- Šarūnas Černiauskas, www.DELFI.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
1,76 mln. Lt, o gal ir daugiau. Tiek nuostolių jau prigeneravo maždaug pusantrų metų Vilniaus Gedimino prospektu kursuojantys savivaldybės mikroautobusai, važinėjantys 88 ir 89 maršrutais.
Portalui delfi.lt pavyko gauti šių maršrutų finansinę statistiką, kuri veikiausiai nedžiugina Vilniaus vadovų. Kas mėnesį kiekvienas senamiesčio maršrutas miestui kainuoja po daugiau kaip 50 tūkst. Lt.
Savivaldybės statistikoje 88 ir 89 maršrutų nuostolingumas apibrėžiamas lakoniška sąvoka „nuostolių kompensacijos poreikis“.
Ypač įspūdingas jis buvo praėjusių metų pabaigoje. Turimais duomenimis, pernai gruodį 88 maršruto „nuostolių kompensacijos poreikis“ sudarė beveik 101 tūkst. Lt, 89 maršruto – daugiau nei 105 tūkst. Lt.
Kitais mėnesiais skaičiai buvo ne tokie įspūdingi ir svyravo tarp maždaug 47 ir 86 tūkst. Lt. Vienintelis kiek geresnis rodiklis – šių metų kovo statistika 89 maršrute: 11,6 tūkst. Lt nuostolių.
Žurnalistui pavyko susipažinti su 15 mėnesių 88 ir 89 maršrutų statistika: duomenys pateikti nuo 2011 m. spalio iki šių metų kovo, tačiau be šių metų vasario bei 2012 m. spalio ir rugsėjo statistikos. Bendra „nuostolių kompensacijos poreikio“ suma per 15 mėnesių sudarė beveik 1,76 mln. Lt, taigi tikėtina, kad per visus 18 veiklos mėnesių 88 ir 89 maršrutai Vilniui kainavo apie 2 mln. litų.
G. Nakutis: yra ir blogesnių maršrutų
Tačiau Vilniaus savivaldybė situacijos nedramatizuoja.
„Mieste didžioji dalis maršrutų yra nuostolingi. Pavyzdžiui, gruodžio mėnesį maršrute Nr. 1 „Oro uostas – Stotis“ nuostoliai sudarė 55 tūkst. Lt, ten dirba vienas standartinis autobusas. Maršrute Nr. 67 „Kalno g. – Mickūnai“ nuostolis – 68 tūkst. Lt. Dirba vienas standartinis autobusas, važiuoja daug mokinių. Tuo tarpu Senamiesčio maršrutuose dirba po 2 mažos talpos autobusus“, - teigė savivaldybės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.
Pasak jo, senamiesčio maršrutų rodikliai gerėja, mat daugėja jais važinėjančių keleivių.
„2011 metais vienu reisu vidutiniškai darbo dienomis važiavo 7-8 keleiviai ir 2-3 – poilsio dienomis. 2013 m. balandžio mėnesį vienu reisu vidutiniškai važiavo 20-22 keleiviai darbo dienomis ir 9-10 – poilsio dienomis. Darbo dieną vykdomi 34 reisai, poilsio dieną – 13 reisų, maršrute dirba 3 autobusai darbo dieną ir 1 autobusas poilsio dieną“, - vardijo G. Nakutis.
Nuostolis mažėja, kai nevažinėja
Paprašytas pakomentuoti gana optimistišką kovo mėnesio statistiką, t.y. tik kiek daugiau nei 11 tūkst. Lt nuostolių 89 maršrute, „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas nurodė, kad to priežastis – ne staiga išsipūtęs keleivių skaičius.
„Nuo kovo 12 d. dėl Šventaragio g. uždarymo 89 maršrutas laikinai uždarytas, 88 maršrute vietoj 2 autobusų dirba 3 darbo dienomis ir 1 poilsio dienomis. Be to kovo mėnesį padidėjo pajamos už bilietus miesto maršrutuose“, - sakė G. Nakutis.
Tuo tarpu itin didelis maršrutų nuostolingumas gruodžio mėnesį, anot jo, yra profsąjungų spaudimo rezultatas.
„Vilniaus viešojo transporto profsąjungos praėjusiais metais iškėlė kolektyvinį ginčą ir ruošėsi streikuoti. Kolektyvinis ginčas buvo sureguliuotas ir streiko išvengta, susitarus, kad darbuotojams bus sumokėta metinė priemoka už 2011 metus. Metinė priemoka buvo išmokėta gruodžio mėnesį. Tai pagrindinė priežastis“, - reziumavo G. Nakutis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...