Quantcast

Parodoje „Mechanika 2016“ – moderniausi lenktyniniai automobiliai

  • Teksto dydis:

Šiuo metu Vilniuje, „Litexpo“ parodų centre, vykstančios „Mechanika 2016“ parodos metu lankytojus pasitiko ne tik naujausia automobilių priežiūros įranga ir detalės, bet ir Lietuvoje sukonstruoti moderniausi lenktyniniai automobiliai. Jie buvo demonstruojami pirmąją parodos dieną.

Dakaro technikos istorija

Pristatoma lenktynių technika buvo pati įvairiausia ir demonstruojanti, kad lietuviai yra puikūs mechanikai. Čia buvo pademonstruota kone visa lietuviška Dakaro lenktynių technika nuo paties pirmo Dakarą įveikusio „Toyota Land Cruiser“ iki naujausio „Toyota Hilux Overdrive“, nuo paprastučio autokroso automobilio, iki aukščiausios klasės ralio kroso bolido, nuo šoniniam slydimui pritaikyto triračio iki tarptautinės žiedinių lenktynių GT3 klasės reikalavimus atitinkančio BMW M3.

Lenktynininkas Antanas Juknevičius į parodą atvežė visą savo Dakaro epopėjos istoriją. Išskirtinis egzempliorius: visus kovinius randus ir ryškius raudonus dažus išsaugojęs 1987 metų gamybos „Toyota Land Cruiser 70“, su 3,5litro dyzeliniu varikliu, pasiekiančiu 250 AG. Su juo 1998 pirmą kartą Dakare startavo lietuviai Darius Beresnevičius su  Arūnu Šilkausku, tik nesėkmingai. Finišą jie tuo pačiu automobiliu pasiekė 2000 metais, o dar po 3 metų sudėtingiausias pasaulyje lenktynes tuo pačiu, bet labiau patobulintu automobiliu baigė ir Aurelijus Petraitis su Antanu Juknevičiumi.

Toliau A. Juknevičiaus stende – Dariaus Biesevičiaus ant „Toyota Hilux“ bazės sukonstruotas „Mebar“ bolidas, su kuriuo lenktynininkas Pietų Amerikos dykumose kankinosi prieš 2 metus ir modernus, gamyklinis „Toyota Hilux Overdrive“ visureigis.

Lietuviai kuria monstrus

Lietuviai reiškia pretenzijas kurti rimtas automobilių sporto dirbtuves. „Racetech“ kompanija atvežė Lietuvoje iki pat menkiausio varžtelio suprojektuotą, pagamintą ir surinktą tarptautinės žiedinių lenktynių GT3 klasės reikalavimus atitinkantį BMW M3 bolidą su V8 varikliu. „TRT-Shop“ parodė techniškai lygiavertį bekelės lenktynių monstrą.

O štai klaipėdiečių įmonė „Sadeg Motorsport“ savo stende demonstravo net tris automobilius. Tai žiedinių lenktynių 1600 klasei ruoštas „Honda Civic“, šalia jo – raliui ruošiamo „Subaru Impreza WRX STi“ kėbulas, kuriame kompanija demonstruoja savo išmonę montuojant saugos lankus. Vis tik įspūdingiausias klaipėdiečių kūrinys – traukos lenktynėms sukurta „Toyota Supra“. Automobilio markę ir modelį atskirs ne kiekvienas, mat kėbulas visiškai perdarytas vardan geresnių aerodinaminių savybių ir kad sudėtingi techniniai sprendimai tilptų, kaip specialiai sportui sukonstruotas 8,7 litro darbo tūrio variklis, pasiekiantis apie 1500 AG. Automobilio ypatybė – ten nėra jokios sudėtingos elektronikos. Viskas reguliuojama atsuktuvu ir veržliarakčiu. Paprastumas duoda rezultatų – tai greičiausias automobilis Lietuvoje, ketvirčio mylios distanciją įveikęs per 8.06 sekundės.

Kiti konstruktoriai – „Auto Fostra Racing Team“ iš Kėdainių, sukonstravę superautomobilį ralio kroso varžyboms. Ant paprasčiausios „Ford Fiesta“ bazės jie sukūrė visais ratais varomą monstrą, su ugnimi šaudančiu 2 litrų varikliu, pasiekiančiu 500 AG ir 720 Nm. Iki 100 km/h sportinė mašina įsibėgėja per 2,7 sekundės. Su ja Arvydas Galinis varžysis Europos ralio kroso iššūkio varžybose.

Originali technika

Tik originalų stogą „Nissan S14“ automobilyje paliko ir „Ukmergės ASK“ klubą šonąslydžio varžybose atstovaujantis Benediktas Čirba. Platintas kėbulas, sportinė važiuoklė, sportinis salonas, nieko originalaus. Net variklis ne „Nissan“, o pasiskolintas iš „Toyota Supra“ modelio – 3 litrų 6 cilindrų eilėje 2JZ agregatas su turbina, pasiekiantis 650 AG. Juo ukmergiškis važiuoja Lietuvos dirftingo čempionate.

Klubo N40 atstovas Marko Judzentavičiaus „VW Golf“, kuriuo jis važiuoja Lietuvos Ralio čempionate – taip pat neeilinis. Jis turi 2 litrų, lietuvių „EAMV Motorsport“ inžinierių patobulintą variklį su 240 AG ir pagal WRC standartus pagamintą pakabą.

Iš kur Lietuvoje tiek daug lenktynių techniką konstruojančių meistrų? Auga jie čia nuo pat mažumės. Štai Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos studentai užpernai sukonstravo ir vis dar tobulina „Formula Student“ klasės bolidą, kuris demonstruojamas „Lenktynių Mechanika 2016“ parodoje. O šalia jo, naujausias kūrinys – originalus triratis, skirtas šonaslydžiui. Visa galinė bazė, su 5,5 AG varikliuku pasiskolinta iš gokarto, o priekis – dviračio. Gokarto padangos papildomai apautos PVC vamzdžiu, taigi mažytis triratukas slysta vos pasitaikius progai.

Nors lenktyniniai automobiliai į parodą „Mechanika“ atvyko tik vienai dienai, pati paroda dar tęsiasi ir veiks iki gegužės 20 d. 16 val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių