- Rokas Rudzenskas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus metropoliteno projektas – ekonomiškai negyvybingas, o valstybė turi daug svarbesnių problemų. Taip portalui LRT.lt sako Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų frakcijos narys Virginijus Sinkevičius.
„Visi supranta, kad metro – mitologinė būtybė“, – tikino jis. Tačiau, „Metro sąjūdžio“ asociacijos valdybos pirmininko Juozo Zykaus teigimu, rudenį prasidėsiantys kamščiai atvers Seimo nariams akis.
2016 m. pavasarį žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad metropoliteno Vilniuje idėją imama gaivinti, o gegužės mėnesį Metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projektą svarstė Ekonomikos komitetas.
Praėjusį rudenį prie šio klausimo grįžo ir šalies vyriausybė, kuri svarstė, kaip derėtų teisiškai reglamentuoti tokį projektą. Dar praėjusios kadencijos Seimas lapkritį pritarė Metro įgyvendinimo įstatymo projektui, tačiau balsavimas dėl įstatymo priėmimo į darbotvarkę įtrauktas nebuvo – tai padaryti turėjo naujos kadencijos Seimas.
Nėra nė vieno verslo, kuris labdara užsiiminėtų. Jeigu investuotojas stato grynai iš savo pinigų, jis norės, kad atsipirktų tas projektas. Visi nori, kad atsipirktų bent jau per 15–20 metų, niekas nestatys metro nemokamai.
Tačiau gruodžio mėnesį naujasis Seimas nutarė, kad balsavimą reikia išbraukti iš darbotvarkės. Prie jo nebuvo grįžta ir pavasario sesijoje, o Ekonomikos komiteto pirmininkas V. Sinkevičius sako, kad per pastarąjį pusmetį nieko konkretaus neįvyko, ir abejoja, ar prie šio klausimo bus grįžta rudenį.
„Didelio entuziazmo nėra ir visi supranta, kad tas metro – mitologinė būtybė ir yra daug svarbesnių projektų“, – portalui LRT.lt sakė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų frakcijos narys.
„Metro sąjūdžio“ asociacijos valdybos pirmininkas J. Zykus tikisi, kad rudeniniai kamščiai atvers Seimo nariams akis ir rudens sesijoje įstatymas grįš į darbotvarkę. Iniciatyvos dėl to žada imtis ir jis pats. „Visame pasaulyje ilgiausiai trunkantis ir brangiausiai kainuojantis etapas yra politinis apsisprendimas“, – sakė jis.
Jo teigimu, praėjusios kadencijos Seime buvo daugiau nei 100 parlamentarų, kurie buvo susipažinę ir palaikė metro idėją, tačiau iš valstiečių ir žaliųjų tokių yra vos septyni. J. Zykus sako, kad dabar iš viso apie 50 Seimo narių sudaro metropoliteno palaikymo grupę.
Jis jau kurį laiką kalba apie tai, kad yra užsienio investuotojų, susidomėjusių metropoliteno statyba Vilniuje. R. Zykus teigia, kad šį pavasarį buvo susitikęs su Valstiečių ir žaliųjų frakcijos pirmininku Ramūnu Karbauskiu ir pateikė jam pasiūlymą dėl metropoliteno statybos.
„Tame pasiūlyme susirašė 110 visuomenės veikėjų, pusė iš jų – profesoriai, keli akademikai, keli politikai, tokie kaip Aleksandras Abišala ar Gediminas Vagnorius, buvę Seimo nariai, ir tada, kai mes nunešėme R. Karbauskiui, tai jis paklausė, iš kur bus pinigai. Tada aš sukviečiau tų investuotojų atstovus Lietuvoje ir surašėme protokolą, kad toks Honkonge veikiantis fondas ieško, kur investuoti 10 mlrd. eurų, lenkų – pusę milijardo“, – kalbėjo R. Zykus ir pridūrė, kad politinio sprendimo laukia viena prancūzų įmonė bei vokiečių „Siemens“.
O Seimo narys V. Sinkevičius tokius investuotojus vertina nerimtai.
„Kai būna kažkoks investuotojas, visai kitaip viskas vyksta, įsitraukia „Investuok Lietuvoje“ ir pan. Įsivaizduokite, kad ateina „Siemens“ į Lietuvą ir sako: mes norime jums statyti metro. Ar jūs manote, kad R. Šimašius tą pačią minutę nepasirašytų su jais sutarties? Kviečiu realistiškai pažiūrėti į tai“, – skeptiškai apie projektą kalbėjo parlamentaras.
V. Sinkevičius taip pat teigia, kad šiuo metu projektas yra ekonomiškai negyvybingas ir, pagal preliminarius „Investuok Lietuvoje“ skaičiavimus, kelionės kainos būtų labai aukštos, o tai reiškia, kad norint, jog kaina išliktų patraukli keleiviams, Vilniaus savivaldybė būtų priversta padengti dalį kainos dotacijomis.
„Nėra nė vieno verslo, kuris labdara užsiiminėtų. Jeigu investuotojas stato grynai iš savo pinigų, jis norės, kad atsipirktų tas projektas. Visi nori, kad atsipirktų bent jau per 15–20 metų, niekas nestatys metro nemokamai ir nelauks, kad atsipirks per porą šimtų metų. Nebūna tokių investicijų“, – aiškino V. Sinkevičius. Jo manymu, Metropoliteno įgyvendinimo įstatymas nėra pagrindinis projekto stabdis.
Praeitų metų pavasarį „Metro sąjūdžio“ valdybos pirmininkas J. Zykus teigė, kad projektą reikėtų pradėti vystyti kuo greičiau, kol įmanoma gauti Europos Sąjungos fondo paramą. Jis pateikia pavyzdį, kad daugiau nei pusę Varšuvos, Madrido ir Atėnų metropolitenų kainos buvo finansuota būtent ES lėšomis.
Pagal „Metro sąjūdžio“ planą, pirmoji Vilniaus metropoliteno linija turėtų būti tiesiama iš sostinės centro į Pilaitę. Ji, anot J. Zykaus, kainuotų apie pusę milijardo eurų.
Pirmą kartą apie galimybę statyti metropoliteną Vilniuje užsiminta dar 8-ajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...