Quantcast

Rugpjūčio dviratininkai: kam turi būti pasirengę vairuotojai?

  • Teksto dydis:

Paskutinis vasaros mėnuo – tai dviračių sezono įkarštis, kai šaligatviuose, keliuose ir gatvėse gerokai daugiau dviratininkų nei įprasta. Tai susiję ne tik su palankiomis oro sąlygomis ir atostogų sezonu, bet ir su didžiausiu metų dviračių renginiu.  Rugpjūčio 24 dienos „Velomaratono 2014“ startui Vilniuje tikri dviračių entuziastai ruošiasi įtemptai net ir svilinant karščiui ar lyjant lietui.

Savo ruožtu draudikai, remdamiesi ilgamete patirtimi, sako, kad vasaros mėnesiais kelis kartus padaugėja dviračių ir automobilių susidūrimų, todėl vairuotojai perspėjami šiomis dienomis būti ir atidesniais, ir atlaidesniais dviratininkų atžvilgiu.

Šiemet gegužės-liepos mėnesiais bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje duomenimis, susidūrimą su automobiliu patyrusiems dviratininkams vidutinė išmokėta žala siekė 1,2 tūkst. litų. Tačiau bendrovės duomenys rodo, kad bene populiariausią atostogų mėnesį rugpjūtį, kai poilsiautojai dviratį kaip pagrindinę transporto priemonę renkasi dažniau, šis skaičius paprastai šiek tiek išauga. 2013 m. gegužės-rugpjūčio mėnesiais vidutinė išmokėta žala dviratininkams perkopė 1,3 tūkst. litų. Tad tiek dviratininkams, tiek vairuotojams derėtų neprarasti budrumo ir atidžiau įvertinti pavojus.

Vis dėlto „Velomaratono“ trasoje bent kartą mynę dviratininkai žino, kad čia galės jaustis visiškai saugūs ir susikoncentruoti geriausiems sezono rezultatams, tačiau reikėtų būti budriems, kad sportinis adrenalinas nepakištų kojos dar iki starto“, – linki Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje generalinis direktorius Saulius Jokubaitis. Jo teigimu, geriausia išeitis – treniruotėms pasirinkti tuos maršrutus, kurie minimaliai arba visai nesikerta su automobilių važiuojamąja dalimi.

Draudikų teigimu, dviratininkai važiuojamąją kelio dalį renkasi norėdami kokybiškesnių treniruočių ir ilgesnių ruožų, tačiau dalis automobilių vairuotojų yra nepakantūs, o išvydę dviratininkus priima ne pačius geriausius sprendimus. Pasitaiko, kad pavojingais ir staigiais manevrais avarines situacijas išprovokuoja ir patys dviratininkai, tačiau tikri dviračių sporto mėgėjai ir profesionalai paprastai laikosi kelių eismo taisyklių ir geba laiku įvertinti rizikas.

„Visų pirma, saugumą kelyje turi užsitikrinti pats dviratininkas – tinkamai apsirengti, laikytis saugaus atstumo, rodyti posūkius ir nusprendęs treniruotis mieste iš anksto susiplanuoti maršrutą. Tikėtina, kad avarinių situacijų bus išvengta, jei trasa yra gerai žinoma ir išbandyta. Kita vertus, mes šiemet nusprendėme paskatinti ir pačius dviratininkus pasidalinti labiausiai pamėgtais maršrutais sostinėje“, – teigia S. Jokubaitis. Tą padaryti dviratininkai galėjo ERGO bendrovių Lietuvoje „Facebook“ paskyroje.

Socialiniame tinkle vykusio konkurso metu buvo renkamas saugiausias dviračių maršrutas, kuriuo pripažintas Monikos Mazurkevičiūtės pasiūlytas draugiškas šeimai 20 km maršrutas: Vingio parkas – Senamiestis – Neries pakrantė – Nemenčinės plentas – Antavilių ežeras. Šis maršrutas taip pat bus įtrauktas į žemėlapį, kurį gaus tūkstančiai „Velomaratono“ dalyvių. Jį pasiūliusiai dviratininkei atiteks iniciatyvai „Mada, kuri saugo“ Lietuvos dizainerių kurta drabužių ir aksesuarų kolekcija dviratininkams.
 



NAUJAUSI KOMENTARAI

vaziuoja bele kaip bele kur

vaziuoja bele kaip bele kur portretas
gal laikas policijai uzsiimti dviratininkais, nes nesupranti nei kaip lenkti nei kur sankyzoje rikiuojasi, nei kur suks rodo
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių