- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kovo 9 d. 19 val. Pamėnkalnio galerijoje (Pamėnkalnio g. 1) atidaroma personalinė klaipėdiečio tapytojo Rodion Petroff paroda.
Jo kūrybą parodų lankytojai jau turėjo galimybę pastebėti ne kartą. Įsidėmėti šį jauną autorių nesunku – dėmesį patraukia įvaldytas fotorealistinis tapybos stilius, paradoksų, ironijos ir savito humoro kupini paveikslų motyvai ir siužetai. Paroda „Abejonės ir ginčai“ – tai pirmas didesnio mastelio menininko kūrybos pristatymas Vilniuje. Joje eksponuojami naujausi darbai, kuriuos tarpusavyje jungia reflektyvus ir (savi)kritiškas žvilgsnis, nukreiptas į aplinką bei save.
Anot menotyrininkės Jolantos Marcišauskytės-Jurašienės, „pavadinimas „Abejonės ir ginčai“ nusako, jog čia ne vieta monologui ir pasitikėjimui viena tiesa. Abejonė – tai būtina sąmoningumo sąlyga, ypač šiandieninėje postfaktų visuomenėje, kuri kaip amorfiška masė teka nepatikrintų autoritetų kreipiama vaga. Internetas, televizija ir informacinio amžiaus žmogus sukūrė virtualią politiką, kurioje tarpusavyje rungiasi įvairios ideologijos ir požiūriai, reikalaujantys neprarasti gebėjimo kvestionuoti peršamas tiesas. Informaciniai karai, Rusijos propaganda, įvykiai Ukrainoje ir postsovietinėje Lietuvoje tebejuntama nostalgija sovietmečiui – visa tai ragina autorių kritiškai permąstyti Lietuvos rusų identitetą, santykį su istorija bei šiandienos status quo.“
Parodoje taip pat nestokojama kritiško žvilgsnio į jauno menininko vaidmenį meno pasaulyje bei visuomenėje. Menininkas dekonstruoja įsigalėjusius stereotipus, pasitelkęs ikoninių Jono Meko, Jurgio Mačiūno, Žilvino Kempino pavyzdžius kaip tobulo kiekvieno menininko vilčių ir svajonių išsipildymo vaizdinius. R. Petroff susieja juos su lietuviškoje kultūroje įsišaknijusiu Dariaus ir Girėno mitologija bei asmeninėmis savo patirtimis, egzistenciniais išgyvenimais.
Menininkas siekia įtraukti į polifonišką pokalbį ir žiūrovą, teigdamas: „Man patinka žaidimas su žiūrovu. Man artima sovietinio laikotarpio menininkų, kurie kritikavo sovietinę santvarką Ezopo kalba. Imponuoja Eriko Bulatovo, Ijlos Kabakovo, Vitalijaus Komaro ir Aleksandro Melamido darbai. Naudodami Ezopo kalbą jie konspiruodavo savo darbų turinį. Tokiu būdu vyko slaptas bendravimas su žiūrovais.“
Svarbią įtaką kontekstualumu pasižyminčiai R.Petroff kūrybai darė gatvės meno kultūra. Gatvės menui būdingas dėmesys socialiniams kasdienybės reiškiniams, vartotojiškumo, kapitalizmo kritikai, individo identiteto problemoms ir „gėluoniškas“ humoras perėjo į menininko tapybą. Taip pat menininko raišką formavo įgytas vizualinio dizaino išsilavinimas, pasižymėjęs tarpdiscipliniškumu: nuo grafinių ženklų kūrimo, kaligrafijos iki akademiniso piešimo, tapybos, architektūros, meno istorijos ir semiotikos.
Plačiau apie autorių
R. Petroff (g. 1985) gyvena ir dirba Klaipėdoje. 2011 m. įgijo dizaino magistro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje. Nuo 2013 m. Dailininkų sąjungos narys. Menininkas yra surengęs septynias personalines parodas Švedijoje, Vokietijoje, Rusijoje, Lietuvoje ir dalyvavęs per trisdešimt grupinių parodų įvairiose pasaulio šalyse. 2011/2013 JCE Bienalės laureatas, 2012, 2013, 2014 – tarptautinio konkurso „Jaunojo tapytojo prizas“ finalininkas.
Paroda veiks: 2017 03 09 – 04 01
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šimtmečio Dainų šventė: laukti tarsi Kalėdų
Vasarą vyksiančios šimtmečio Dainų šventės organizatoriai ragina jau dabar gyventi šventės nuotaikomis, laukti jos kaip Kalėdų ir svarsto apmokestinti kai kurias repeticijas. Šimtmečio Dainų šventė „Kad giria...
-
Lietuvos nacionalinis dramos teatras surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą2
Lietuvos nacionalinis dramos teatras balandžio 11 d. surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą, į kurį susirinkę scenos menų lauko profesionalai klausėsi užsienio ir Lietuvos kolegų pranešimų apie tai, kaip teatrai galėtų veikti gamtai draug...
-
Vilniuje atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai
Vilniuje, Antakalnyje, penktadienį atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai. ...
-
„Kino pavasarį“ aplankė 105 408 žiūrovai, rengėjai jau ruošiasi jubiliejiniam festivaliui1
Dvi savaites kino gerbėjus lepinusio, ramiai gyventi neleidusio ir kino teatrus žiūrovais pripildžiusio Vilniaus miesto kino festivalio „Kino pavasaris“ rengėjai skaičiuoja šiemet sulaukę daugiau nei 105 000 žiūrovų ir džiaugiasi ...
-
Gimtadienis po žeme: „Neakivaizdinis Vilnius“ kviečia išjungti tamsą
Nuo požeminio koncerto, kino kapsulės iki nemokamų ekskursijų po plika akimi nematomą Vilnių, jo rūsius, bunkerius, slaptus kiemelius bei vitražais inkrustuotus pastatus. Unikalią galimybę atrasti miestą po miestu ir giliau slypinčias jo istorijas ...
-
Šiuolaikinio britų džiazo pulsas – „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą
Daugelis Europos džiazo entuziastų jau ne vienerius metus vienbalsiai tvirtina – karščiausias šio žanro taškas Senajame žemyne yra Londonas. ...
-
„Dialogai su Čiurlioniu“: ketvirtąjį sezoną atidarys Ukrainos pianistas P. Bondaras3
M. K. Čiurlionio namuose Vilniuje ketvirtus metus vykdomas muzikinis projektas „Dialogai su Čiurlioniu“, inicijuojantis užsienio šalių atlikėjų įsitraukimą į Lietuvos muzikos pasaulį, kviečia į 2024 m. pavasario sezono koncertus ...
-
Kino teatruose – apdovanojimų sulaukęs lietuvių filmas „Marijos tyla“
Nuo balandžio 19 d. Lietuvos kino teatrų ekranuose mirgės šiandienai itin aktuali režisieriaus Davio Sīmanio istorinė drama „Marijos tyla”. ...
-
MO muziejuje atidaroma paroda „Žemyn triušio urvu“
Balandžio 11-osios vakarą MO muziejaus mažojoje salėje bus atidaryta nauja Baltijos šalių meno paroda „Žemyn triušio urvu“. Kūrinius nuo 1960-ųjų iki šių dienų pristatančioje parodoje tyrinėjama savasties paie&scar...
-
Londono džiazo revoliucionieriai „Binker & Moses” – „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą
Festivalis „Vilnius Mama Jazz“ tęsia tradiciją Lietuvos publikai pristatyti ryškiausius naujųjų laikų britų džiazo talentus. Vėlyvą gegužės 24-osios vakarą (22 val.) festivalio scenoje – saksofonininko Binkerio Goldingo ir ...