Quantcast

Artėja laikas, kai gatvėse situacija pasikeis kardinaliai

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos 30–60 proc. daugiau automobilių nei vasarą.

Sudėtingiausia situacija, pasak specialistų, bus spalio mėnesį. Artėjančias spūstis gali padidinti ir gatvėse atliekami remontai, nors Vilniaus miesto savivaldybė darbus žada baigti iki rugsėjo.

Daugelio žmonių vasaros atostogos – į pabaigą, į didmiesčius grįš atostogavę miestiečiai bei studentai. Netrukus vėl teks laiką leisti transporto spūstyse.

Vairavimo mokyklos „Autologija“ direktorius Kastytis Povilaitis, praleidžiantis ne vieną valandą už vairo, sako, kad paskutinės rugpjūčio dienos ir pirmosios rugsėjo dienos skiriasi kaip diena ir naktis. „Tuomet iškart išauga spūsčių skaičius, grįžta studentai, vaikai pradeda lankyti mokyklas ir būrelius. Daug kas priklauso ir nuo paros laiko bei rajono – nuo Santariškių centro link spūstys formuotis pradeda 7:15 val., kitos gatvės užsikemša apie 7:30 val. Sudėtinga situacija būna Geležinio Vilko g., Kalvarijų g., Antakalnio g., Kareivių g., Žirmūnų g., ir kitose“, – LRT.lt kalbėjo K. Povilaitis.

Ar spūstis šiek tiek sumažino Vakarinis aplinkkelis? Pasak K. Povilaičio, tai – gerokai pavėluotas projektas: „Vakarinį aplinkkelį reikėjo nutiesti prieš 10 metų, o dabar miestas išsiplėtė, ir Vakarinis aplinkkelis tapo kone miesto gatve. Atsitiks taip, kaip ir Kaune, kur magistralinis kelias Vilnius–Klaipėda tapo kone miesto gatve“, – prognozuoja K. Povilaitis.

Tuo metu SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyriaus inžinierius Robertas Markovskis sako, kad pačioje rugpjūčio pabaigoje transporto srautai padidėja nesmarkiai – nors vilniečiai jau pradeda grįžti į miestą, tačiau atostogų sezonas dar nėra pasibaigęs ir dar neprasidėjo mokslo metai.

„Pirmąsias 2–3 rugsėjo savaites eismas gatvėse tampa kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuoja iki 30–60 proc. daugiau automobilių. Tada pastebimos ir didesnės spūstys – dirbantieji, studentai ir kiti vairuotojai ieško patogiausių kelionių maršrutų, todėl prireikia laiko eismo srautams gatvėse nusistovėti“, – LRT.lt komentavo R. Markovskis.

Ilgamečiai transporto srautų stebėjimai, pasak SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovo, atskleidžia, kad patys didžiausi eismo srautai, o kartu ir spūstys, pastebimi spalį, kai dažniau susiduriama su blogesnėmis oro sąlygomis – lyjant lietui gatvių tinklo pralaidumas pasidaro mažesnis, daugiau eismo dalyvių keliauja ne viešuoju transportu ar dviračiais ir pėsčiomis, o nuosavais automobiliais. Be to, į intensyvų eismą įsijungia į miestą iš užmiestyje esančių sodų grįžę vilniečiai, pasibaigia ir atostogų sezonas populiariausiuose užsienio kurortuose.

Kaip teigia R. Markovskis, rudenį suintensyvėjus eismui pagrindinėse Vilniaus miesto gatvėse spūsčių laikas padidėja Antakalnio g., Geležinio Vilko g., Kalvarijų g., Kareivių g., Konstitucijos pr., Liepkalnio g., Olandų g., Ozo g., Pilaitės pr., Savanorių pr., T. Narbuto g., Ukmergės g., ir kitose gatvėse.

Ko griebiamasi, kad spūsčių nebūtų

Pasak SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyriaus inžinieriaus R. Markovskio, šią vasarą dvidešimtyje sostinės sankryžų, kuriose dažniausiai susiformuoja grūstys, paruoštos specialios eismo reguliavimo ir valdymo programos didesniam transporto laidumui užtikrinti.

„Šiose sankryžose esančių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę iš labiausiai apkrautų krypčių sankryžoje. Atsižvelgiant į tai, kad eismo valdymo sistema yra automatizuota, ji yra visada pasiruošusi prisitaikyti prie besikeičiančių transporto srautų. Todėl nepatariama kardinaliai keisti sistemos parametrų dabar bei per pirmąsias tris rugsėjo savaites, kol eismo srautai yra nenusistovėję, kai kone kasdien smarkiai keičiasi transporto srautai, o vairuotojai ieško palankiausių maršrutų. Pasibaigus rugsėjui ir nusistovėjus transporto srautams, jau galimas eismo valdymo sistemos darbo režimų koregavimas ir kalibravimas, taip pritaikant šviesoforų darbą prie jau nusistovėjusių transporto srautų“, – aiškino R. Markovskis.

Jis priminė, kad liepos pabaigoje sostinėje pradėjo veikti „Statyk ir važiuok“ (angl. “Park and Ride”) sistema, kurios tikslas – mažinti transporto priemonių skaičių centrinėje Vilniaus dalyje. Vairuotojai skatinami palikti savo automobilius centro prieigose ir kelionę tęsti viešuoju transportu – jeigu 15 automobilių vairuotojų persėda į autobusą, gatvėje esą atlaisvinama apie 100 m atkarpa. Visos dienos „Statyk ir važiuok“ bilietas kainuoja 2 Eur.

„Gatvėse esančiose informacinėse švieslentėse pateikiama aktuali informacija apie eismo ribojimus renginių metu, eismo spūstis, vykdomus kelio darbus, taip skatinant vairuotojus rinktis kitus maršrutus ir negaišti laiko spūstyse. Atnaujinamas geltonųjų „korių“ ženklinimas sankryžose – toks ženklinimas skatina vairuotojus neblokuoti sankryžos, taip užtikrinant sklandų transporto srautų pralaidumą. Taip pat stengiamasi, kad iki rugsėjo mėn. būtų užbaigti didžiausi kelių remontų darbai ir sankryžų rekonstrukcijos, kad būtų kuo mažiau trikdomas eismas Vilniaus miesto gatvėse rugsėjį“, – apie spūsčių mažinimą kalbėjo R. Markovskis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių