Quantcast

Muziejų darbuotojus subūrė svetingo miesto kūrimui

  • Teksto dydis:

Aptarnavimo įstaigų ir muziejų darbuotojų svetingumas – vienas svarbiausių kriterijų, kuriais turistai vertina aplankytą miestą.

Siekdama kurti draugišką turistams miestą, turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ pirmą kartą organizuoja svetingumo mokymus muziejų darbuotojams, kuriuose dalijamasi praktikomis, kaip sukurti kuo geresnę patirtį lankytojams.

Praėjusių metų vasarą „Go Vilnius“ atlikto Vilniaus žinomumo tyrimo duomenimis, vienas svarbiausių kriterijų užsienio keliautojų pasitenkinimui kelionės metu – svetingi vietiniai. Tuo metu 2018 m. rudenį atlikta sostinėje jau apsilankiusių turistų apklausa atskleidė, kad miesto svečiai ypač vertina muziejų ir galerijų darbuotojų svetingumą.

Muziejų darbuotojų darbas yra sunkus, bet labai svarbus – juk jie yra mūsų visų ambasadoriai. Na o svetingumas prasideda nuo šypsenos, nuo atsipalaidavimo ir atvirumo nepažįstamajam.

„Įspūdžiui apie aplankytą miestą susidaryti ypač didelę reikšmę turi sutikti vietiniai – jų bendravimo kultūra, paslaugumas ir svetingumas. Muziejų darbuotojai – vieni iš tų, kurie į Vilnių užsukusiems turistams tampa miesto ambasadoriais. Todėl norėdami prisidėti prie svetingesnio Vilniaus kūrimo, pirmiausia siekiame, kad muziejų darbuotojų ir jų svečių kontaktas abiem pusėms būtų kuo sklandesnis ir malonesnis“, - sako „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė.

Svetingumo mokymai muziejų darbuotojams - viena iš ilgalaikio „Go Vilnius“ projektų miesto svečių patirtims sostinėje gerinti iniciatyvų. Šio projekto tikslas – sukurti draugišką ir modernią turistinę infrastruktūrą bei prisidėti prie turistams aktualių paslaugų kokybės kėlimo. Projekto metu agentūra „Go Vilnius“ vertina įvairias turistams svarbias miesto sritis. Įvertinus visus Vilniuje veikiančius muziejus, kartu su jų vadovais aptarti būdai gerinti lankytojų patirtį.

Kovo 20-21 d. vykusiose specialių mokymų sesijose diskutuota, kas lemia pozityvią muziejaus svečių patirtį, kaip prie to prisideda tam tikri naudojami žodžiai, balsas, kūno kalba ir kiti bendravimo elementai. Dėmesys buvo skiriamas ir muziejaus darbuotojų motyvacijai bei jų darbo vertės aptarimui. Savo patarimais apie svetingos aplinkos kūrimą taip pat dalijosi dvi žinomos moterys – TV laidų vedėja Beata Nicholson bei keramikė Nomeda Marčėnaitė.

„Muziejų darbuotojų darbas yra sunkus, bet labai svarbus – juk jie yra mūsų visų ambasadoriai. Na o svetingumas prasideda nuo šypsenos, nuo atsipalaidavimo ir atvirumo nepažįstamajam“, - sako Beata Nicholson.

Požiūrio ir nusiteikimo įtaką svetingumui pabrėžia ir N. Marčėnaitė: „Svetingumas pirmiausia prasideda galvoje: ryte prabudusi pasipuošiu gera nuotaika. Šypsena dažniausiai sulaukia tokio pat atsakymo iš aplinkinių. Juk žmogus, tam tikra prasme, yra veidrodis, kuriame atsispindi aplinka“.

Muziejų populiarumas tarp vietinių ir užsienio turistų pastaraisiais metais sparčiai auga. Skaičiuojama, kad per 2018 m. Vilniaus muziejuose apsilankė beveik 1,3 milijono lankytojų, iš jų apie 40 proc. sudarė svečiai iš užsienio. Užsienio turistų Vilniaus muziejuose skaičius per metus išaugo 9 proc., o muziejų lankymas yra viena populiariausių užsienio turistų veiklų – muziejus lanko daugiau nei pusė į sostinę atvykusių svečių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių