Transporto revoliucija tęsiasi: Vilnius nepasiklys?

Vasarą prasidėjusios viešojo transporto maršrutų ir viso eismo pertvarkos rudenį smogs dar kartą – keisis viešojo transporto maršrutų tvarkaraščiai. Nors ekspertai ir sutinka, kad dalis klaidų ištaisyta, neabejoja, jog sumaišties netrūks – kelionės kai kuriems gali pailgėti ir dukart.

Kai ką ištaisė

Liepos 1-ąją sostinėje nebeliko privačių vežėjų, gatvėse atsirado greitieji autobusai, pakito viešojo transporto maršrutai – vieni buvo panaikinti, kiti – sujungti. Naujoji viešojo transporto sistema kėlė nemaža rūpesčių patiems miestiečiams – ir besinaudojantiems ja, ir tiems, kurie važinėja nuosavu automobiliu.

Bet, kaip sako technologijos mokslų daktaras Vigilijus Sadauskas, gerai, kad visi pokyčiai, naujos sistemos bandymas prasidėjo dar vasaros pradžioje. Buvo laiko trūkumams įžvelgti ir mėginti juos keisti.

"Kai birželį buvo išpieštos juostos, teko važinėti ir apžiūrėti, kaip mūsų išsakytos pastabos dėl transporto schemos atrodo realybėje. Didžioji dalis pastabų pasiteisino. Teko su savivaldybės administracijos atstovais bendrauti, aš suprantu, jie padarė tai, kas jiems buvo liepta. Jei buvo liepta padaryti autobusų juostą, o kelio platinti toje vietoje negalima, vadinasi, vieną iš dviejų eismo juostų turėjo atiduodi viešajam transportui. Jei tai darai nelabai mokėdamas ir suprasdamas, natūralu, kad pridarai klaidų", – teigė V.Sadauskas ir pasidžiaugė, kad į klaidas ir pastebėjimus buvo atsižvelgta.

Dar rugpjūtį atsižvelgiant į keleivių srautus, prašymus ir viešojo transporto eismą buvo pakeisti kai kurių autobusų bei troleibusų maršrutų tvarkaraščiai ir eismo organizavimas (žr. lentelę "Pokyčiai nuo rugpjūčio 1 d.").

Pagerins sąlygas moksleiviams

Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad, kaip ir kasmet, nuo rugsėjo 1 d. autobusai ir troleibusai pradės važiuoti pagal rudens–žiemos tvarkaraščius. Todėl keisis visų troleibusų ir autobusų maršrutų darbas.

"Susisiekimo paslaugų" l. e. p. Viešojo transporto departamento vadovės Modestos Gusarovienės teigimu, padidėjus keleivių srautams į gatves išriedės daugiau transporto priemonių, nei buvo vasarą. Troleibusų skaičius darbo dienomis bus 185 (buvo 145), autobusų – 323 (buvo 277), poilsio dienomis troleibusų – 106, autobusų – 197.

Rugsėjis ne toks baisus turėtų atrodyti 14 troleibusų maršruto keleiviams. Vasaros sezonui sutrumpintas maršrutas nuo rugsėjo vėl pratęsiamas iki Saulėtekio. 3 maršruto troleibusai nuo rugsėjo 1 d. keis važiavimo kryptį (žr. lentelę "Pokyčiai nuo rugsėjo 1 d.").

Atsižvelgiant į vilniečių prašymus ir siekiant pagerinti susisiekimą su Liepynės kapinėmis, nuo rudens bus pakeista 2 autobusų maršruto Stotis–Vikingų gatvė–Oro uostas trasa. Iš stoties šio maršruto autobusai važiuos Liepkalnio, Dzūkų, Vikingų gatvėmis iki Oro uosto. Atgal – ta pačia trasa.

Atlikus Lazdynuose esančių mokyklų apklausą, pakeista ir 68 maršruto autobusų trasa. Šio maršruto autobusai iš Lentvario važiuos į Lazdynus, todėl, savivaldybės teigimu, Lentvario, Kalvų Slėnio ir aplinkinių gatvių moksleiviai galės nepersėsdami patogiai nuvažiuoti į mokyklas Lazdynuose. Šio maršruto eismo grafikas bus priderintas prie pamokų tvarkaraščių.

Taip pat teigiama, kad mokinių patogumui 76 maršruto Ateities gatvė–Sakališkės–Bireliai autobusai kai kuriais reisais (kurių laikai priderinti prie pamokų tvarkaraščio) užvažiuos į Balsių mokyklą, Pagubę, Ožkinius.

Juostų žymėjimo nekeis

Rengiantis viešojo transporto pertvarkai, savivaldybės teigimu, sostinėje buvo įrengta apie 13 km autobusų juostų. Didžioji dalis šių darbų buvo atlikta platinant gatves. Taip A juostos buvo įrengtos 8 km ilgio gatvių ruožuose.

Nuo rugsėjo mieste dar atsiras papildomų eismo juostų Kalvarijų, Ozo, Olandų ir Buivydiškių gatvėse. Dėl to nuo rudens eismo srautams viešojo transporto optimizavimas, kaip sakė savivaldybė, įtakos nebeturės. Planuojama, kad visi darbai bus baigti iki rugsėjo 1 d.

A juostomis, kartu įrengiant ir taksi, elektromobilio bei 4+ juostas, pažymėti gatvių ruožai Kalvarijų, Ozo, Ukmergės, Švitrigailos, Olandų ir kitose gatvėse, Laisvės prospekte (žr. lentelę "Papildomos eismo juostos").

V.Sadauskas nors ir nepritaria žymėjimui 4+, esą kur kas naudingiau būtų, jei galiotų schema 3+, tačiau teigia, kad gerai, jog didinamas tokių juostų skaičius, tik daugiau jų reikėtų miegamuosiuose rajonuose.

"Mano manymu, juostos su užrašu 3+ būtų veiksmingesnės. Nes jei šeimoje yra du suaugusieji ir vienas vaikas, jos ta 4+ naudotis negali. Žinoma, čia jau ne savivaldybės kompetencija, tai yra Susisiekimo ministerijos ir Vyriausybės priimtas sprendimas, bet aš jam nepritariu. Gana sudėtinga suderinti, kad keturi asmenys važiuotų tuo pačiu maršrutu. Bet kokiu atveju tokių juostų daryčiau dar daugiau. Ir skatinčiau jų įkurti miegamuosiuose rajonuose, pavyzdžiui, Šeškinėje Gelvonų gatvėje, S.Stanevičiaus gatvėje", – sakė technologijos mokslų daktaras.
Tačiau "Susisiekimo paslaugų" direktorius Gintas Bliuvas patikino, kad kol kas jokių juostų žymėjimo pokyčių daryti neketinama, t. y. neplanuojama 4+ keisti į 3+.

"Juostos mieste yra vos kelis mėnesius, todėl kokių nors pakeitimų kol kas neplanuojame. Tikimės, kad vairuotojai pamažu pripras prie sistemos ir pradės aktyviai ja naudotis", – sakė G.Bliuvas.

Spūstyse sugaišta dukart ilgiau

V.Sadauskas, kalbėdamas apie viešojo transporto sistemą, kelia vieną klausimą – ko ja siekiama: ar kad lengvasis transportas išvis nevažiuotų Vilniaus gatvėmis, ar kad jo būtų kuo mažiau, bet susisiekimas žmonėms būtų paprastesnis? Jo nuomone, visomis autobusų juostomis mieste turėtų būti leidžiama važiuoti ir automobiliams, kuriuose sėdi keturi asmenys.

"Norint, kad viešojo transporto būtų pakankamai, o nuosavų lengvųjų automobilių kuo mažiau, reikia daryti taip, kad automobiliu važiuotų ne vienas, bet keletas asmenų. Jei siekiame, kad viešasis transportas būtų patogus vilniečiams, negalime jų visų į jį sukišti. Kad nebūtų apkrautas viešasis transportas ir būtų sprendžiamas spūsčių klausimas, mieste, ypač miegamuosiuose rajonuose, autobusų juostomis turėtų būti leidžiama važiuoti ir automobiliams su keturiais asmenimis", – siūlymus dėstė V.Sadauskas ir pridūrė, kad tokią tvarką mieste bent pirmosiomis dienomis turėtų stebėti policijos pareigūnai, o pažeidėjus bausti. Tada esą atsirastų nors kiek pagarbos ir suvokimo tarp vairuotojų.

Juostų klausimą jis sakė siūlantis kaip miesto gyventojas ir eismo dalyvis. Esą kai tenka vežti vaikus į darželį ir mokyklą, reikia daug laiko gaišti spūstyse, nes tokia jau liūdna sostinės padėtis, kad į darželį ar mokyklą šalia namų vaikai eiti negali – juose nėra vietos.

"Veždamas ryte vaikus automobiliu sugaišdavau 45 minutes, dabar sugaištu pusantros valandos. Kol važiuojame keturiese, galiu naudotis viešojo transporto juosta, o paskui tenka keliauti į bendrą srautą. Sakys, pasirink arčiau namų esantį darželį ar mokyklą. Mielai tai padaryčiau, jei juose būtų vietos", – teigė V.Sadauskas.

Grūstis – dėl nesupratingų vairuotojų

Vertindamas viešojo transporto sistemą ir jos pokyčius, V.Sadauskas teigė suprantantis, kad ji negali būti visiems patogi. Kad ir greitieji autobusai. Jų stotelės išdėstytos 2–3 km atstumu ir ne vienam tenka sugaišti nemažai laiko, kol ją pasiekia. Kaip sakė pašnekovas, ypač vyresnio amžiaus žmonės vargiai sugeba greitai apsisukti, nors neva važiuoja greituoju autobusu.

"Negali viešojo transporto sistema būti visiems patogi ir ideali, bet galima padaryti, kad ji būtų patraukli daugumai. Tačiau kad ir koks geras būtų viešojo transporto specialistas, jeigu miesto infrastruktūra, socialiniai, kultūriniai centrai išdėstyti neracionaliai, nieko negalėsi padaryti", – konstatavo V.Sadauskas.

Pasak jo, natūralu, kad rugsėjo pradžioje mieste visad būna chaosas. Bet tai nutinka ne tiek dėl to, kad padidėja transporto srautas, o labiau dėl to, kad atsiranda naujų eismo dalyvių.

Atvykėliai, V.Sadausko teigimu, dar nežino, kaip geriau kur nors nuvažiuoti, bando vieną atstumą, mato – spūstys, mėgina nardyti tarp eilių, tada prasideda vairuotojų kultūros klausimas.

"O kai kultūros nėra, prasideda spūstys, – sakė technologijos mokslų daktaras. – Jau ne kartą esu sakęs, kad eismas turėtų vykti užtrauktuko principu. Norint užsegti užtrauktuką, nareliai turi eiti taip: kairys – dešinys, kairys – dešinys. Tas pats ir gatvėje – jei yra dviejų juostų susiaurėjimas į vieną, turėtų būti labai nesudėtinga pastatyti informacinį ženklą pirmas – antras.

Vairuotojai vis dar nesupranta, kad kur kas greičiau visi taip suvažiuotų į vieną srautą."

Įmetė jis akmenį ir į moterų daržą. Vasarą buvo atlikti stebėjimai, kiek moterų įleidžia kitą automobilį į savo juostą. Kas antrą mašiną praleisdavo 90 proc. vyrų, moterų – tik 30 proc.

"Keista, juk moterys, atrodo, yra kultūringesnės ir pan., bet joms labai trūksta suvokimo šiuo klausimu. Spūsčių pamažėtų, jei išmoktume susirikiuoti į vieną eilę. Manau, jei savivaldybė stebės, kur spūstys didžiausios, ir svarstys, kaip būtų galima jas panaikinti, o vairuotojai bus geranoriškesni, iki spalio viešojo transporto situaciją bus galima ir pagerinti", – optimizmo nepritrūko pašnekovas.

Pokyčiai nuo rugsėjo 1 d.

Vasaros sezonui sutrumpintas 14 troleibusų maršrutas Antakalnis–Žygimantų gatvė–J.Basanavičiaus gatvė–Gerosios Vilties stotelė vėl pratęsiamas iki Saulėtekio. Be to, šio maršruto troleibusai nuo rugsėjo 1-osios nuo Olandų žiedo važiuos per Žirmūnų tiltą, Šeimyniškių, Kalvarijų gatvėmis, Žaliuoju tiltu, toliau – įprasta trasa.

3 maršruto troleibusai taip pat nuo rugsėjo 1 d. pakeis važiavimo kryptį: nuo Vilniaus gatvės važiuos Žygimantų, Arsenalo, T.Kosciuškos gatvėmis, Žirmūnų tiltu, Šeimyniškių, Kalvarijų gatvėmis, Žaliuoju tiltu, toliau – įprasta savo trasa.

Atsižvelgus į keleivių srautus ir pageidavimus, įrengta papildomų stotelių autobusų maršrutuose: 82 – Avinėlių stotelė ir 115 – Mileišiškės. 61 autobusų maršruto Vyšnių stotelės pavadinimas keičiamas į Sodybų stotelę.

Naujus tvarkaraščius rasite interneto svetainėje www.vilniustransport.lt.

Papildomos eismo juostos

A juostomis, kartu įrengiant ir taksi, elektromobilio bei 4+ juostas, bus pažymėti gatvių ruožai:

• Kalvarijų gatvės dalyse nuo Didlaukio ir Kalvarijų gatvių sankryžos iki V.Gerulaičio ir Kalvarijų gatvių sankryžos, nuo Kalvarijų, Ozo ir Kareivių gatvių sankryžos iki Žalgirio gatvės;

• Ozo gatvės dalyje nuo Licėjaus stotelės iki Kalvarijų, Ozo ir Kareivių gatvių sankryžos;

• Švitrigailos gatvės dalyje abiem kryptimis nuo J.Basanavičiaus iki Kauno gatvės;

• Ukmergės gatvės dalyje nuo Ukmergės stotelės iki degalinės "Statoil" Ukmergės kryptimi.

A ir taksi juostomis papildomai bus pažymėti kelio ruožai:

• Kalvarijų gatvės dalyje nuo Tauragnų stotelės iki Kalvarijų, Ozo ir Kareivių gatvių sankryžos;

• Žirmūnų gatvės dalyje nuo Minties stotelės iki Minties ir Žirmūnų gatvių sankryžos;

• Olandų gatvės dalyje nuo Krivių stotelės iki Vasaros stotelės;

• J.Tumo-Vaižganto gatvės dalyje nuo Gedimino prospekto iki A.Goštauto gatvės;

• Laisvės prospekto dalyse nuo Sietyno stotelės iki Viršuliškių gatvės ir Laisvės prospekto sankryžos, nuo Viršuliškių gatvės ir Laisvės prospekto sankryžos iki Spaudos rūmų stotelės ir nuo Vilniaus rajono poliklinikos stotelės iki Rygos, Laisvės ir Buivydiškių gatvių sankryžos;

• Buivydiškių gatvės dalyje nuo Buivydiškių stotelės iki Rygos gatvės ir Laisvės prospekto sankryžos;

• Ukmergės gatvės dalyje nuo pastato Ukmergės 280B iki Ukmergės g. 252.

Pokyčiai nuo rugpjūčio 1 d.

• Pakeisti 2G, 3G, 4G greitųjų autobusų, 3, 12, 19, 24, 38, 41, 42, 43, 52, 53, 54, 56, 60, 73, 75, 78, 82 autobusų ir 1, 2, 3, 4, 7, 9, 10, 13, 16, 17, 18, 19, 20, 21 troleibusų maršrutų tvarkaraščiai.

• Padidintas 53 maršruto autobusų skaičius, autobusai pradėjo važiuoti dažniau. Darbo dienomis nuo 16 iki 19 val. dažniau pradėjo važiuoti 2, 4, 7, 10, 17 maršrutų troleibusai.

• 12, 43, 52, 56, 60 ir 73 maršrutų autobusai pradėjo važiuoti greičiau. 12 maršruto Stotis–Rudamina–Skaidiškės autobusas poilsio dienomis iš Skaidiškių nuo rugpjūčio 1 d. išvažiuoja anksčiau.

• Siekiant pagerinti susisiekimą Salininkų, Vaidotų, Kirtimų gyventojams ir keleiviams, nuspręsta pratęsti 3 autobusų maršrutą Stotis–Eišiškių plentas–Dilgynė pro Salininkus iki Vaidotų. Naujo 3 maršruto Stotis–Eišiškių plentas–Dilgynė–Salininkai–Vaidotai autobusai pradėjo važiuoti visą dieną.

• Keleivių patogumui 38 maršruto Antakalnis–Dvarčionys–Šilėnų gatvė autobusai į Dvarčionis jau užvažiuoja ir poilsio dienomis.

• 3G maršruto Fabijoniškės–Centras–Oro uostas autobusai nuo liepos 4 d. stoja Dariaus ir Girėno stotelėje.

• Nuo rugpjūčio 5 d. į prekybos centrą "Ikea" važiuoja 2 maršruto Stotis–Vikingų gatvė–Oro uostas autobusai.

• Taip pat nuo rugpjūčio 5 d. pakeisti 116 maršruto Žvėrynas–Gudelių šilas–Bukčiai autobusų tvarkaraščiai.

Privačių vežėjų konkursas 15-ai maršrutų

Įmonė "Vilniaus viešasis transportas" liepą paskelbė konkursą keleivių pervežimo vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugoms pirkti.

Konkursas skirtas keturiems maršrutų paketams: trys – privatiems vežėjams, dirbantiems su mažos talpos transporto priemonėmis (vidutiniškai 22–25 vietos), ir vienas – privačiam vežėjui, dirbančiam su didelės talpos transporto priemonėmis (iki 100 vietų).

Planuojama, kad konkurso laimėtojai keleivius vežtų šiais Vilniaus miesto maršrutais: Nr. 9 Agrastų stotelė–Zuikių gatvė, Nr. 13 Žemasis Pavilnys–Markučiai–Stotis–Vilkpėdė, Nr. 14 Grigaičiai–Parko gatvė–Arimų gatvė, Nr. 15 Antakalnis–Turniškės, Nr. 20 Žemieji Paneriai–Mūrinė Vokė–Lazdynai, Nr. 28 Žemieji Paneriai–Grigiškės, Nr. 38 Antakalnis–Dvarčionys–Šilėnų gatvė, Nr. 57 Ateities gatvė–Bajorai, Nr. 58 Stotis–Dzūkų gatvė–Kalnėnai, Nr. 61 Stotis–Kuprioniškės–Nemėžis, Nr. 82 Stotis–Salininkai–Miškiniai–Juodšiliai, Nr. 87 Ozo gatvė–Didlaukio gatvė–Jeruzalė–Molėtų plentas–Vanaginė, Nr. 115 Antakalnis–Rokantiškės–Parko gatvė, Nr. 116 Bukčiai–Gudelių šilas–Žvėrynas.

Maršrutu Nr. 40 Fabijoniškės–S.Stanevičiaus gatvė–Centras turėtų kursuoti iki 100 vietų privatus autobusas.

Autobusuose turės būti e. bilieto sistemos įranga, kad vilniečiai ir miesto svečiai juose galėtų naudotis vilniečio kortele. Planuojama, kad pasibaigus konkursams privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šį rudenį.

Beje, "Vilniaus viešasis transportas" vis dar ieško vairuotojų, turinčių keleivių vežimo darbo patirties sostinėje. Iki rugsėjo 1 d. numatoma priimti 60 naujų darbuotojų. CV galima siųsti e. pašto adresu danguole.bieliauskiene@vilniausvt.lt.

Perka mažos talpos autobusų

Dar vasarį įmonė "Vilniaus viešasis transportas" paskelbė konkursą įsigyti nedidelės talpos autobusų. "Mažos talpos autobusai bus skirti tiems maršrutams, kuriuose nėra didelių keleivių srautų ir į kuriuos netikslinga siųsti didelės talpos autobusų. Kaip pavyzdys – 88 autobusų maršrutas", – sakė "Vilniaus viešojo transporto" generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Pasak jo, pagal pasibaigusio konkurso rezultatus pasirašyta sutartis dėl dvylikos "Mercedes-Benz Sprinter" 35 vietų (19 stovimų ir 16 sėdimų) autobusų įsigijimo. Įmonei jau pristatyti šeši tokie autobusai, likusius šešis ji turėtų gauti artimiausiu metu.

Gyventojams padės savanoriai

Autobusų ir troleibusų keleiviams susipažinti su viešojo transporto pokyčiais vėl padės savanoriai. Planuojama, kad jie informaciją vilniečiams ir miesto svečiams teiks iki rugsėjo 8 d.
Savanoriai dirbs pagrindinėse autobusų ir troleibusų stotelėse. Rugpjūčio 28 d. jie darbą pradėjo Pramogų arenos, Tauragnų, Karaliaus Mindaugo, Klinikų, Antakalnio žiedo, T.Narbuto, Papilėnų, Baltupių, Spaudos rūmų, Žemynos, 29 d. – ir Žaliojo tilto, Europos, Šeškinės kalvų ir Kunigo Broniaus Laurinavičiaus stotelėse.

Savanoriai ne tik dalys lankstinukus su viešojo transporto schemomis, supažindins su maršrutų trasomis ir pokyčiais, bet ir atsakys į visus klausimus apie vilniečio kortelę, padės susipažinti su naujomis e. bilieto galimybėms, tarp jų – ir kaip atsiskaityti internetu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

to eduukui

to eduukui portretas
edas- Mero patarėjas Eduardas.Krisciunas@vilnius.lt Tel. (8 5) 211 2318 2318 1607 kab. Tai kiek kartu tau edukai reikia kartoti kokiu mokslu daktaras yra V.Sadauskas :) Negali atleisti, kai V.Sadauskas tavo neismanyma viesai susisiekimo ministrijoje ir radijuje parode:) Tiesiai sviesiai tau pasake, kad esi neismanelis nes tu net a[pie KET nusisnekejei:) taigi geriau eik toliau fotografuoti kas auto ne ten pastate:) Visi isiveskite i google edas arba abonento patarejo varda ir pavarde ir suzinosit kad per asilenas jis yra:):)

vilnietis

vilnietis portretas
Netekusiam žado: teks pirkti ne pusvalandinį bilietą už 2,20 Lt, bet valandinį už 3,20 Lt... O dėl jų taip vadinamų "pagerinimų" - tarkim 14 troleibuso maršrutas - kur tas patogumas, jei net piko metu jis kursuos tik daugmaž kas 25 minutes, o kitu metu daugmaž kas 35 minutes? Čia normalus laukimo laikas centriniuose miesto rajonuose? Pernai buvo 10-15 minučių, o šiemet - dvigubai ilgiau laukti, ir tai vadinama paslaugos gerinimu...

NetekesZado

NetekesZado portretas
aha,2kart pailges kelione tai reiskias jai as vaziavau 20min+ su vilniecio kortele uz 2.20lt tai dabar vaziuosiu 40min+ su vilniecio kortele 2 kart pramusinet po 2.20 (tai 4.40.lt biletelis gaunas...) arba mest lauk kortele ir pirkt bileta pas vairuotoja uz 3,50lt ?? as nusivyles sitais ****** kas daro pokycius nes kuo tuoliau tuo labiau viska tik apsunkina,geda lietuvele,eili karta GEDA.
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių