- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Penktadienį ir šeštadienį, lapkričio 29 ir 30 d., 18.30 val., Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre – premjera. Tai olandų choreografės Didy Veldman baletas „Carmen“ pagal Georges’o Bizet muziką. Pasak LNOBT baleto trupės direktorės Rūtos Butvilienės, tai visiškai nauja choreografinė, kūno kalba baleto artistams. „Labai daug smulkmenų, niuansų, kuriuos reikia perprasti. Yra dvi atlikėjų sudėtys ir abi labai skirtingos.“
Pirmą premjerinį vakarą pagrindinius vaidmenis šoks Anastasija Čumakova (Karmen), Andrius Žužžalkinas (Don Chose) ir Rūta Juodzevičiūtė (Mikaela), lapkričio 30 d. – Olga Konošenko (Karmen), Martynas Rimeikis (Don Chose) ir Inga Cibulskytė (Mikaela). Eskamilją abu vakarus įkūnys Eligijus Butkus, taip pat šoka Kristina Gudžiūnaitė (Fraskita), Margarita Verigaitė (Mersedes), Mantas Daraškevičius (Barmenas) ir Romas Ceizaris (Karininkas).
Spektaklio muzikos vadovas Modestas Barkauskas, dirigentas Juozas Mantas Jauniškis. Pasak M. Barkausko, balete skambės ne originali G. Bizet partitūra, bet Johno Longstaffo aranžuotė: „Vokalines partijas atlieka soliniai orkestro instrumentai – saksofonas, trimitas, trombonas, violončelė ir kiti. Jie suteikia naujų muzikinių spalvų personažams.“
Eskamiljo personažui apibūdinti pasitelkiamas net rokas. Mat choreografė perkėlė Karmen istoriją į mūsų dienų miestą ir toreadorą Eskamilją pavertė roko žvaigžde. Didy Veldman: „Šiandien žmones išgarsina televizija. Roko žvaigždėmis žavimasi labiau nei toreadorais. Pakeičiau kai kuriuos elementus, kad atitiktų dabartį.“
Pasak D. Veldman, Karmen istorija ypač tinkama sušiuolaikinti: „Emocijas ir jausmus, kuriuos ši istorija iššaukia, patiriame ir mūsų dienomis. Tai meilė, aistra, pavydas. Spektaklyje naudojamos vaizdo projekcijos, kai kur G. Bizet muzika skamba roko versija. Skatinu šokėjus judėti kitaip, nei jie įpratę – daugiau naudojant grindis, rankas, ypač moterims, kurios šiame spektaklyje yra stiprios, nepriklausomos, ir tai turi perteikti jų plastika.“
Choreografė pasakojo, kad spektaklį apie Karmen ją pakvietęs kurti Šiaurės baleto direktorius (pastatymo premjera įvyko Lydse, Anglijoje) kaip tik ir norėjo moteriško žvilgsnio į Karmen istoriją, kad tai būtų moters spektaklis apie moterį.
„Carmen“ taip pat buvo pastatyta Kanadoje ir Karališkajame Naujosios Zelandijos balete. Vis dėlto Vilniuje sukurta visiškai nauja scenografija, kostiumai, D. Veldman sukūrė ir naujų choreografinių elementų – duetų, solo numerių, grupinių epizodų. Vaizdo projekcijoms naudojami kadrai, nufilmuoti LNOBT.
„Sakyčiau, kad tai visiškai naujas pastatymas pagal seną scenarijų,“ – sako D. Veldman.
Scenografijos ir kostiumų autorė Kimie Nakano (Didžioji Britanija), dirbanti su šviesų dailininku Benu Ormerodu, teigia, kad jai labiausiai imponavo naujoviškas Didy požiūris į šį kūrinį. „Man pačiai buvo nepaprastai įdomu, suteikė galimybių naujai interpretuoti šią istoriją. Scenografija stengiausi pavaizduoti Karmen psichologinę būklę: ji tam tikra prasme yra pasmerkta, nelabai gali ištrūkti iš esamos situacijos ir vaizdas tai atliepia. Tai griežtų formų, struktūruota ir drauge labai paprasta, neperkrauta scenografija. Vis dėlto ji neatkūria realistiško pasaulio – scenoje nėra fabriko ar kažko labai tikroviško. Kostiumuose vyrauja spalvos kaip kontrastas rūdžių, žemės atspalvių scenografijai.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šimtmečio Dainų šventė: laukti tarsi Kalėdų
Vasarą vyksiančios šimtmečio Dainų šventės organizatoriai ragina jau dabar gyventi šventės nuotaikomis, laukti jos kaip Kalėdų ir svarsto apmokestinti kai kurias repeticijas. Šimtmečio Dainų šventė „Kad giria...
-
Lietuvos nacionalinis dramos teatras surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą2
Lietuvos nacionalinis dramos teatras balandžio 11 d. surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą, į kurį susirinkę scenos menų lauko profesionalai klausėsi užsienio ir Lietuvos kolegų pranešimų apie tai, kaip teatrai galėtų veikti gamtai draug...
-
Vilniuje atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai
Vilniuje, Antakalnyje, penktadienį atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai. ...
-
„Kino pavasarį“ aplankė 105 408 žiūrovai, rengėjai jau ruošiasi jubiliejiniam festivaliui1
Dvi savaites kino gerbėjus lepinusio, ramiai gyventi neleidusio ir kino teatrus žiūrovais pripildžiusio Vilniaus miesto kino festivalio „Kino pavasaris“ rengėjai skaičiuoja šiemet sulaukę daugiau nei 105 000 žiūrovų ir džiaugiasi ...
-
Gimtadienis po žeme: „Neakivaizdinis Vilnius“ kviečia išjungti tamsą
Nuo požeminio koncerto, kino kapsulės iki nemokamų ekskursijų po plika akimi nematomą Vilnių, jo rūsius, bunkerius, slaptus kiemelius bei vitražais inkrustuotus pastatus. Unikalią galimybę atrasti miestą po miestu ir giliau slypinčias jo istorijas ...
-
Šiuolaikinio britų džiazo pulsas – „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą
Daugelis Europos džiazo entuziastų jau ne vienerius metus vienbalsiai tvirtina – karščiausias šio žanro taškas Senajame žemyne yra Londonas. ...
-
„Dialogai su Čiurlioniu“: ketvirtąjį sezoną atidarys Ukrainos pianistas P. Bondaras3
M. K. Čiurlionio namuose Vilniuje ketvirtus metus vykdomas muzikinis projektas „Dialogai su Čiurlioniu“, inicijuojantis užsienio šalių atlikėjų įsitraukimą į Lietuvos muzikos pasaulį, kviečia į 2024 m. pavasario sezono koncertus ...
-
Kino teatruose – apdovanojimų sulaukęs lietuvių filmas „Marijos tyla“
Nuo balandžio 19 d. Lietuvos kino teatrų ekranuose mirgės šiandienai itin aktuali režisieriaus Davio Sīmanio istorinė drama „Marijos tyla”. ...
-
MO muziejuje atidaroma paroda „Žemyn triušio urvu“
Balandžio 11-osios vakarą MO muziejaus mažojoje salėje bus atidaryta nauja Baltijos šalių meno paroda „Žemyn triušio urvu“. Kūrinius nuo 1960-ųjų iki šių dienų pristatančioje parodoje tyrinėjama savasties paie&scar...
-
Londono džiazo revoliucionieriai „Binker & Moses” – „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą
Festivalis „Vilnius Mama Jazz“ tęsia tradiciją Lietuvos publikai pristatyti ryškiausius naujųjų laikų britų džiazo talentus. Vėlyvą gegužės 24-osios vakarą (22 val.) festivalio scenoje – saksofonininko Binkerio Goldingo ir ...