Quantcast

Rekonstrukcija stipriai pakeitė Kalvarijų turgaus įvaizdį

  • Teksto dydis:

Kalvarijų turgų administruojanti UAB KTVG penktadienį oficialiai paskelbė rekonstrukcijos darbų pabaigą.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius istorinės turgavietės rekonstrukciją įamžinančios lentelės atidengimu simboliškai atvėrė atsinaujinusią Kalvarijų turgavietę.

„Daugiau nei šimtmečio prekybos tradicijas puoselėjantis Kalvarijų turgus įrodė, kad gali eiti koja kojon su laiku, drąsiai atremti vis stiprėjančios konkurencijos iššūkius. Šiandien turguje galime sutikti ne tik vietinių klientų, bet ir užsieniečių, čia išgirsi kalbant ne tik lietuvių, bet ir rusų, lenkų, anglų kalbomis. Linkiu turgaus administracijai pritraukti kuo daugiau pirkėjų, prekiautojams – turėti puikias prekybos sąlygas, o klientams – kokybiškų prekių gausos“, – kalbėjo sostinės meras R. Šimašius.

„Ateidami turėjome aiškią viziją bei stiprią motyvaciją ištraukti turgavietę iš korupcijų liūno, išsaugoti šį istorinį paveldą vilniečiams ir paversti šią vietą patrauklia vieta tiek prekiauti, tiek ir apsipirkti. Rekonstrukcijos metai pareikalavo didžiulės kantrybės tiek mums, tiek pirkėjams bei prekybininkams. Tad šiandien galime visi kartu pasidžiaugti, užbaigę didžiulį darbą ir laiku įvykdę pažadą miestui“, – pabrėžė Kalvarijų turgų administruojančios UAB KTVG direktorius Vytautas Kavaliauskas.

Anot įmonės direktoriaus, rekonstrukcijos stipriai pakeitė turgaus įvaizdį. Iš „laukinio“ ir nešvaraus jis tapo civilizuotu ir maloniu. Nušiurusius kioskus pakeitė dengti, modernūs, apšiltinti prekybos paviljonai. Tapo saugiau – čia sumontuotos visą parą veikiančios vaizdo stebėjimo kameros. Rekonstruojant išlaikyti istoriniai architektūriniai pastatų elementai  primenantys pirkėjams senas turgaus tradicijas.

Renovuota etapais

Nuomos sutartį su savivaldybe UAB KTVG pasirašė 2011 m. lapkritį. Per šešis rekonstrukcijos metus į turgaus atnaujinimą investuota daugiau nei 8,4 mln. eurų, sutvarkyta kone 3 ha teritorija bei jos prieigos. Į sostinės biudžetą įmonė jau sumokėjo daugiau nei 2,25 mln. eurų nuomos mokesčio.

Rekonstruojant turgų, turgavietė nebuvo uždaryta, joje vyko prekyba. Atsižvelgiant į prekeivių pageidavimą, rekonstrukciją buvo suplanuota vykdyti trimis etapais. Atnaujinimo darbų metu atnaujinti visi paviljonai: „Okeanas“, šviežios mėsos, rūkytų gaminių, žuvies, prekybos pastatai ties Turgaus gatve.

Atnaujintos šalia turgaus esančių trijų gatvių atkarpos: H. Manto, Turgaus bei Rinktinės. Remontuojant gatves, sutaisyti šaligatviai, įrengtas gatvės apšvietimas, lietaus vandens surinkimas, paklotas naujas asfaltas. Įrengtos 78 automobilių statymo vietos, iki 160 stovėjimo vietų praplėsta automobilių stovėjimo aikštelė.

Po rekonstrukcijos turgų papuošė naujas grindinys, nauji dengti paviljonai, prekybos vietos su stogeliais prekiaujantiems lauke, atsirado žalios alėjos su poilsio zonomis, įrengta nauja, tamsiu paros metu apšviečiama stoginė.

Atsižvelgta į pirkėjų poreikius

Rekonstrukcijos metu stengtasi atsižvelgti į žmonių įpročius, išlaikyti turgaus unikalumą. Paliktos visos prekybos zonos, kurios buvo iki rekonstrukcijos: maisto prekių, drabužių ir galanterijos, pramoninių prekių, sodinukų, prekyba bulvėmis,  sendaikčiais,  ties Turgaus gatve atidaryta nauja zona – visą parą veikianti prekyba skintomis gėlėmis.

Atnaujinant Kalvarijų turgaus infrastruktūrą buvo siekiama pritaikyti specialiems žmonių su įvairia negalia poreikiams: įsigytos žemesnės šaldymo vitrinos, kad jose esančius produktus galėtų matyti ir specialiuose neįgaliųjų vežimėliuose sėdintys žmonės, pritaikyti praėjimai tarp prekybos paviljonų, įėjimai-užvažiavimai į patalpas, įrengti neįgaliųjų tualetai, nuvažiavimai pėsčiųjų perėjose.

Kuriasi šeimos verslas

Iki turgavietės rekonstrukcijos kasdien čia apsipirkdavo 15 tūkstančių lankytojų, priklausomai nuo sezono joje prekiavo nuo 800 iki 1200 prekybininkų. Po rekonstrukcijos prekybos vietų padaugėjo ir turgavietėje prekiauti gali mažiausiai 2000 prekybininkų.

Turguje ėmė kurtis šeimos verslų parduotuvėlės, čia prekiauja ūkininkai, atsidaro kavinukės, kepyklėlės. Norėdami įtikti pirkėjui, pardavėjai maloniai bendrauja, siūlo paragauti perkamą produktą bei išsirinkti labiausiai patikusį, derasi dėl kainos.


Šiame straipsnyje: Kalvarijų turgusrekonstrukcija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Jonas

Jonas portretas
Puiku!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių