- Rasa Jakubauskienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Reikėjo berniukams padangių gilių ir aerodromo pilkųjų kelių!“, - galėtų visu balsu užtraukti, o ir, matyt, užtraukia Anglijoje gyvenantis lietuvis Andrius Baronas.
Vyras, tėvynėje baigęs aviacinės elektros įrangos studijas, kuriam laikui buvo pamiršęs savo seną svajonę – tapti lėktuvo pilotu. Tačiau dangaus trauka – sunkiai numalšinama. Nesvarbu, ar Lietuvoje, ar Didžiojoje Britanijoje.
Jau dešimtmetį iš gimtųjų Šiaulių išvykęs Andrius pastaruosius ketverius Anglijoje lanko kursus profesionalaus piloto licencijai gauti. Vyras tiki, kad vieną dieną jo troškimas tapti profesionalu taps realybe.
Portalas diena.lt su emigrantu kalbėjosi apie jo žingsnius savo svajonės link.
- Andriau, baigei Vilniaus Gedimino technikos universitetą (VGTU). Galėjai jame likti ir toliau tęsti studijas. Kodėl pasirinkai Angliją?
- Vilniaus Gedimino technikos universitete baigiau aviacinės elektros įrangos studijas. Dar antrame kurse besimokydamas supratau, kad ši specialybė man visiškai neįdomi. Baigiau studijas tik todėl, kad pradėjau. Tuo metu buvo kiti planai, o aviaciją palikau šone.
- Kiek laiko jau gyveni Anglijoje?
- Anglijoje gyvenu apie 10 metų.
- Ar visą tą laiką ir mokaisi tapti profesionaliu pilotu?
- Anaiptol. Intensyviau tuo užsiimu pastaruosius ketverius metus.
- Iš kur tas begalinis noras skraidyti?
- Aš ir pats apie tai pamąstau. Net nežinau. Ankstyvoje vaikystėje, kai vasarą, dažniausiai rugpjūčio mėnesį, su močiute atvažiuodavome pasisvečiuoti pas gimines i Vilnių (jie gyvena Liepkalnyje), iš ten matydavosi į Vilniaus oro uostą besileidžiantys „Aeroflot“ lėktuvai. Man kažkodėl tai buvo žiauriai įdomu. Bet, ar nuo tada pradėjau apie pilotavimą svajoti, nežinau. Gal ir iš tėčio tai kažkiek pavedėjau. Negaliu tiksliai atsakyti.
- Esi užsiminęs, kad net patys anglai, baigę piloto studijas, eina dirbti į greito maisto restoranus. Kodėl taip yra?
- Na, būna, kad ir neina dirbti į greito maisto restoranus (šypsosi). Būna, kad ir dirba pilotais. Taip, pilotų darbo rinka Europoje šiuo metu yra perpildyta, todėl gauti norimą darbą ne visada pavyksta - dažniausiai nepavyksta. Tada tenka griebtis bet kokio darbo. Kad ir greito maisto restoranuose.
- Ar nebijai, kad ir tu, investavęs daug pinigų, gali likti „ant ledo“? Nuo ko tai priklauso?
- Bijau. Bet dar labiau bijau po 20-ies metų žiūrėti į praskrendantį lėktuvą ir galvoti: „O gal vertėjo pabandyti…“
- Kiek kainuoja piloto studijos Anglijoje ir Lietuvoje?
- Labai sunku atsakyti į šį klausimą. Kainos priklauso nuo mokymo organizacijos. Jos greitai keičiasi, besikeičiant kuro kainoms ir t.t. Galiu pasakyti, kad Britanijoje kainos skaičiuojamos dešimtimis tūkstančių svarų. Lietuvoje neteko nuodugniai tyrinėti kainų, tačiau dauguma dalykų yra gerokai pigesni. Bet kai kas kainuoja ir brangiau.
- Kiek laiko jau studijuoji?
- Kadangi turiu derinti studijas, darbą ir šeimyninį gyvenimą, mokausi jau ketvirtus metus. Bet didžiąją darbo dalį jau baiginėju, todėl tikiuosi viską baigti kiek mažiau nei per metus.
- Koks tavo tikslas?
- Geras klausimas. Tikslas – paversti skraidymą pragyvenimo šaltiniu ir pasiimti iš to kiek galima daugiau malonumo. Manau, tai būtų teisingiausias atsakymas. Žinoma, alga taip pat ne paskutinėje vietoje. Bet tikrai ne pirmoje.
- Kada bus galima skristi tavo pilotuojamu lėktuvu?
- Kad ir šiandien. Piloto mėgėjo licenciją juk turiu (juokiasi).
- Ar jau žinai, kokioje kompanijoje norėtum dirbti?
- Kadangi esant tokiai atmosferai darbo rinkoje, planuoti labai sunku, kompanijos dar nepasirinkau. Nespjaunu ir į pigius vežėjus. Keleiviams jos gal ir nėra tokios patrauklios, tačiau pilotams ten puiki praktika: skraidoma daug valandų, labai geros kvalifikacijos palaikymo ir kėlimo sąlygos. Pavyzdžiui, dažnai keleivių keiksnojamo „Ryanair” pilotus mielai priima garsi kompanija “Fly Emirates” .
- Per kiek laiko tau atsipirktų studijos, jei pradėtum dirbti pilotu?
- Piloto profesija, ypač karjeros pradžioje, nebėra taip gerai mokama kaip, tarkim, prieš 20 metų. Viena vertus, galima sakyti, kad atsipirks viskas jau pirmą dieną darbe, kita vertus, sumas, reikalingas mokslui galima investuoti ir kitur: į verslą, į nekilnojamąjį turtą. Šitaip mąstant, pinigai išleisti piloto licencijai gauti neatsipirks niekada. Tai ne tik, kad ne pati pelningiausia investicija, bet kartu ir rizikinga: pablogėjus sveikatai, galima netekti licencijos. Tada jau patys suprantate, ko vertos investicijos.
- Ar daug lietuvių Anglijoje mokosi pilotuoti?
- Kol kas neteko sutikti. Žinau keletą tuo besidominčių, bet skraidant lietuviškai pakalbėti neturiu su kuo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą11
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...