Quantcast

R. Katiliūtės paroda – abstrakcijų kalba, suprantama tik atidiesiems

  • Teksto dydis:

Ketvirtadienį, gegužės 26 d., 18 val. sostinės galerijoje „Meno niša“ pristatoma Rūtos Katiliūtės tapybos parodą „Ūkas“.

Šį kartą tapytoja pateikia įvairių savo ciklų pavyzdžių rinkinį, kuris atspindi skirtingas jos kūrybos briaunas. Ji lieka ištikima subtiliai niuansuotoms monochrominėms abstrakcijoms, bet pateikia įvairias jų versijas.

Šalia mėlynos drobės kaip tapusios Rūtos skiriamuoju ženklu eksponuojamos ir balsvos, tamsios, rausvos ir netgi ryškiai raudonos. Skiriasi ir jas sudaranti miglotų erdvių plastika: vienur skleidžiasi platus neaiškių motyvų prisodrintas horizontas, kitur ryškėja užuomina į archetipinę kryžiaus formą ar tamsoje tyliai skleidžiasi šviesulio vilionė. Bet visur tapoma skaidriais  persiklojančiais aliejinių dažų sluoksniais  ir tarsi teigiama, kad arčiausiai realybės esmės galima prisikasti ne kopijuojant natūros formų išorę, o kuo labiau abstrahuojant ir apibendrinant.

„Rūtos paveikslų vaizdas redukuotas kaip ir minimalizme, nes nėra vizualiai sudėtingų gestų. Kaip ir minimalistiniuose kūriniuose, metamas drąsus iššūkis nuoboduliui, monotonijai ir pasikartojimui. Todėl tapomi tų pačių spalvų plotai, kartojasi monochromija ir pagrindinis kodas. Nors grynų analogijų nėra – tai ištisas niuansų kaleidoskopas. Rūtos tapyba nėra klasikinis minimalizmas dar ir dėl to, kad fiziškas pavidalas neryškus, jis ištirpęs: tapoma keliais plonyčiais, persiklojančiais sluoksniais, tarsi nepastebimai“, – tapytojos stilių apibūdina dailės kritikė Birutė Pankūnaitė. 

„Rūtos abstrakcijos vaizduoja, bet vaizdo turinys atsiveria tik atidiesiems, kurie pasitiki savo nuojautų tiesa ir yra atviri kuo įvairiausioms realybės prasmėms,“ – teigia B. Pankūnaitė

Paroda veiks iki birželio 20 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių