Ar Vilnius taps dviračių miestu?

Vilniaus miesto valdžia nuo kitų metų vasaros ketina įgyvendinti dviračių nuomos projektą. Tikimasi, kad apmokestinus įvažiavimą į senamiestį, ši transporto priemonė taps rimta konkurente automobiliui.

Steigti dviračių nuomos punktus – idėja ne nauja. Ją prieš keletą metų nesėkmingai stengėsi įgyvendinti buvęs meras Artūras Zuokas. Tačiau planas paskatinti vilniečius išmainyti automobilius į dviratę transporto priemonę žlugo: apie 100 tūkst. litų atsiėję oranžiniai dviračiai galiausia buvo išvogti, o likusieji – nuniokoti.

Prieš metus dviračių nuomos klausimą kėlė ir buvusi Tvarkos ir teisingumo partijos valdžia. Vienas jos narių Vladimiras Avinas tikino, kad dviratis padėtų iš dalies išspręsti miestą dusinančių transporto spūsčių problemą. Tąkart idėją sukritikavo opozicijoje buvę liberalcentristai: dabartinis vicemeras Gintautas Babravičius kikeno kolegoms, matai, dabar bus mėlyni dviračiai, o gal žydri.

Tačiau praėjo vos metai, ir jau naujoji Vilniaus miesto valdžia gręžiasi į dviračių nuomos punktų statybą. Valdantieji neslepia, kad tai oranžinių dviračių projekto tęsinys, tik šįkart esą bus sėkmingesnis. Ypač optimistinių prognozių negailėjo A.Zuoko partiečiai vicemerai G.Babravičius ir Stanislovas Šriūbėnas.

Tikimasi, kad realiai dviračių nuoma pradės veikti jau kitą vasarą. Apie 400-600 dviračių nuomos punktų planuojama statyti Vilniaus senamiestyje, Žvėryne, dalyje Žirmūnų, aplenkiant miegamuosius rajonus. Jie bus išdėstyti 400 metrų atstumu vienas nuo kito. Preliminariai projekto kaina siektų apie 3-5 mln. litų. Nuomos kainos dar nežinomos, tačiau garantuojama, kad paslauga kainuos pigiau, nei cigarečių pakelis.
Projektą įgyvendintų savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. Dviračių nuomos punktų statybai būtų naudojamos lėšos, gautos apmokestinus įvažiavimą į senamiestį.

Šiuo metu tikslinamos nuomos punktų vietos, renkama medžiaga apie gyventojų judėjimo srautus, pagrindinius traukos objektus. Taip pat gilinamasi į būsimų nuomos punktų bei pačių dviračių apsaugos galimybes.

„Nieko nepadarome naujo Europos kontekste. Šiuo metu yra 45 miestai, kuriuose dviračių nuomos sistema veikia gana neblogai. Visur yra problemų su dviračių remontu, bet tai išsprendžiama. Vandalizmo atvejų neišvengsi niekada, tačiau nuo vagysčių apsisaugoti galima. Dviračių konstrukcija bus tokia, kad detalės niekam kitam negalėtų tikti. Jie bus išskirtiniai, todėl visada matysis, ar gatve važiuoja nuosavas, ar nugvelbtas dviratis“, - tikino Vilniaus meras Vilius Navickas.

„Nuo vagysčių turėtų apsaugoti ir nuomai sukurtos kortelės. Gal tai bus tas pats elektroninis bilietas, gal naujos kortelės, tačiau bet kokiu atveju joje bus kiekvieno turėtojo asmens duomenys. Visiems bus aišku, kas dviratį išsinuomojo. Be to, kiekviename punkte bus stebėjimo kameros, todėl visada liks galimybė patikrinti, kas kokį dviratį paėmė ir kokį grąžino", - sakė vicemeras Romas Adomavičius.


Šiame straipsnyje: dviračiaiDviračių nuoma

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių