Quantcast

Motociklų specialistai vieningai pritaria: A2 kategorija pasiteisina

Pirmadienio pavakarę motociklus vairuojantys entuziastai sėmėsi patirties iš šios srities ekspertų. Oslo gatvėje įsikūrusiame „Honda“ salone vyko diskusija tema „A2 kategorija – kokia laukiama jos įtaka saugumo situacijai mūsų keliuose?“

Susitikime dalyvavo visa eilė specialistų: VšĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių prizininkas Rimantas Bešėnas, kelionių motociklu entuziastas Aidas Bubinas, UAB „Nippon Auto“ komercijos direktorius Ignas Daublys ir Lietuvos kelių policijos tarnybos vyriausiasis specialistas Rytis Vosylius.

Konferencijos metu buvo diskutuojama apie motociklininkų ir kitų eismo dalyvių saugumą kelyje. Taip pat kalbėta apie šių metų pradžioje įsigaliojusius Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, kai buvo įvesta nauja Lietuvoje A2 kategorija dvejų metų patirties neturintiems motociklininkams.

Motociklininkai profesionalai su šios srities mėgėjais dalinosi asmenine patirtimi ir išsakė savo požiūrį į pradedančiųjų motociklininkų galimybių ribas suvaldyti skirtingų techninių charakteristikų dvirates transporto priemones.

Greitis – dažniausia nelaimių priežastis

„Motociklas yra patogi ir romantiška transporto priemonė. Deja, su ja keliuose nepavyksta išvengti nelaimių. Per 7 mėnesius žuvo septyni motociklininkai, dar šešiasdešimt  buvo sužeisti. Nelaimių priežastys gana įprastos – tai greitis ir neatsargumas. Taip yra todėl, kad daugelis į motociklą žiūri ne kaip į transporto priemonę, o kaip į tam tikrą adrenalino paiešką, kuri, deja, dažnai priveda prie labai skaudžių pasekmių“, - kalbėjo kelių policijos atstovas R. Vosylius.

Policijos atstovas pridūrė, kad statistiniai duomenys rodo, jog dažniausiai į nelaimes patenka galingų motociklų savininkai. Šios transporto priemonės sudaro 3 proc. visų eismo įvykių.
„Su amžiumi subręsta ir noras branginti gyvybę, todėl ne be reikalo yra tam tikros direktyvos, kurios apriboja galingų motociklų vairavimą. Anksčiau tokia riba buvo 21-eri metai, dabar ji pakilo iki 24-erių“, - tikino R. Vosylius.

Naujosioms taisyklėms pritaria

„A2 kategorijos priėmimas yra visiškai logiškas žingsnis. Lietuvoje žmonės motociklo dar vis nelaiko transporto priemone. Jiems tai yra hobis, savotiškos ambicijos pasirodyti vienaip ar kitaip prieš kitus. Pas mus motociklas transporto priemonės statuso dar neturi“, - tikino  vairavimo mokyklos „Motoakademija“ savininkas žiedinių lenktynių prizininkas Rimantas Bešėnas.

Specialistas viliasi, kad A2 kategorijos transporto priemonės taps įprastu reiškiniu tiems, kurie renkasi važinėti ant dviejų ratų esant geram orui. Patirtis rodo, kad važiuojant tokiu motociklu smarkiai sumažėja rizika pakliūti į autoįvykius.

„35 kilovatų galia yra visiškai pakankama, kad pradedantysis vairuotojas galėtų priprasti prie eismo. A2 kategorijos motociklas puikiai tinka važiavimui miestu ir užmiesčiu, o juo naudotis galima visiškai neribojant savo poreikių. Dažna nelaimių priežastis – nepasirenkamas saugus greitis. Perkami dideli ir galingi motociklai, kuriuos suvaldyti yra sunku, todėl neretai pakliūva į avarijas. Įvedus naująją kategoriją, šios problemos sąlyginai atkrenta, todėl kad mažesnio galingumo transporto priemonė neprovokuoja nusižengti taisyklėms. Praktiškai atkrenta galimybė padaryti klaidas, kurios yra dažnos vairuojant gerokai galingesnį motociklą“, - tikino motociklų žinovas.

Daug lemia vairavimo kultūra

Daugiau kaip 50 tūkst. kilometrų per du metus nuvažiavęs entuziastas A. Bubinas susirinkusiems pasakojo, kad Vakarų Europoje motociklo kaip transporto priemonės paskirtis suvokiama gerokai ilgiau nei Lietuvoje.

„Tiek Lietuvoje, tiek Rusijoje, kur esu daug važinėjęs važinėjimo motociklu kultūra atsiranda tik dabar. Rusijos keliuose teko pravažiuoti nemažai tokių kelio atkarpų, kuriose kas kilometrą stovi bent po tris ar keturis paminklinius akmenis žuvusiems toje vietoje vairuotojams“, - tikino specialistas.

Jis pridūrė, kad dažnai saugumą lemia ne tik pačių motociklininkų, bet ir kitų eismo dalyvių greitis ir kultūra.

„Važiuojant 200 km/val. greičiu ten kur greitis nėra ribojamas, pavyzdžiui, Vokietijos autobanuose, jausmas gali visiškai skirtis nuo to, ką tenka patirti riedant duobėtais Rusijos keliais ir gatvėmis. Daug kas priklauso nuo įvairių aplinkybių“, - mokė A. Bubinas.

Nuo 2013 m. sausio 19 d., įsigaliojus Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams, žmonės gali įgyti teisę vairuoti naują A2 kategorijos transporto priemonę.
Šiai kategorijai priskiriami motociklai, kurių galia ne didesnė kai 35 kW. Be to, transporto priemonės galios ir svorio santykis neturi viršyti 0,2 kW/kg, o pats motociklas negali būti kilęs iš daugiau kaip du kartus galingesnio varianto.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ewas

ewas portretas
Bl*t negaliu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! As irgi issilaikiau teises A1 ir po dvieju metu turejau gaut normalias teises A kategorijos. O dabar visa tvarka pakeite ir tipo pashol tu na***. Tai kas jus per zmones? Ar jum ne geda? As mokejau uz egzamina, uz viska uz sena tvarka ,o jus emet ir be mano zinios visa tvarka pakeitet. Ar jum ne geda? Sako, viskas grizta atgal zmonem, tai jeigu taip is tiesu visatoje yra, jus nuo to laimingesni nebusit ,kad man sugadinot nuotaika ir nervus.

ewas

ewas portretas
Bl*t negaliu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! As irgi issilaikiau teises A1 ir po dvieju metu turejau gaut normalias teises A kategorijos. O dabar visa tvarka pakeite ir tipo pashol tu na***. Tai kas jus per zmones? Ar jum ne geda? As mokejau uz egzamina, uz viska uz sena tvarka ,o jus emet ir be mano zinios visa tvarka pakeitet. Ar jum ne geda? Sako, viskas grizta atgal zmonem, tai jeigu taip is tiesu visatoje yra, jus nuo to laimingesni nebusit ,kad man sugadinot nuotaika ir nervus.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių