- Valentina Gudienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau šį savaitgalį Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre pristatoma Robino Wilsono režisuota Giacomo Puccinio opera „Turandot“.
Apmaudi spektaklio kostiumų vagystė, kaip ir buvo žadėta, nesutrukdė premjerai pasirodyti laiku, skelbia Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT).
„Šio „Turandot“ pastatymo istoriją galėčiau pavadinti odisėja. Sutartis dėl R. Wilsono režisuojamos operos buvo sudaryta dar 2012 m., ją pasirašė trijų pasaulio teatrų vadovai: Madrido „Teatro Real“, Toronto „Canadian Opera Company“ ir LNOBT. Tad sumanymas buvo vystomas ilgai ir kruopščiai, o sausį patirta vagystė jau sudėliotus planus gerokai išmušė iš vėžių. Tačiau siuvėjos dirbo neskaičiuodamos valandų, ir galime pasidžiaugti, kad vyksta paskutinieji naujai siūtų kostiumų primatavimai. Todėl drąsiai kviečiame operos gerbėjus į premjerą“, - pirmadienį spaudos konferencijos pradžioje pabrėžė LNOBT generalinis direktorius Jonas Sakalauskas.
Jau savaitę Vilniuje dirbantis režisierius R. Wilsonas akcentavo, kad „Turandot“ libreto pagrindas yra pasaka. „O pasakose kitaip stovima, kitaip sėdima, kitaip vaikštoma - personažų judesiai jose yra kitokie. Aš nekenčiu natūralumo - tiesiog negaliu jo pakęsti scenoje. Tai, kas scenoje natūralu, žiūrovui atrodo kaip ištisinis melas, nes pati scenos prigimtis nėra natūrali. Ir vienintelis būdas tokio melo išvengti - visiškas dirbtinumas. Sunkiausia užduotis bet kurio teatro artistui - išmokti stovėti scenoje. Vakarietiškos teatro akademijos to nemoko, nors Kinijoje arba Japonijoje tai sugeba net vaikai. Tik išmokęs stovėti scenoje gali pradėti mokytis joje judėti. O didžiausio meistriškumo pareikalauja menas stovėti scenoje taip, kad žiūrovas jaustų tavyje siaučiantį laukinį žvėrį“, - kalbėjo R. Wilsonas.
„Turandot“ pastatymo režisūros bendraautorė Nicola Panzer teigė, kad statytojų komandos darbas su šiuo spektakliu prasidėjo pernai vasarą „Watermill“ centre Niujorko Long Ailende - ten bendraminčių apsuptyje buvo generuojamos pirmosios idėjos. „Jas išmėginti padėjo jauni menininkai - „Watermill“ centro studentai, kasmet į Long Ailendą suvažiuojantys iš viso pasaulio. „Turandot“ pastatymas žiūrovams gali pasirodyti ganėtinai paprastas, tačiau iš tiesų taip nėra, nes jame itin svarbi šviesų schema: kone kiekvieną judesį scenoje lydi šviesos pokyčiai. Nebūtinai jie ryškūs ir visų pastebimi, tačiau žmogaus pasąmonė pajėgi sugauti netgi palyginti menkus šviesos pasikeitimus“, - tvirtino N. Panzer.
Pastatymo muzikos vadovas ir dirigentas Modestas Pitrėnas pabrėžė, kad paskutinioji G. Puccinio rašyta ir nespėta užbaigti „Turandot“ - plačių užmojų opera, reikalaujanti didelės sudėties orkestro, didingo choro ir nemažai solistų. „Ji - tarsi kompozitoriaus testamentas. Pastaruoju metu teko diriguoti daug panašių „testamentų“ - Franzo Schuberto Nebaigtąją simfoniją, Gustavo Mahlerio Nebaigtąją simfoniją... Man patinka tokių kūrinių paslaptingumas. Juos tyrinėdamas, jaučiuosi kaip savo senelių namo palėpėje kaime: apžiūrinėdamas daiktus, bandau įspėti praeities gyvenimus. O G. Puccini gyvenime daug mįslių, ir mėginti jas įminti buvo didelis malonumas“, - neslepia M. Pitrėnas.
Pasak LNOBT pranešimo, „Turandot“ spektakliai teatre bus rodomi kovo 1, 2, 8, 9 ir balandžio 6 dienomis. Negailestingos princesės Turandot partiją juose atliks teatro solistės Sandra Janušaitė ir Viktorija Miškūnaitė, o jos širdį atšildžiusio princo Kalafo - Kristian Benedikt ir Micheilas Šešaberidzė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje prasidės eksperimentinės muzikos festivalis „Jauna muzika“
Vilniuje trečiadienį prasideda eksperimentinės muzikos festivalis „Jauna muzika“. ...
-
Šimtmečio Dainų šventė: laukti tarsi Kalėdų
Vasarą vyksiančios šimtmečio Dainų šventės organizatoriai ragina jau dabar gyventi šventės nuotaikomis, laukti jos kaip Kalėdų ir svarsto apmokestinti kai kurias repeticijas. Šimtmečio Dainų šventė „Kad giria...
-
Lietuvos nacionalinis dramos teatras surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą3
Lietuvos nacionalinis dramos teatras balandžio 11 d. surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą, į kurį susirinkę scenos menų lauko profesionalai klausėsi užsienio ir Lietuvos kolegų pranešimų apie tai, kaip teatrai galėtų veikti gamtai draug...
-
Vilniuje atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai
Vilniuje, Antakalnyje, penktadienį atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai. ...
-
„Kino pavasarį“ aplankė 105 408 žiūrovai, rengėjai jau ruošiasi jubiliejiniam festivaliui1
Dvi savaites kino gerbėjus lepinusio, ramiai gyventi neleidusio ir kino teatrus žiūrovais pripildžiusio Vilniaus miesto kino festivalio „Kino pavasaris“ rengėjai skaičiuoja šiemet sulaukę daugiau nei 105 000 žiūrovų ir džiaugiasi ...
-
Gimtadienis po žeme: „Neakivaizdinis Vilnius“ kviečia išjungti tamsą
Nuo požeminio koncerto, kino kapsulės iki nemokamų ekskursijų po plika akimi nematomą Vilnių, jo rūsius, bunkerius, slaptus kiemelius bei vitražais inkrustuotus pastatus. Unikalią galimybę atrasti miestą po miestu ir giliau slypinčias jo istorijas ...
-
Šiuolaikinio britų džiazo pulsas – „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą
Daugelis Europos džiazo entuziastų jau ne vienerius metus vienbalsiai tvirtina – karščiausias šio žanro taškas Senajame žemyne yra Londonas. ...
-
„Dialogai su Čiurlioniu“: ketvirtąjį sezoną atidarys Ukrainos pianistas P. Bondaras3
M. K. Čiurlionio namuose Vilniuje ketvirtus metus vykdomas muzikinis projektas „Dialogai su Čiurlioniu“, inicijuojantis užsienio šalių atlikėjų įsitraukimą į Lietuvos muzikos pasaulį, kviečia į 2024 m. pavasario sezono koncertus ...
-
Kino teatruose – apdovanojimų sulaukęs lietuvių filmas „Marijos tyla“
Nuo balandžio 19 d. Lietuvos kino teatrų ekranuose mirgės šiandienai itin aktuali režisieriaus Davio Sīmanio istorinė drama „Marijos tyla”. ...
-
MO muziejuje atidaroma paroda „Žemyn triušio urvu“
Balandžio 11-osios vakarą MO muziejaus mažojoje salėje bus atidaryta nauja Baltijos šalių meno paroda „Žemyn triušio urvu“. Kūrinius nuo 1960-ųjų iki šių dienų pristatančioje parodoje tyrinėjama savasties paie&scar...