Quantcast

Dėl svajonės skraidyti emigrantui negaila ir dešimčių tūkstančių litų

„Reikėjo berniukams padangių gilių ir aerodromo pilkųjų kelių!“, - galėtų visu balsu užtraukti, o ir, matyt, užtraukia Anglijoje gyvenantis lietuvis Andrius Baronas.

Vyras, tėvynėje baigęs aviacinės elektros įrangos studijas, kuriam laikui buvo pamiršęs savo seną svajonę – tapti lėktuvo pilotu. Tačiau dangaus trauka – sunkiai numalšinama. Nesvarbu, ar Lietuvoje, ar Didžiojoje Britanijoje.

Jau dešimtmetį iš gimtųjų Šiaulių išvykęs Andrius pastaruosius ketverius Anglijoje lanko kursus profesionalaus piloto licencijai gauti. Vyras tiki, kad vieną dieną jo troškimas tapti profesionalu taps realybe.

Portalas diena.lt su emigrantu kalbėjosi apie jo žingsnius savo svajonės link.

- Andriau, baigei Vilniaus Gedimino technikos universitetą (VGTU). Galėjai jame likti ir toliau tęsti studijas. Kodėl pasirinkai Angliją?

- Vilniaus Gedimino technikos universitete baigiau aviacinės elektros įrangos studijas. Dar antrame kurse besimokydamas supratau, kad ši specialybė man visiškai neįdomi. Baigiau studijas tik todėl, kad pradėjau. Tuo metu buvo kiti planai, o aviaciją palikau šone.

- Kiek laiko jau gyveni Anglijoje?

- Anglijoje gyvenu apie 10 metų.

- Ar visą tą laiką ir mokaisi tapti profesionaliu pilotu?

- Anaiptol. Intensyviau tuo užsiimu pastaruosius ketverius metus.

- Iš kur tas begalinis noras skraidyti?

- Aš ir pats apie tai pamąstau. Net nežinau. Ankstyvoje vaikystėje, kai vasarą, dažniausiai rugpjūčio mėnesį, su močiute atvažiuodavome pasisvečiuoti pas gimines i Vilnių (jie gyvena Liepkalnyje), iš ten matydavosi į Vilniaus oro uostą besileidžiantys „Aeroflot“ lėktuvai. Man kažkodėl tai buvo žiauriai įdomu. Bet, ar nuo tada pradėjau apie pilotavimą svajoti, nežinau. Gal ir iš tėčio tai kažkiek pavedėjau. Negaliu tiksliai atsakyti.

- Esi užsiminęs, kad net patys anglai, baigę piloto studijas, eina dirbti į greito maisto restoranus. Kodėl taip yra?

- Na, būna, kad ir neina dirbti į greito maisto restoranus (šypsosi). Būna, kad ir dirba pilotais. Taip, pilotų darbo rinka Europoje šiuo metu yra perpildyta, todėl gauti norimą darbą ne visada pavyksta - dažniausiai nepavyksta. Tada tenka griebtis bet kokio darbo. Kad ir greito maisto restoranuose.

- Ar nebijai, kad ir tu, investavęs daug pinigų, gali likti „ant ledo“? Nuo ko tai priklauso?

- Bijau. Bet dar labiau bijau po 20-ies metų žiūrėti į praskrendantį lėktuvą ir galvoti: „O gal vertėjo pabandyti…“

- Kiek kainuoja piloto studijos Anglijoje ir Lietuvoje?

- Labai sunku atsakyti į šį klausimą. Kainos priklauso nuo mokymo organizacijos. Jos greitai keičiasi, besikeičiant kuro kainoms ir t.t. Galiu pasakyti, kad Britanijoje kainos skaičiuojamos dešimtimis tūkstančių svarų. Lietuvoje neteko nuodugniai tyrinėti kainų, tačiau dauguma dalykų yra gerokai pigesni. Bet kai kas kainuoja ir brangiau.

- Kiek laiko jau studijuoji?

- Kadangi turiu derinti studijas, darbą ir šeimyninį gyvenimą, mokausi jau ketvirtus metus. Bet didžiąją darbo dalį jau baiginėju, todėl tikiuosi viską baigti kiek mažiau nei per metus.

- Koks tavo tikslas?

- Geras klausimas. Tikslas – paversti skraidymą pragyvenimo šaltiniu ir pasiimti iš to kiek galima daugiau malonumo. Manau, tai būtų teisingiausias atsakymas. Žinoma, alga taip pat ne paskutinėje vietoje. Bet tikrai ne pirmoje.

- Kada bus galima skristi tavo pilotuojamu lėktuvu?

- Kad ir šiandien. Piloto mėgėjo licenciją juk turiu (juokiasi).

- Ar jau žinai, kokioje kompanijoje norėtum dirbti?

- Kadangi esant tokiai atmosferai darbo rinkoje, planuoti labai sunku, kompanijos dar nepasirinkau. Nespjaunu ir į pigius vežėjus. Keleiviams jos gal ir nėra tokios patrauklios, tačiau pilotams ten puiki praktika: skraidoma daug valandų, labai geros kvalifikacijos palaikymo ir kėlimo sąlygos. Pavyzdžiui, dažnai keleivių keiksnojamo „Ryanair” pilotus mielai priima garsi kompanija “Fly Emirates” .

- Per kiek laiko tau atsipirktų studijos, jei pradėtum dirbti pilotu?

- Piloto profesija, ypač karjeros pradžioje, nebėra taip gerai mokama kaip, tarkim, prieš 20 metų. Viena vertus, galima sakyti, kad atsipirks viskas jau pirmą dieną darbe, kita vertus, sumas, reikalingas mokslui galima investuoti ir kitur: į verslą, į nekilnojamąjį turtą. Šitaip mąstant, pinigai išleisti piloto licencijai gauti neatsipirks niekada. Tai ne tik, kad ne pati pelningiausia investicija, bet kartu ir rizikinga: pablogėjus sveikatai, galima netekti licencijos. Tada jau patys suprantate, ko vertos investicijos.

- Ar daug lietuvių Anglijoje mokosi pilotuoti?

- Kol kas neteko sutikti. Žinau keletą tuo besidominčių, bet skraidant lietuviškai pakalbėti neturiu su kuo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kastro

kastro portretas
Neįdomus straipsnis ir būsimas pilotas

vidma

vidma  portretas
Na ka laikrasciukai ar vis dar rasinesit kad Anglijos litovcai tik tualetus valo ar visdelto teisybe pradedat rasyt . Butu istikro gerai turet daugiau tokiu strapsniu kur musu tautieciai ispilde savo svajones uzsenije, nes savo saly runkeliai sedi seime ir vyriausibej Ir turbut greitai uz ora bus mokestis ........

vidma to 1. kastro

vidma to 1. kastro portretas
Nu asq kad neidomus . Juk turbut norejosi straipsnio kaip lopas is voketijos basom parejo ar ten parsliauze in savo kaima ...... Apie normalius zmones be pavido nu niekaip ...
VISI KOMENTARAI 3

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių