- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš porą savaičių kelyje Vilnius-Panevėžys susidūrė keturi automobiliai ir autobusas, žuvo žmogus. Spaudoje vis dažniau pasirodo pranešimų apie avarijas, kuriose nukenčia keletas automobilių. Specialistai teigia, kad tam gali turėti įtakos augantis transporto priemonių skaičius. Vėlinių laikotarpiu į kelius vienu metu pajudės daug automobilių, tad didėja masinių eismo įvykių tikimybė.
Du pagrindiniai saugikliai: greitis ir atstumas
Masinės avarijos dažnai įvyksta, kai yra sudėtingos eismo sąlygos, tokios kaip plikledis ar prastas matomumas. Viena didžiausių masinių avarijų įvyko 2009 m. viename Vokietijos greitkelių: dėl smarkaus lietaus čia susidūrė 259 automobiliai. Saugaus eismo bendrovės „Biseris“ tyrimų ir komercijos vadovas Boleslovas Vengrys teigia, kad net ir pavojingomis eismo sąlygomis avarijų galima išvengti – tam reikia vairuotojų sąmoningumo, o užsienio šalyse jiems talkina ir technologijos.
„Masinės avarijos dažniausiai įvyksta dėl to, kad nesilaikoma saugaus greičio ir atstumo. Paprastai teigiama, kad jei vairuotojai, esant palankioms eismo sąlygoms, važiuoja 60 km/h greičiu, tarp automobilių turėtų būti 2 s atstumas. Toks laiko tarpas leidžia laiku sustabdyti automobilį. Važiuojant didesniu greičiu ar esant blogoms oro sąlygoms, sekundžių skaičius turėtų būti dar didesnis“, – teigia „Biserio“ atstovas.
Pasak B. Vengrio, kitas būdas nustatyti saugų atstumą – orientuotis pagal važiavimo greitį. Atstumas tarp automobilių turėtų būti lygus pusei automobilio greičio. Taigi automagistralėse, kur leistinas greitis nuo lapkričio 1 d. yra 110 km/h, atstumas tarp transporto priemonių, važiuojančių maksimaliu greičiu, turėtų būti ne mažesnis nei 55 m (vadovaujantis 2 s rekomendacijomis, ne mažesnis kaip 61,1 m).
Užsienyje taikomos prevencijos priemonės
Siekiant išvengti masinių avarijų, kai kuriose Europos šalyse, tokiose kaip Italija ar Jungtinė Karalystė, vairuotojams 2 s taisyklės padeda laikytis specialus kelių ženklinimas.
„Kadangi važiuojant sunku nustatyti tikslų atstumą tarp automobilių, kai kurių šalių keliai žymimi specialiu horizontaliuoju ženklinimu – ševronais. Taip vadinamas apverstos V formos horizontalus kelių ženklinimas. Šie ženklai dažniausiai žymimi kas 40 metrų, o prieš taip pažymėtą kelio ruožą pastatomi kelio ženklai, rekomenduojantys tarp automobilių laikytis dviejų ševronų atstumo, t. y. vairuotojas, žiūrėdamas į priešais važiuojantį automobilį, ant kelio turėtų matyti bent 2 ševronus“, – pasakoja B. Vengrys.
Dar viena priemonė, anot specialisto, užsienio greitkeliuose naudojama siekiant išvengti masinių avarijų – vaizdo detekcijos technologijos: „Vaizdo detekcija fiksuoja susidariusias spūstis, iškritusius daiktus, kitas atsiradusias kliūtis (sugedusius automobilius) ar eismo įvykius. Ši sistema automatizuotai per kelias sekundes identifikuoja, kad eismas vyksta nebeįprastu režimu, ir iškart informuoja operatorių eismo valdymo centre. Operatorius turi galimybę iš karto pakeisti leistiną greitį visame kelio ruože arba tik tam tikrose eismo juostose, jei virš kiekvienos juostos yra įrengti kintamos informacijos ženklai. Deja, jei ševronų sprendimas yra nebrangus, tai tokiai sistemai reikalingos didelės investicijos.“
Įvertinkite eismo sąlygas
Masinės avarijos yra labai pavojingos žmonių gyvybei, nes į jas patekę automobiliai gauna ne vieną smūgį, taip pat kyla didesnė gaisro tikimybė, todėl specialistas pataria Vėlinių laikotarpiu kelyje būti itin atidiems.
„Esant dideliam automobilių skaičiui kelyje, svarbu laikytis protingo greičio ir atstumo. Stebėkite kitų vairuotojų veiksmus ir patys aiškiai rodykite, kokius manevrus planuojate atlikti. Venkite bet kokių dėmesio trikdžių. Pamatę, kad kelyje įvyko eismo įvykis, būkite dar atidesni, nes į kelią gali netikėtai išeiti į avariją patekę ir orientaciją praradę automobilių keleiviai. Jei laukia ilga kelionė, prieš ją gerai pailsėkite ir darykite reguliarias pertraukas. Keliaujant lėtai judančia kolona, ypač vakare, gali apimti snaudulys. Kad neužsnūstumėte, prie vairo klausykitės muzikos ar paprašykite, kad bendrakeleiviai su jumis kalbėtųsi. Šis laikotarpis nelengvas visiems vairuotojams, tad reikia apsiginkluoti atidumu ir kantrybe“, – pataria B. Vengrys.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...