Quantcast

Radvilų rūmų muziejuje – Japonijos fondo fotografijų paroda

  • Teksto dydis:

 Lietuvos dailės muziejus ir Japonijos ambasada sausio 28 d., antradienį, 17 val., sostinėje kviečia į Radvilų rūmų muziejuje (Vilniaus g. 24) atidaromą Japonijos fondo kilnojamąją parodą „Tohoku Japonijos fotografų akimis“ (veiks iki kovo 2 d.). Parodą atidarys Japonijos ambasadorė J. E. Kazuko Shiraishi ir Lietuvos dailės muziejaus direktorius Romualdas Budrys.

„2011 m. kovo 11 d. Japonijai smogęs Didysis Rytų Japonijos žemės drebėjimas nuniokojo Tohoku regioną. Žmonių atmintyje dar gyvi jaudinantys fotografuoti ir filmuoti vaizdai, kuriuos žaibiškai visame pasaulyje išplatino žiniasklaida. Šia Tohoku regiono fotografijų paroda nesiekiama dokumentuoti žalos ar atstatymo darbų. Parodos tikslas – parodyti gamtinę ir kultūrinę Tohoku regiono aplinką, jo žmones bei jų gyvenimo būdą,“ – pasakoja parodos kuratorius Kotaro Iidzava.

Šioje parodoje, žyminčioje pirmąsias nelaimės metines, eksponuojami devynių atskirų fotografų ir vienos fotografų grupės darbai. Visi autoriai priklauso skirtingoms kartoms ir stilistinėms tendencijoms, bet juos vienija tai, kad visi jie yra iš Tohoku regiono. Fotografijos, sukurtos 1940 m., eksponuojamos drauge su šiandienos vaizdais. Pristatydami kiekvieno fotografo individualų požiūrį į savo kraštą, atspindintį jo praeitį, dabartį ir ateitį, šia paroda siekiama pasaulio žmonėms atskleisti Tohoku regiono žavesį.

Džiomon kultūra yra giliausias Japonijos tradicinės kultūros sluoksnis, kuris, atrodo, po truputį nyksta, tačiau jo palikimas vis dar gyvas Tohoku regione. Ši paroda suteikia galimybę bent akies krašteliu žvilgtelėti į pirmykštį Japonijos kraštovaizdį.  Parodos rengėjai tikisi, kad tai paskatins žiūrovą susimąstyti apie Japonijos žmonių prigimtį ir pagalvoti apie Tohoku regiono ateitį.

Parodos kuratorius – Kotaro Iidzava (Kotaro Iizawa). Fotografijos kritikas. Gimė 1954 m. Mijagi prefektūroje. 1984 m. įgijo meno daktaro laipsnį Tsukubos universitete. 1990–1994 m. dirbo fotografijos žurnalo Deja vu redaktoriumi. Svarbiausios knygos: Sveiki atvykę į fotografijos muziejų (Shashin bijutsukan e yokoso, „Kodansha“ leidykla, 1996), Pokario fotografijos istorijos užrašai (Sengo shashinshi noto, Iwanami „Shinha“ leidykla, 2008), Fotografiškas mąstymas (Shashinteki shikō, „Kawade Shobō Shinsha“ leidykla, 2009) ir Padariniai: fotografija po žemės drebėjimo (Aftāmasu: shinsaigo no shashin, NTT leidykla, 2011).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių