Quantcast

Vilniuje – paroda, kurioje žiūrovas neprovokuojamas aštriomis temomis

Vilniaus „Pylimo“ galerijoje atidaryta tapytojo Jono Daniliausko darbų paroda.

Pastarųjų dvejų metų paveiksluose dailininkas dažnai piešia vandenį – sako, jį įkvėpė plenerai, vykę Lietuvos kurortuose.

Tapytojas sako, kad pajudėjęs iš namų daug fotografuoja, eskizuoja, o tapo jau grįžęs į savo studiją. Parodos pavadinimas – „Dangaus ir vandens mėlynė“ – dėl pastaraisiais metais pamėgtos mėlynos spalvos. J. Daniliauskas teigia, po kelionių prie Viduržemio jūros susižavėjęs ryškia dangaus spalva, o vanduo atsirado po plenerų kurortiniuose Lietuvos miestuose. 

„Vaikštai po kokį Birštono muziejų ir žiūri – aha, medinis kubilas, kur ten prieš karą kokią damą guldydavo, galvoji, kodėl nėra kokios damos, tai įpaišai tuomet“, – kūrybinius užkulisius atskleidė tapytojas.

Savito braižo tapytojas paveiksluose kuria mistinį pasaulį. Vilniaus „Pylimo“ galerijoje net ir įprastos sanatorijos procedūros tampa pasakos iliustracija, reali čia – tik siužeto užuomazga. Ilgą laiką mieste gyvenęs dailininkas prieš keletą metų išsikraustė į kaimą. Sako, tai padaręs su džiaugsmu, nes visada jautęsis kaimo vaiku: „Kažkada darydavome tuos Vilniaus plenerus, dar tarybiniais laikais, tai aš visada ieškodavau to kaimiško Vilniaus“.

Dailėtyrininkai J. Daniliauską vadina tapybos lyriku. Jo kūryboje – nėra konfliktiškų situacijų, jis neprovokuoja žiūrovo aštriomis temomis. J. Daniliausko kūrinių yra įsigiję didžiausi Lietuvos muziejai, valstybiniai Gruzijos, Lenkijos ir Latvijos muziejai, Ludwigo modernaus meno muziejus Kelne, Vokietijoje, privatūs kolekcininkai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių