Quantcast

Į Vilnių atkeliauja kvapą gniaužiantis 3D spektaklis

  • Teksto dydis:

Virtualios perkusijos šou, prie atlikėjo rankų pritvirtinus sensorius, kuriais – tarsi kompiuterinių žaidimų konsolėse – perduodami kamerų fiksuojami žmogaus judesiai.

Judesiai iššaukia vaizdus ir garsus: kuria virtualią scenografiją ir muziką. Tai šveicarų ir prancūzų menininkų sukurtas multimedijos šou „Sculpt“, kuris spalio 29 d. bus vienintelį kartą bus rodomas Šiuolaikinio meno centre, šių metų festivalio „Gaida“ audiovizualinėje programoje.

Muziką, vaizdą ir performansą jungiančio „Sculpt“ autoriai – garso ir vaizdo menininkų komanda „GeKiPe“ („Gestures, Kinetics, Percussion“): Philippe’as Spiesseris – perkusininkas ir projekto vadovas, Alexanderis Vertas – kompozitorius ir ansamblio „Flashback“ vadovas, José Miguelis Fernandezas – kompozitorius ir garso režisierius, Thomas Köppelis – vaizdo menininkas ir režisierius.

„Sculpt“ trunka apie valandą. Jo atlikėjas Philippe’as Spiesseris groja virtualiais mušaimaisiais ir erdvėje savo kūnu, rankomis bei kojomis brėžia įvairias trajektorijas. Šiais judesiais yra išgaunami garsai ir vaizdai. Kūrinius virtualiai perkusijai ir elektronikai inspiravo „GeKiPe“ menininkų siekis patyrinėti naujųjų technologijų galimybes, atkuriant judesius, kurie naudojami grojant originaliais instrumentais. Šiame šou žmogaus judesiai fiksuojami „Kinect“ kameromis, kurios dažniausiai naudojamos kompiuterinių žaidimų konsolėse. Šių kamerų sensoriai yra pritvirtinti prie atlikėjo rankų.

Projekte skamba du multimedijos kūriniai – José Miguelio Fernandezo „Hypersphère“ ir Alexanderio Verto „Le Silence“. Šis projektas nėra tiesmukas technologinės įrangos pritaikymas. Galutiniu rezultatu šiame projekte tampa meninė kompozitorių sumanymo išraiška, kurią vaizdo menininkas Thomas Köppelas apipavidalina, sukurdamas vaizdinę nematomais instrumentais atliekamų kompozicijų poetiką.

J. M. Fernandezo kūrinio „Hypersphère“ pavadinimas siejamas su matematikos objektu – hipersfera, kuriai būdinga n-dimensija. Jos logika buvo pasitelkta apskaičiuojant sensorių rotacijas ir nustatant jų pozicijas. Muzikos srityje tai buvo panaudota iš skirtingų garsų ir sintezavimo formuojamų daugiamačių sferinių erdvių generavimui. Šių sferų sąveika, transformacija ir erdvinio garso išgavimas daugiakanalės difuzijos būdu pasireiškia kaip vaizdo sintezė ir judėjimas erdvėje.

A. Verto „Le Silence“ muzikos ir vaizdo kompozicija paremta žmogaus potyriu, kai jis palaipsniui grimzta į beribę tylą ir pamažu tampa svetimu visai žmonijai. Sąmoningai pasinėręs į haliucinacijas ir daugiau nebetikįs sėkme, žmogus prisidengia tylos skraiste ir pasišalina į savo citadelę – tylos tvirtovę. Kūrinį sudaro introspektyvių ir gyvybingų, žaismingų epizodų kaita, tarsi vaizduojanti žmogų, kuris norėtų ir vėl kontroliuoti savo likimą. Klausytojai stebi šio herojaus pastangas, kurios, lydimos baimės ir dvejonių, veda link išsižadėjimo ir pasinėrimo į begalybę.

„GeKiPe“ – tai vaizdą ir garsą jungianti kompiuterinė muzikinės išraiškos sąsaja, kurią atlikėjas generuoja ir valdo realiu laiku. Tik „GeKiPe“ („Gestures, Kinetics, Percussion“) principo dėka būtent ir atsirado šis unikalus sceninis projektas „Sculpt“. Šią kompiuterinę programą ir jos pagrindu sukurtą „Sculpt“ projektą kūrėjai plačiai pristatė mokslinėje konferencijoje „NIME-New Interfaces for Musical Expressions“ 2017 m. gegužę Kopenhagoje. „Sculpt“ pasaulinė premjera įvyko festivalyje „Aujourd’hui Musiques“ 2015 m. Perpinjano miesto teatre „Archipel“. Šis performansas yra bendras organizacijų „Théâtre de l’Archipel Scène Nationale France“, Paryžiaus „Pompidou Centre IRCAM“ ir „Flashback66“ projektas.

Vienintelis multimedijos šou „Sculpt“ spektaklis Vilniuje – spalio 29 d. Šiuolaikinio meno centro didžiojoje salėje. Bilietai platinami „bilietai.lt“ kasose ir internetiniame portale.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių