- Lukas Kivita
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmadienio pavakarę motociklus vairuojantys entuziastai sėmėsi patirties iš šios srities ekspertų. Oslo gatvėje įsikūrusiame „Honda“ salone vyko diskusija tema „A2 kategorija – kokia laukiama jos įtaka saugumo situacijai mūsų keliuose?“
Susitikime dalyvavo visa eilė specialistų: VšĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių prizininkas Rimantas Bešėnas, kelionių motociklu entuziastas Aidas Bubinas, UAB „Nippon Auto“ komercijos direktorius Ignas Daublys ir Lietuvos kelių policijos tarnybos vyriausiasis specialistas Rytis Vosylius.
Konferencijos metu buvo diskutuojama apie motociklininkų ir kitų eismo dalyvių saugumą kelyje. Taip pat kalbėta apie šių metų pradžioje įsigaliojusius Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, kai buvo įvesta nauja Lietuvoje A2 kategorija dvejų metų patirties neturintiems motociklininkams.
Motociklininkai profesionalai su šios srities mėgėjais dalinosi asmenine patirtimi ir išsakė savo požiūrį į pradedančiųjų motociklininkų galimybių ribas suvaldyti skirtingų techninių charakteristikų dvirates transporto priemones.
Greitis – dažniausia nelaimių priežastis
„Motociklas yra patogi ir romantiška transporto priemonė. Deja, su ja keliuose nepavyksta išvengti nelaimių. Per 7 mėnesius žuvo septyni motociklininkai, dar šešiasdešimt buvo sužeisti. Nelaimių priežastys gana įprastos – tai greitis ir neatsargumas. Taip yra todėl, kad daugelis į motociklą žiūri ne kaip į transporto priemonę, o kaip į tam tikrą adrenalino paiešką, kuri, deja, dažnai priveda prie labai skaudžių pasekmių“, - kalbėjo kelių policijos atstovas R. Vosylius.
Policijos atstovas pridūrė, kad statistiniai duomenys rodo, jog dažniausiai į nelaimes patenka galingų motociklų savininkai. Šios transporto priemonės sudaro 3 proc. visų eismo įvykių.
„Su amžiumi subręsta ir noras branginti gyvybę, todėl ne be reikalo yra tam tikros direktyvos, kurios apriboja galingų motociklų vairavimą. Anksčiau tokia riba buvo 21-eri metai, dabar ji pakilo iki 24-erių“, - tikino R. Vosylius.
Naujosioms taisyklėms pritaria
„A2 kategorijos priėmimas yra visiškai logiškas žingsnis. Lietuvoje žmonės motociklo dar vis nelaiko transporto priemone. Jiems tai yra hobis, savotiškos ambicijos pasirodyti vienaip ar kitaip prieš kitus. Pas mus motociklas transporto priemonės statuso dar neturi“, - tikino vairavimo mokyklos „Motoakademija“ savininkas žiedinių lenktynių prizininkas Rimantas Bešėnas.
Specialistas viliasi, kad A2 kategorijos transporto priemonės taps įprastu reiškiniu tiems, kurie renkasi važinėti ant dviejų ratų esant geram orui. Patirtis rodo, kad važiuojant tokiu motociklu smarkiai sumažėja rizika pakliūti į autoįvykius.
„35 kilovatų galia yra visiškai pakankama, kad pradedantysis vairuotojas galėtų priprasti prie eismo. A2 kategorijos motociklas puikiai tinka važiavimui miestu ir užmiesčiu, o juo naudotis galima visiškai neribojant savo poreikių. Dažna nelaimių priežastis – nepasirenkamas saugus greitis. Perkami dideli ir galingi motociklai, kuriuos suvaldyti yra sunku, todėl neretai pakliūva į avarijas. Įvedus naująją kategoriją, šios problemos sąlyginai atkrenta, todėl kad mažesnio galingumo transporto priemonė neprovokuoja nusižengti taisyklėms. Praktiškai atkrenta galimybė padaryti klaidas, kurios yra dažnos vairuojant gerokai galingesnį motociklą“, - tikino motociklų žinovas.
Daug lemia vairavimo kultūra
Daugiau kaip 50 tūkst. kilometrų per du metus nuvažiavęs entuziastas A. Bubinas susirinkusiems pasakojo, kad Vakarų Europoje motociklo kaip transporto priemonės paskirtis suvokiama gerokai ilgiau nei Lietuvoje.
„Tiek Lietuvoje, tiek Rusijoje, kur esu daug važinėjęs važinėjimo motociklu kultūra atsiranda tik dabar. Rusijos keliuose teko pravažiuoti nemažai tokių kelio atkarpų, kuriose kas kilometrą stovi bent po tris ar keturis paminklinius akmenis žuvusiems toje vietoje vairuotojams“, - tikino specialistas.
Jis pridūrė, kad dažnai saugumą lemia ne tik pačių motociklininkų, bet ir kitų eismo dalyvių greitis ir kultūra.
„Važiuojant 200 km/val. greičiu ten kur greitis nėra ribojamas, pavyzdžiui, Vokietijos autobanuose, jausmas gali visiškai skirtis nuo to, ką tenka patirti riedant duobėtais Rusijos keliais ir gatvėmis. Daug kas priklauso nuo įvairių aplinkybių“, - mokė A. Bubinas.
Nuo 2013 m. sausio 19 d., įsigaliojus Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams, žmonės gali įgyti teisę vairuoti naują A2 kategorijos transporto priemonę.
Šiai kategorijai priskiriami motociklai, kurių galia ne didesnė kai 35 kW. Be to, transporto priemonės galios ir svorio santykis neturi viršyti 0,2 kW/kg, o pats motociklas negali būti kilęs iš daugiau kaip du kartus galingesnio varianto.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Netrukus gimdysianti A. Zuokė: nesitikėjome, kad pavyks taip greitai6
Augusta Zuokė – smuikininkė, NIKO ansamblio koncertmeisterė ir Artūro Zuoko žmona – jau greitai taps mama. Šeima netrukus susilauks pirmojo bendro kūdikio – namus papildys mergytė. ...
-
Su G. Kirkilu atsisveikina buvę kolegos ir politiniai oponentai: jis buvo valstybės žmogus22
Vilniuje atsisveikinti su mirusiu buvusiu Ministru pirmininku Gediminu Kirkilu renkasi kolegos ir politiniai oponentai. ...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
Ruošimasis ekstremalioms situacijoms: kalta ne tik pasenusi įranga2
Kovo pabaigoje dalis vilniečių turėjo gauti įspėjamuosius pranešimus apie Panerių gatvėje kilusį didžiulį gaisrą automobilių laužyne. Tačiau socialiniuose tinkluose kilo sostinės gyventojų pasipiktinimas: dalis negirdėjo sirenų ir nesu...
-
Pokyčių gatvėje Fabijoniškėse – žalioji bendruomenės diena1
Balandžio 25 dieną, nuo 17 val. Vilniaus miesto savivaldybė kviečia Salomėjos Nėries ir aplinkinių gatvių gyventojus ir kitus vilniečius į bendruomenės šventę. ...
-
Vilniuje atsisveikinama su buvusiu Lietuvos premjeru G. Kirkilu35
Antradienį nuo vidurdienio sostinėje galima atsisveikinti su savaitgalį mirusiu buvusiu premjeru Gediminu Kirkilu. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...
-
Protesto akcijoje susirinkusieji solidarizavosi su M. Simanynu: „Trupink žiedus, o ne žandikaulius“7
Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. ...
-
Vilniaus savivaldybės atstovas: šildymu turėtų pasirūpinti ir gyventojai4
Pirmadienį Vilniaus miestui pasekus kitų savivaldybių pavyzdžiu ir atnaujinus šildymo sezoną, sostinės savivaldybės atstovas sako, kad patys gyventojai turėtų spręsti, kada pradėti ar nutraukti šilumos tiekimą. ...
-
A. Avulis: nežinau, kaip pastatyti Nacionalinį stadioną už mažesnę kainą17
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako ir po Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabų vis dar tikintis, kad dėl projekto galima rasti susitarimą. Tačiau jis tikino jau pa...