Quantcast

Prie sostinės autobusų vairo sėda mikroautobusų ir troleibusų vairuotojai

Nepriėmė sprendimo

Optimizuojant Vilniaus viešojo transporto sistemą, vieta buvo numatyta ir maršrutiniams mikroautobusams – jie turėjo privežti keleivius iki pagrindinių autobusų maršrutų. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybės taryba 2013 m. gegužės 15 d. nepriėmė sprendimo dėl privačių vežėjų įtraukimo į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą, todėl iš vežėjų mikroautobusais buvo atimta galimybė likti keleivių vežimo rinkoje.

Privatūs vežėjai, su kuriais savivaldybė nutraukė sutartis, nuo liepos pirmosios dar bandė išvažiuoti į miesto gatves, tačiau po kruopščių savivaldybės bei „Susisiekimo paslaugų“ darbuotojų surengtų patikrinimų nusprendė trauktis ir pareiškė lauksią atskiro savivaldybės tarybos ar teismo sprendimo.

Kad privačių įmonių autobusų ir mikroautobusų vairuotojai neliktų be darbo, bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ vadovai pareiškė teiksiantys pirmenybę juos įdarbindami.

„Tai, be abejo, nereiškia, jog priimsime visus be išimties buvusius privačių autobusų ar mikroautobusų vairuotojus. Turime nusistatę tam tikrą vairuotojų atrankos tvarką, remiantis kuria renkamės darbuotojus“, - sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas" generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Pasak jo, norą dirbti įmonėje jau pareiškė dvidešimt šeši vairuotojai – 24 vyrai ir dvi moterys. Tačiau vos trys iš jų turėjo periodinį kvalifikacijos tobulinimą patvirtinančius pažymėjimus bei 95 kodą vairuotojo pažymėjime.

„Priimame ir tuos, kurie šio kodo neturi, tačiau įpareigojame iki rugsėjo 10-osios pateikti vairuotojo pažymėjimą su 95 kodu – nuo šios datos jis taps privalomu remiantis Europos Parlamento bei Tarybos direktyva „Dėl vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir periodinio mokymo “, - kalba G. Nakutis.

„Vilniaus viešasis transportas“ turi licenciją rengti vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir kvalifikacijos tobulinimo kursus, todėl visi bendrovės vairuotojai jau apmokyti ir turi vairuotojo pažymėjime 95 kodą.

Troleibusų vairuotojai persėdai prie autobusų vairo

Optimizavus viešojo transporto sistemą, į miesto gatves išvažiavo mažiau troleibusų. Kad jų vairuotojai neliktų be darbo, bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ tęsia troleibusų vairuotojų perkvalifikavimo programą.

Prie autobusų vairo jau sėdo dvidešimt vienas buvęs troleibusų vairuotojas.

„Dar dvi grupės buvusių troleibusų vairuotojų – iš viso 57 žmonės – rengiasi egzaminams „Regitroje“ ir netrukus gaus autobuso vairuotojo pažymėjimą. Stimulas persikvalifikuoti buvusiems troleibusų vairuotojams – maždaug 300 litų didesnis autobuso vairuotojo atlyginimas“, - kalba G. Nakutis.

Paskelbė konkursą maršrutams

„Vilniaus viešasis transportas“ taip pat jau paskelbė naują konkursą pirkti reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugas. Konkursas skelbiamas keturioms maršrutų grupėms: trys iš jų – vežėjams mikroautobusais ir vienas – vežėjui, vežančiam keleivius didelės talpos transporto priemonėmis.

Tarp reikalavimų, kurie keliami būsimiems vežėjams – kad visose transporto priemonėse būtų sumontuota elektroninė bilieto įranga. Ji vežėjui bus perduota panaudos pagrindu, neatlygintinai paslaugų teikimo laikotarpiui. Taigi visuose privačių vežėjų autobusuose bei mikroautobusuose keleiviai galės naudotis Vilniečio kortele. Konkurso sąlygose nurodyti ir tam tikri reikalavimai teikiamų paslaugų kokybei ir transporto priemonėms.

Numatyta, jog su privačiais vežėjais bus atsiskaitoma už kilometrus, nuvažiuotus vykdant paslaugų teikimo sutartį pagal atitinkamo maršruto patvirtintą tvarkaraštį.

„Visų paslaugų teikimo trukmė – šeši mėnesiai. Terminas galės būti pratęstas dar vieną kartą ne ilgesniam nei šešių mėnesių laikotarpiui“, - aiškina G. Nakutis.

Planuojama, kad privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šiais metais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Justinas-Neygalusis

Justinas-Neygalusis portretas
padarė viešojo transporto reformą ir mums vaikams su Negalia užkirto Kelią toliau Lankyti savo neygaliųjų Centrą Vilniuje esantį Naujojoje Vilnioje pramonės gatvėje Vilniaus Savivaldybė ir Susisiekimo Paslaugų Vadovybė bei susisiekimo Ministerija Panaikino vienintelį mus į mūsų Centrą Vežusį 4 Maršruto autobusą Lukiškės Naujoji Vilnia - Naujoji Vilnia Lukiškės o dabar bandant kovoti dėl autobuso sugražinimo iš mūsų Neygalių Vaikų tyčiojiasi žemina šaiposi.

Mobilumas

Mobilumas portretas
Keleivinis transportas - viena svarbiausių ir gyvybiškiausių ekonomikos sričių. Būtinas vairuotojų paskirstymas. Nėra tarpmiestinio ir priemiestinio susisiekimo. Neįmanoma patekti į gydymo, darbo bei mokslo įstaigas. Neįmanoma lankyti ligonių, vienišų žmonių. Visiškai užmirštos bažnyčios ir kapinės. Gyv enimas palaužia pačius stipriausius ir aktyviausius žmones.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių