- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentų grupė sukūrė unikalų vienvietį elektromobilį, pretenduojantį užpildyti rinkoje esantį atotrūkį tarp dviračio ir automobilio. 45 kilometrų per valandą greitį išvystanti ekologiška transporto priemonė puikiai pasitarnautų neįgaliesiems, nes jos rėmas gali būti transformuojamas taip, kad lengvai tilptų į lifto kabiną.
Pusmetį kurtas elektromobilis įkraunamas vos per 3 valandas – per tiek laiko gautos energijos užtenka nuvažiuoti apie 50 kilometrų. 65 kilogramus sveriančiai transporto priemonei užtenka dviejų izoliuotų ir šalčiui atsparių geležies fosfato akumuliatorių, kuriuos galima įkrauti naudojantis paprastu namuose naudojamu elektros lizdu.
Dėl transformuojamo korpuso ir elektrinės pavaros elektromobiliu galima važinėti ir uždarose patalpose. Tai reiškia, kad neišlipus iš transporto priemonės galima lengvai patekti ir į liftą. Kaip teigia kūrėjai, norint šiuo vienviečiu elektromobiliu važinėti Lietuvos keliais, net nereikėtų vairuotojo pažymėjimo, užtektų išklausyti specialius kursus. Dėl nedidelio greičio jis galėtų važinėti ir dviračių takais, aplenkdamas transporto kamščius.
„Šiuo metu bendraujama su potencialiais investuotojais, kad elektromobilio prototipas galėtų tapti serijinės gamybos produktu. Nors studentai kurdami šį projektą daugiausia galvojo apie tai, kaip pagerinti savarankišką neįgaliųjų judėjimą mieste, elektromobilis tikrai galėtų užpildyti rinkoje atsiveriantį atotrūkį tarp dviračių bei nedidelių automobilių“, – sakė VGTU Mechanikos fakulteto prodekanas Audrius Čereška.
Elektromobilio „Smart EV“ kūrybiniame procese dalyvavo įmonės „N technologijos“ inžinierius Karolis Beniulis ir komanda „Enginious“, kurios branduolį sudarė VGTU Mechanikos fakulteto studentai Raidas Nedolia, Edgaras Zapašnikas, Vytenis Verbus bei Vilniaus Universiteto atstovas Dominykas Stankevičius. Projektas pripažintas geriausiu studentų verslumo konkurso „Demola Vilnius“ rudens semestre, jį rėmė įmonė „N technologijos“ ir VGTU Mechanikos fakultetas, kurio laboratorija tapo elektromobilio gamybine baze.
Jaunieji inžinieriai elektromobilį kūrė nuo nulio – patys braižė brėžinius, projektavo, ieškojo tinkamiausių dalių ir detalių, virino korpusą ir atliko bandomuosius važiavimus. Tolimesniuose transporto priemonės tobulinimo etapuose numatyta pašalinti eksploatavimo metu vairuotojui kylančius nepatogumus ir kurti elektromobilio vidaus bei išorės dizainą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...