavina naujausias technologijas,“ – sakė VVT generalinis direktorius Gintaras Maželis.
VVT per dieną perveža pusę milijono keleivių, ji patenka į didžiausių Baltijos šalyse keleivių vežimo autobusais trejetą. Įmonėje dirba 2103 darbuotojai, iš jų 1380 vairuotojai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Verslas kritikuoja Vilniaus norą žmones vežti elektra varomu transportu9
Vilnius rengiasi skelbti konkursą keleivių vežimo paslaugoms įsigyti – ieškoma elektrinių ir vandenilinių autobusų, tačiau verslas sako, kad biometanu varomas transportas būtų mažesnė finansinė našta – keleivių vežimo k...
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą10
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Po gaisro Vilniuje daliai ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduojama tęsti ir penktadienį
Po trečiadienio vakarą sostinės Panerių gatvėje kilusio gaisro, Vilniaus miesto savivaldybė daliai švietimo ir ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduoja tęsti ir penktadienį. ...
-
V. Benkunskas apie gaisro sostinėje padarinius: gyventojams rekomenduojama nusivalyti paviršius8
Vilniaus meras Valdas Benkunskas sako, kad su Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pagalba savivaldybei pavyko išvengti didesnės taršos dėl trečiadienio vakarą Paneriuose kilusio gaisro. ...
-
Virš Vilniaus – ratus sukantys sraigtasparniai4
Kai kuriuos vilniečius ketvirtadienį nustebino padangėje pamatytas vaizdas. Kariuomenės atstovai paaiškino, kodėl virš sostinės ratus suka sraigtasparniai. ...
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose5
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Dalis vilniečių negavo perspėjimo apie didžiulį gaisrą: ministrė sako, kad reikės tai išsiaiškinti6
Daliai gyventojų negavus perspėjimo pranešimų apie gaisrą Vilniuje, vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė mato poreikį peržiūrėti techninį šios sistemos įgyvendinimą. ...
-
Didelis gaisras sostinėje: kietųjų dalelių koncentracija sumažėjo
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai tvirtina, kad Panerių gatvėje likvidavus trečiadienio vakarą įsiplieskusį gaisrą, kietųjų dalelių koncentracija ore sumažėjo ir yra nepavojinga. ...
-
Po gaisro sostinėje aplinkosaugininkai pradėjo neplaninį patikrinimą: bendrovė nelaikyta rizikinga2
Aplinkosaugininkai dėl Vilniuje kilusio gaisro pradėjo bendrovės neplaninį patikrinimą, skelbima, kad įmonė nebuvo priskirta prie aukštą riziką turinčių objektų. ...
-
„Litexpo“ centre prasideda karjerai ir studijoms skirta paroda1
Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ ketvirtadienį vyks parodos „Karjera & studijos Lietuvoje 2024“ atidarymas. ...