- Rugilė Ereminaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Arba Vilniaus meras Artūras Zuokas šiek tiek pamelavo, arba jo pavedimų neįgyvendina savivaldybės valdininkai? Blogiausia, kad dėl to nukenčia viena jautriausių visuomenės grupių – neįgalieji.
Meras paskubėjo pasigirti
Daugiau nei prieš savaitę tiesioginiame radijo eteryje sostinės meras A.Zuokas tikino, kad jo vadovaujama savivaldybė kreipėsi į Susisiekimo ministeriją su klausimu dėl galimybės pakeisti Kelių eismo taisykles (KET) neįgaliųjų naudai. Meras tvirtino siekiantis, kad neįgalieji galėtų važiuoti autobusams skirtomis juostomis. Poelgis pagirtinas, tačiau gaila, kad jo nebuvo.
Į radijo eterį skambinęs neįgalus miestietis Antanas į merą kreipėsi tokiu klausimu: "Aš esu neįgalus ir yra labai daug neįgaliųjų, važinėjančių vežimėliuose. Mano prašymas būtų, kad neįgaliesiems būtų leista važiuoti juosta, kuria važiuoja ir viešasis transportas. Neįgaliajam labai sunku pasiekti stotelę, jei jis su vežimėliu. O nuo stotelės dar reikia kur nors privažiuoti. Kadangi degalai labai brangūs, galėtumėte priimti taisykles, kad neįgalieji galėtų važiuoti šia juosta."
Į klausimą A.Zuokas atsakė pritariamai ir tikino, kad jau yra pradėjęs tuo rūpintis: "Ir anksčiau į mus yra kreipęsi su tokiais pasiūlymais. Deja, kol kas nėra tokios galimybės, nes tokią išimtį turi numatyti KET. Tačiau savivaldybė jau kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, ir tikimės, kad ministerija įvertins šį prašymą. Patikrins jį saugaus eismo požiūriu, patikslins KET ir šiomis kelių eismo juostomis galėtų važiuoti žmonės, turintys negalią."
Tačiau "Vilniaus dienai" Susisiekimo ministerija pateikė atsakymą, neatitinkantį A.Zuoko žodžių: "Informuojame, kad Susisiekimo ministerija nėra gavusi Vilniaus miesto mero kreipimosi minėtu klausimu."
Nieko keisti nežada
Susisiekimo ministerijos specialistų teigimu, dėl A juostų (autobusams skirtų juostų gatvėse) ženklinimo sprendimus priima kelio savininkas, šiuo atveju – Vilniaus miesto savivaldybė. Taip pat buvo paaiškinta, kad Vilniaus miesto savivaldybės specialistai, teikdami siūlymus dėl A juostų ženklinimo, patys turi įvertinti visas aplinkybes, t. y. transporto srautus, gatvių ypatybes ir kitus niuansus, todėl gali nuspręsti skirtingai žymėti A juostas.
Kaip ir visuose kituose miestuose, Vilniuje pagal KET nuostatas vairuotojams leidžiama važiuoti 4+ pažymėtomis juostomis, jeigu automobilyje yra keturi ir daugiau asmenų, taip pat leidžiama dviračiams bei mopedams važiuoti A simboliu pažymėtomis juostomis. Elektromobilius vairuojantys asmenys autobusų juostomis turi teisę važiuoti tik tada, kai A juostos pažymėtos ir specialiu elektromobilio simboliu.
Vis dėlto meras nesuklydo dėl vieno – pagal KET nuostatas neįgaliesiems važiuoti A juostomis draudžiama, ir kol kas Susisiekimo ministerija nesiruošia daryti kokių nors pakeitimų.
Kaip į sieną
Pasak neįgaliųjų atstovų, tai ne pirmas kartas, kai savivaldybės vadovai jiems ką nors pažada, o paskui pamiršta.
"Mes kreipėmės į merą, kad neįgaliųjų draugijoms išduotų specialias korteles. Kadangi mes atstovaujame neįgaliesiems, norėjome organizacijai parūpinti kortelių, kurios suteiktų leidimą sustoti bet kur, kur neįgaliesiems patogu išlipti. Kortelės nebuvo išduotos", – teigė Vilniaus miesto neįgaliųjų draugijos vadovė Jadvyga Rasovskaja.
Ji taip pat prisiminė, kad Vilniaus neįgaliųjų organizacijų forume buvo kreiptasi į savivaldybę dėl transporto stovėjimo, dėl poliklinikų ir kitų šiai jautriai visuomenės grupei svarbių dalykų.
"Mums buvo pažadėta, kad apsvarstys, bet taip jokio sprendimo ir nesulaukėme", – nusivylusi kalbėjo J.Rasovskaja.
Įdomu ir tai, kad pati Vilniaus miesto savivaldybė "Vilniaus dienos" klausimus, susijusius su šia tema, buvo linkusi ignoruoti ir oficialaus atsakymo dėl mero ketinimų padėti neįgaliesiems nepateikė.
Savivaldybė nerado laiko per daugiau nei savaitę atsakyti į šiuos klausimus:
Mieste gyvenantys neįgalieji yra sunerimę dėl eismo taisyklių. Neįgalieji klausia, kodėl jiems negalima važiuoti, pavyzdžiui, autobusams skirta eismo juosta?
A.Zuokas viešai sakė, kad kreipėsi į Susisiekimo ministeriją su tokiu paklausimu. Gal galėtumėte patikslinti, kada ir koks paklausimas buvo jiems nusiųstas?
Ar dažnai savivaldybė gauna skundų dėl eismo Vilniaus gatvėse iš neįgaliųjų? Kiek tokių skundų ar prašymų esate gavę?
Kaip reaguoja meras ir kokius konkrečius pasiūlymus yra pateikęs ar teiks Susisiekimo ministerijai, kuri galėtų inicijuoti įstatymų pataisas?
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Didelis gaisras sostinėje: kietųjų dalelių koncentracija sumažėjo
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai tvirtina, kad Panerių gatvėje likvidavus trečiadienio vakarą įsiplieskusį gaisrą, kietųjų dalelių koncentracija ore sumažėjo ir yra nepavojinga. ...
-
Aplinkosaugininkai tirs, kiek teršalų pateko į orą po gaisro sostinės automobilių sąvartyne
Užgesinus trečiadienį Vilniuje automobilių laužyne kilusį gaisrą, aplinkosaugininkai tirs, kiek teršalų pateko į aplinką, praneša Aplinkos apsaugos departamento (AAD) atstovas Edgaras Skrebė. Pasak jo, nors įmonė „Ruvis“ ...
-
„Litexpo“ centre prasideda karjerai ir studijoms skirta paroda
Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ ketvirtadienį vyks parodos „Karjera & studijos Lietuvoje 2024“ atidarymas. ...
-
Vilniaus savivaldybė: dėl gaisro daliai ugdymo įstaigų rekomenduojama dirbti nuotoliu1
Trečiadienio vakarą kilusio didžiulio gaisro sostinėje dūmai yra toksiški, todėl į gaisro taršos poveikio zoną (2 km spinduliu nuo gaisravietės) patenkančioms švietimo ir ugdymo įstaigoms dėl galimo neigiamo poveikio sveikatai ...
-
VPT vadovas: išvada dėl Nacionalinio stadiono koncesijos sutarties – netrukus7
Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) netrukus baigs rašyti išvadą dėl būsimo Nacionalinio stadiono komplekso koncesijos sutarties, žada įstaigos vadovas. Pasak Dariaus Vedricko, išvada bus paviešina šią arba kitą sa...
-
Vilniuje viešieji tualetai bus nemokami, plečiamas jų tinklas3
Vilniuje nuo balandžio mėnesio savivaldybei priklausantys viešieji tualetai bus nemokami. ...
-
Dvi sostinės kultūros įstaigos taps viena
Vilnius optimizuoja kultūros įstaigų tinklą – Vilniaus mokytojų namai ir Vilniaus kultūros centras taps viena įstaiga. Šių pokyčių metu siekiama stiprinti sostinės kultūrinę ekosistemą ir kurti miesto kultūrai palankias bendradarbys...
-
Vilniaus savivaldybė: šiais metais bus atnaujinta 120 km gatvių1
Vilniaus miesto savivaldybė teigia šiais metais planuojanti išasfaltuoti 120 kilometrų gatvių, sutvarkyti apie 40 kilometrų šaligatvių ir įrengti daugiau kaip 12 kilometrų dviračių takų. Pasak savivaldybės, sostinės susisiekimo...
-
Gedimino kalno papėdėje atidaromas Lietuvos istoriją pristatysiantis Pilininko namas
Lietuvos nacionalinis muziejus trečiadienį Gedimino kalno papėdėje atidaro naujausią padalinį – Pilininko namą. ...
-
Vilniuje atsiras daugiau viešojo transporto maršrutų, bus dažninami esami5
Vilniuje bus didinamas viešojo transporto maršrutų skaičius ir dabartinių maršrutų intensyvumas. ...