Quantcast

Reklaminių automobilių savininkai „apsiperka“ ir naktį?

Keliaudami į didesnį ar mažesnį prekybos centrą, kuriame yra stovėjimo aikštelė, galite nustebti nuo ten stovinčių automobilių gausos.

Jie ištikimai ir kantriai laukia savo šeimininkų. Tik kartais tie šeimininkai savo keturrates priemones tiesiog „pamiršta“. Specialiai.

Kai kurie iš šių automobilių leidžia paskutines savo gyvavimo dienas, varvindami tepalo lašus, kiti iš sielvarto rūdija, prakiurusios padangos. O šeimininkai dar vis „pamiršę“, nesusimąsto, kad jų automobiliai gadina ne tik estetinį miesto vaizdą, užima aikštelių vietas, bet ir kenkia gamtai, jei visgi tepalai, kiti skysčiai ima varvėti ir pasklinda aplinkoje, susikaupia kitų šiukšlių.

Nukentėję po avarijos, netvarkingi, nebegaliojanti techninė apžiūra, nebevažiuojantys... Tokie ir panašūs atsitikimai paskatina automobilių savininkus palikti automobilius prekybos centrų aikštelėse.

Lyg to dar būtų maža – įvairūs greitų skyrybų, vairavimo pamokų, autoservisų ir t.t. įmonių atstovai išmargina automobilius rėksmingomis reklamomis ir palieka juos „ganytis“ prekybos centro aikštelėse. Ilgam. Pasak prekybos centrų atstovų, šių automobilių būklė neretai taip pat būna prasta.

Dalis prekybos centrų aikštelių priklauso parduotuvėms, tačiau yra ir tokių, kurias parduotuvės nuomoja iš Vilniaus miesto savivaldybės. Kai kurie prekybos centrų šeimininkai matydami tokius automobilius kenčia sukandę dantis, kiti bando tartis draugiškai, tačiau galop daugelis neiškenčia ir bando su tuo kovoti. Tiesa, ne visada sėkmingai, nes net ir išvijus šių automobilių šeimininkus su pačiais automobiliais, pasitaiko, kad automobilio savininkas vėl grįžta ir „pamiršta“ savo keturratę priemonę. Baudos pažeidėjų taip pat negąsdina.

Pavasarį „vaiduoklių“ padaugėja

Didžioji dalis apklaustų prekybos centrų atstovų, GRYNAS.lt pasakojo, kad pavasarį tokių automobilių „vaiduoklių“ padaugėja (tiek reklaminių, tiek paprastų).

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovės Ramintos Stanaitytės-Česnulienės teigimu, prie didžiųjų centrų šiuo metu reguliariai atsiranda po 2 automobilius. Abu jie reklaminiai.

„Vienas „rinkodaros genijus“ elgiasi ypač piktybiškai. Deklaruoja esąs teisininkas ir reklaminius automobilius reguliariai bando palikti prie prekybos centrų jau keletą metų. Pastaruoju metu bendradarbiaujame su policija, kuriai pavyksta jį „iškrapštyti” iš stovėjimo aikštelių“, – apie išskirtinius atvejus kalbėjo pašnekovė.

Negali uždrausti, todėl piktnaudžiauti lengva

„Maximos“ atstovė spaudai Olga Malaškevičienė patvirtino, kad automobilių aikštelėse prie prekybos tinklo parduotuvių, kur pirkėjams nėra reglamentuotas nemokamo stovėjimo laikas, reklaminių automobilių savininkai kartais piktnaudžiauja.

Ne vienas prekybos centro atstovas nuogąstavo, kad tokiais atvejais jie negali uždrausti aikštelėje prie parduotuvės laikyti automobilių. Tad tuoj drąsiai naudojasi tiek reklamos atstovai, tiek žmonės nutarę ilgai laikyti savo automobilį (dažnai techniškai netvarkingą).

Kalbinti prekybos centrų atstovai teigė, kad kažkokių komunikacijos galimybių iš reklamos įmonių, dėl bandymų tartis reklamuoti savo automobilius, prekybos centrų aikštelėse, beveik nesulaukia. Viskas daroma savavališkai. Pasak R. Stanaitytės-Česnulienės „daugiausiai problemų su tais „rinkodaros genijais“, kurie nederinę palieka automobilius aikštelėse, ir kuriuos sunku būna surasti.“

Šiais metais „vaidenasi“ mažiau

Tuo tarpu prekybos tinklo „Iki” atstovas spaudai Valdas Lopeta teigė, kad tiek reklaminių, tiek prastos būklės automobilių šiuo metu yra gerokai mažiau, negu, pavyzdžiui, prieš metus.

„Galėtume suskaičiuoti vos keletą reklaminių automobilių, dažniausiai jie stovi prie didžiųjų sostinės parduotuvių.

Prastos būklės automobilių taip pat nėra daug, anksčiau ar vėliau jie iš aikštelių dingsta, be to, ir šiuo atveju situacija pastaruoju metu yra pagerėjusi, tokių automobilių yra vis mažiau“, – konstatavo V. Lopeta.

Anot jo, atsakyti, kodėl taip yra, sudėtinga, galbūt reklamomis apklijuotų automobilių savininkai pasirenka kitus, efektyvesnius reklamavimosi būdus. O kalbant apskritai apie prastos būklės automobilius, tai sumažėjimas gali būti juntamas, nes galbūt automobilių savininkai vis geriau pradeda suvokti, kad šiuos automobilius naudingiau parduoti supirkėjams nei palikti likimo valiai.

„Norfos“ atstovas ryšiams su visuomene Darius Ryliškis sakė, kad reklaminių automobilių palikimas jų prekybos centrų automobilių stovėjimų aikštelėse yra retas reiškinys. Iki šiol su visais pavykdavo susitarti tiesiogiai ir taikiai.

Jei nepavyksta susitarti, kreipiasi į policiją

Prekybos centrų atstovai norėdami „išvalyti“ aikšteles nuo reklaminių nuo reklaminių ar techniškai netvarkingų automobilių, kurie stovi ilgai, pažeidžia stovėjimo taisykles (pavyzdžiui, stovėti tik tam tikromis valandomis), jeigu nepavyksta susitarti gražiuoju, kreipiasi į policiją.

„Maximos“ atstovė spaudai O. Malaškevičienė patvirtino, kad „jeigu automobilis seniai neeksploatuotas (nesvarbu ar su reklamine atributika ar ne) mūsų aikštelėje stovi ilgai – kreipiamės į policijos pareigūnus, kurie situaciją aiškinasi, ieško automobilio savininko ir pan.“

Jei aikštelė nepriklauso tinklui (priklauso Vilniaus miesto savivaldybei arba pastato nuomotojui) prekybos centrų atstovai gūžčioja pečiais ir tikina, kad tuomet nelabai ką gali ir padaryti.

Pasak jų, bandoma ieškoti tam tikrų priemonių, kurios padėtų kovoti, kad aikštelėse prie parduotuvių vietos užtektų visiems ir eismui netrukdytų be priežiūros ilgam paliktos transporto priemonės, negadintų estetinio vaizdo ir nekenktų gamtai. Pasak „Iki” atstovo spaudai V. Lopetos, kai kurios „prekybos centrams priklausančioms arba nuomojamos aikštelės yra įrengiamos su užkardomis. Kitose ribojamas stovėjimo laikas, tačiau dažniausiai papildomų apribojimų neturime.“

Dėl reklaminių „vaiduoklių” kenčia parduotuvių įvaizdis

Pasak kai kurių prekybos centrų atstovų, tiek reklaminiai, tiek prastos būklės autotransporto priemonės, kurios ramiai „ilsisi” aikštelėse ne vieną savaitę ar mėnesį, kenkia parduotuvių įvaizdžiui.
Ypač prie to prisideda ilgą laiką stovintys reklaminiai automobiliai.

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė R. Stanaitytės-Česnulienės teigimu, tai daro nepageidaujamą įtaką.

„Žinia, kurią jie komunikuoja neretai gali nesutapti nei su mūsų vertybėmis, nei su politika. Automobilių stovėjimo aikštelė pirkėjui sudaro pirmą įspūdį apie prekybos tinklą ir konkrečią parduotuvę“, – apie neigiamą poveikio reikšmę kalbėjo pašnekovė.

Reklamos sumanytojai nieko blogo neįžvelgia

Greitas skyrybas reklamuojantys apklijuoti automobiliai priklauso įmonei „Skyrybų centras“. Šių automobilių galite pamatyti ne viename didesniame prekybos centre. Dažniausiai vis toje pačioje vietoje.

Įmonės vadovas Saulius Vaikšnoras pasakojo, kad tokių reklaminių automobilių visoje Lietuvoje yra apie 40. Įprastai problemų dėl jų nekyla, tačiau kartas nuo karto sostinės prekybos centrai, anot jo, bando juos pašalinti, nors tam nėra jokio pagrindo.

„Aš atvažiuoju į prekybos centrą, pasistatau automobilį ir einu į jį apsipirkti. Kas čia blogai? Mano įmonėje dirba didelis kolektyvas, tad ir tokių automobilių daug. Nemanau, kad kažką pažeidžiu, tą sako ir mano advokatai. Prekybos centrų atstovai turėtų džiaugtis, kad aš ateinu ir apsiperku“, – kalbėjo S. Vaikšnoras.

Paklaustas, o kodėl šie reklaminiai automobiliai stovi ir vakare, ir naktį, kai prekybos centrai jau nebedirba, pašnekovas nepateikė konkrečių argumentų.

Pasak jo, „juk šiais automobiliais buvo atvažiuojama apsipirkti, tai, kodėl jie negali stovėti ir naktį, kodėl iš to daroma didžiulė problema?“ Jo teigimu, per visus darbo metus jam nė karto neteko būti nubaustam už reklaminių automobilių pažeidimus. Jis taip pat patikino, kad šie automobiliai važiuojantys, tvarkingi, turintys galiojančią techninę apžiūrą.

Paklaustas, ar tokia reklama efektyvi ir pigi, pašnekovas nepanoro atsakyti į šį klausimą, motyvuodamas, kad „nenoriu kalbėti apie savo reklamos formos ir turinį, juo labiau, mūsų reklamos ir rinkodaros klausimai yra konfidencialūs.“

„Apsiperka“ ir naktį, kai parduotuvės nebedirba

Tuo tarpu kiti reklamuojamų automobilių atstovai nepanoro kalbėtis su GRYNAS.lt apie savo reklaminius automobilius.

Dažniausiai jie teigdavo, kad šie, jiems priklausantys reklaminiai automobiliai, buvo pastatyti laikinai, jo savininkas buvo parduotuvėje apsipirkti. Kurioziška, bet tuomet galima teigti, kad kartais tokių automobilių savininkai „apsiperka“ visą dieną, o kartais ir naktį, kai parduotuvės jau nebedirba.

Vilniaus miesto savivaldybė: net nubaudus grįžta ten pat

Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus miesto departamento Viešosios tvarkos skyriaus vedėjo Mariaus Švaikausko teigimu, prekybos centrams daugiau rūpesčių kyla dėl reklaminių automobilių, o ne dėl įprastų, kuriuos dėl vienokių ar kitokių priežasčių ilgam laikotarpiui palieka žmonės. Nors jei tokių visgi pasitaiko, tai pagrindinės priežastys būna įprastos: automobilis po avarijos, pasibaigęs automobilio techninio paso galiojimo laikas ir t.t.

Pasak pašnekovo, problema sprendžiama dvejopai.

„Policija surašo protokolus už nenaudojamus automobilius, paliktus bendrojo naudojimo teritorijoje. Saugaus miesto departamento Viešosios tvarkos skyrius surašo protokolus už Išorinės vaizdinės reklamos taisyklių pažeidimus“, – kalbėjo vyras.

Pasiteiravus, ar nepasitaiko, kad net ir nubausti tokių automobilių savininkai grįžta į prekybos centrų aikšteles ir vėl ilgam palieka automobilius, M. Švaikauskas patvirtino, kad pasitaiko. Anot jo, tuomet šiam asmeniui surašomi keli protokolai.

Baudų dydžiai reklamos atstovų negąsdina

Pastebima, kad tokių reklamomis apklijuotų automobilių netrūksta, tiek prekybos centrų aikštelėse, tiek kitose vietose, kur žmonių srautas yra didelis, kad reklama būtų pastebėta.

Neretai reklamos atstovai apsiginkluoja įstatymų niuansais, spragomis ir bando išsisukti nuo teisinės atsakomybės. Pasigirsta ir kalbų, kad skiriamos baudos ne tokios jau ir didelės, o šis reklamos platinimo būdas efektyvesnis ir pigesnis, negu kiti, tad Lietuvoje vis dar itin populiarus.

Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą (ATPK), dėl nenaudojamų automobilių numatyta atsakomybė:

Neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymas bendro naudojimo vietose ir po savivaldybės, policijos ar kitos suinteresuotos institucijos pareigūno raštiško perspėjimo nesiėmimas priemonių ja pasirūpinti – užtraukia baudą transporto priemonės savininkui nuo 250 iki 500 Lt.

Tokie pat veiksmai, padaryti asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytą pažeidimą, – užtraukia baudą transporto priemonės savininkui nuo penkių šimtų iki vieno tūkstančio litų su transporto priemonės konfiskavimu ar be konfiskavimo.

Tvarka dėl reklaminių automobilių šiek tik skiriasi.

Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme nustatytų kitų reklamos naudojimo reikalavimų ir draudimų nesilaikymas (išskyrus įstatymų uždraustos ar neteisėtos veiklos reklamos, taip pat prekių ar paslaugų, kurių gamyba ir (ar) pardavimas (teikimas) yra įstatymų uždrausti, reklamos skleidimą visuomenės informavimo priemonėse), taip pat savivaldybių tarybų patvirtintų išorinės reklamos įrengimo taisyklių nesilaikymas – užtraukia baudą nuo 500 iki 1 tūkst. Lt.
DĖL IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO TAISYKLIŲ TVIRTINIMO.
13. Draudžiama skleisti išorinę reklamą:
13.12. ant papildomų konstrukcijų ar įrenginių, įrengtų ant transporto priemonių ar jų priekabų (puspriekabių).


Šiame straipsnyje: automobiliaiautomobilisreklama

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių