Quantcast

Švieslenčių aukso amžius - ateityje

„Laikykitės saugaus atstumo“, „Neviršykite greičio“, „Prisisekite saugos diržus“ – tokius patarimus vilniečiai jau įprato matyti miesto gatvėse įrengtose švieslentėse. Sistemai pradėjus veikti, pasigirdo klausimų, ar apsimokėjo Vilniui investuoti į informacinių švieslenčių sistemą vien tam, kad vairuotojai būtų drausminami.

Švieslentėse pasigendama platesnio pobūdžio pranešimų: apie spūstis ar eismo įvykius.

Ypač kai buvo žadėta, kad informacinėse švieslentėse savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos" operatoriai teiks informaciją vairuotojams apie susidariusią situaciją Vilniaus miesto gatvėse.

Įmonės vadovas Vaidotas Antanavičius ramina – taip ir bus.

Sistema tobulės ir ateityje taps naudinga vairuotojams. Esą jau dabar švieslentėse pasirodo pranešimų apie vienose ar kitose gatvėse susidariusias spūstis. Taip pat informuojama apie eismo įvykius automobilio judėjimo kryptimi.

„Perspektyvoje informuosime apie avarijas, kurios yra ne tik ta judėjimo kryptimi, bet ir galima judėjimo kryptimi. Tarkime, jūs važiuojate Geležinio Vilko gatve, o eismo įvykis nutiko kur nors Konstitucijos prospekte. Nors iš šimto automobilių tik gal kokie penki pasuks į šį prospektą, vis tiek pranešime apie situaciją jame. Tai bus naudinga tiems penkiems, kad jie spėtų pakeisti maršrutą. Ketiname skelbti ir apie oro sąlygas – slidu, plikšala ar panašiai“, - pasakojo V.Antanavičius.

Švieslenčių projektas yra neatskiriama sostinėje diegiamos eismo reguliavimo ir valdymo sistemos dalis. Tikimasi, kad įdiegus sistemą mieste sumažės avaringumas ir ne tik ekologinė, bet ir vizualinė miesto tarša.

Atskirai švieslenčių kainos iš viso šviesoforų sistemos projekto biudžeto išskirti esą neįmanoma.

„Viena gyvybė yra brangesnė už vieną švieslentę“, - atkreipė dėmesį V.Antanavičius. Viso eismo reguliavimo ir valdymo sistemos projekto vertė siekia 90 mln. litų. Tai miesto pinigai, kurie turi būti sumokėti per dešimt metų.

Diegiant Vilniaus šviesoforinio reguliavimo ir valdymo sistemos projektą dirba daugiau nei 250 žmonių: projektuotojai, instaliuotojai, eismo organizavimo inžinieriai, techninės priežiūros komanda, užsakovo personalas. Įgyvendinus šį projektą bus įrengta 51 vaizdo stebėjimo kamera 22-ose sankryžose, 12 greičio matuoklių ir raudonos šviesos detektavimo radarų, 13 švieslenčių.

Šviesoforų koridorių statybos ir instaliavimo darbai jau baigti. „Visi šeši koridoriai dirba žaliomis bangomis. Trys koridoriai veikia lanksčiai, o trys - pagal režimą“, - sakė V.Antanavičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių