Quantcast

Pavasarį mokėsime už įvažiavimą į Vilniaus senamiestį

Po ilgų diskusijų Vilniaus miesto taryba ryžosi apmokestinti įvažiavimą į Vilniaus senamiestį. Rinkliavą ketinama įvesti jau nuo kitų metų kovo pradžios.

Vienkartinis leidimas - 10 litų

Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ duomenimis, per dieną į Vilniaus senamiestį įvažiuoja daugiau nei 60 tūkst. automobilių. Apie 40 proc. jų - tik kerta senamiestį. Teigiama, kad milžiniškas srautas transporto priemonių kenkia UNESCO saugomiems senamiesčio pastatams, kelia triukšmą, taršą, blogina vietos gyventojų kokybę.

Nuo 2010 m. kovo ties visais įvažiavimais į Vilniaus senamiestį išdygs šlakbaumai arba vaizdo kameros su elektroniniais skaitytuvais. Užkardas ketinama pastatyti ties Trakų, Bazilijonų, Subačiaus, Latako, Universiteto, L.Stuokos-Gucevičiaus, Totorių, ir Islandijos gatvėmis.

Vienkartinis leidimas įvažiuoti į senamiestį kainuos 10 litų, mokant grynaisiais pinigais. Atsiskaitant specialia kortele, kuria greičiausiai taps e-bilietas, įvažiavimas kainuos perpus pigiau - 5 litus. Pusmečiui leidimas įvažiuoti kainuos 625 litus. Tiek pat teks pakloti taksi bendrovėms už metinį leidimą patekti į senamiestį, o metams - 1 tūkst. 250 litų.

Vietos gyventojai mokės mažiau

Vietos gyventojams, vilniečiams su negalia ir autobusų bendrovėms įvažiavimas į senamiestį metams kainuos 60 litų. Tiek pat pakloti privalės ir specialiosios tarnybos: priešgaisrinės saugos, policijos, greitosios medicininės pagalbos bei avarinių tarnybų darbuotojams. Tiek kainuos ne kortelė, o įrenginys ant automobilio stiklo, kuris automatiškai privers šlakbaumą pakilti. Mokestis nebus taikomas tik motociklų, mopedų, motorolerių bei dviračių vairuotojams.

Nenorintiems mokėti už įvažiavimą naujos tvarkos rengėjai pasiūlė senamiestį aplenkti kitomis gatvėmis arba palikti automobilį rajono prieigose įrengtose automobilių aikštelėse. Šis siūlymas daugiausia taikomas senamiestyje dirbantiems asmenims. Pageidaujantys pasistatyti automobilį pačiame senamiestyje, šia paslauga turėtų naudotis pigiau. Už pirmas dvi valandas aikštelėje paliktą automobilį teks mokėti tik po litą. Be to, nuo kitų metų gegužės pradžios ketinama įgyvendinti dviračių nuomos projektą.

Planuojamos pajamos - 8 mln. litų kasmet

Eismo ribojimo projektas Vilniaus miesto valdžiai preliminariai atsieis 2,5 mln. litų. Tiesa, miesto valdžia tikisi, kad, paskelbusi koncesijos konkursą, reali kaina turėtų šiek tiek nukristi.

Tuo tarpu iš eismo ribojimo senamiestyje tikimasi miesto biudžetą kasmet papildyti 8 mln. litų. Už šias lėšas ketinama investuoti į senamiesčio pastatų fasadų remontą, aplinkos tvarkymą, dviračių takų infrastruktūros gerinimui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių