Lietuvos moksleiviai prašo išsaugoti sovietinį bunkerį

  • Teksto dydis:

600 moksleivių iš 21 Lietuvos mokyklos, rugsėjį-spalį aplankiusios edukacinius renginius sovietiniame bunkeryje, pasirašė kreipimąsi į Lietuvos respublikos Prezidentę, Seimą ir Vyriausybę prašydami imtis veiksmų kad sovietinis bunkeris Nemenčinės miškuose nebūtų privatizuojamas ir gyvosios istorijos pamokos Lietuvos moksleivijai galėtų vykti toliau.

Nuo 2007-ųjų rudens, kada sovietiniame bunkeryje buvo pradėti edukaciniai renginiai, juose dalyvavo apie 25 000 moksleivių. Objektas nuo 2010-ųjų yra įtrauktas į LRV Privatizavimo programą, ir šiuo metu intensyviai rengiamasi jo privatizavimui.

Šią savaitę kreipimasis su 600 moksleivių ir jų mokytojų parašų bus įteiktas adresatams.

Papildoma informacija:

Nuo 1991-ųjų iki pat 2007-ųjų, kuomet buvo sumanytas projektas, bunkeris buvo nenaudojamas.  Nuo 2007 metų, kai bunkerį pavyko išnuomoti iš tuometinio savininko - LRT – čia organizuojamuose renginiuose dalyvavo apie 40 000 Lietuvos ir užsienio piliečių, ir susidomėjimas vis dar neslūgsta. Kas mėnesį sulaukiama užsienio televizijų ar spaudos atstovų, Vakarų turistų grupių, tačiau pagrindiniai dalyviai lieka Lietuvos vyresniųjų klasių moksleiviai, drauge su istorijos mokytojais atvykstantys patirti unikalią totalitarizmo pamoką.

Projektas 2010 metais sulaukė ir Europos komisijos paramos ir įvertinimo (programa „Aktyvi Europos atmintis“). Šiose patalpose atidarytas ir vienintelis pasaulyje Požeminis socializmo muziejus. Sovietinis bunkeris  - vienas iš trijų,  kurie buvo pastatyti šaltojo karo laikais Sovietų Sąjungoje, svarbus ir Lietuvos Nepriklausomybės istorijai – būtent čia prasidėjo tragiški 1991- ųjų  įvykiai – sausio 11-ąją bunkerį okupavo OMON'o būrys, po dviejų dienų iš bunkerio pajudėjęs televizijos bokšto link.

Bunkerio renginius pasaulio žiniasklaida pavadino „pačia unikaliausia turistine atrakcija Europoje“ („The Guardian“), o Japonijos nacionalinė televizija įtraukė į pačių įdomiausių renginių pasaulyje trejetuką. Specialius reportažus apie patirtį sovietiniame bunkeryje rengė patys didžiausi pasaulio naujienų kanalai ir dienraščiai: Reuters, ZDF, Radio France International, Channel 4, CNBC World Business, Le Matin, La Repubblica, The Guardian, The Travel Magazine, London Times, Der Spiegel, Berliner Zeitung, Taipei Times, Sunday Times, Daily Telegraph, Vice Magazine, Time (Australia). Vienintelis neigiamas reportažas, smerkiantis projektą,  buvo parengtas ir transliuotas 2011 metais Pervyj Baltijskij kanal.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių