- Vytautas Budzinauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiant atnaujinti automobilių parką ir pakeisti visuomenės požiūrį, Lietuvai reikia svarstyti galimybę juos apmokestinti, teigia ekspertai.
Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso (LVOA) tarybos narys Kęstutis Kupšys sako, kad automobiliai apmokestinami daugelyje Europos šalių, o Lietuva yra savotiška išimtis.
„Lietuva iš principo neturi jokių (automobilių – BNS) mokesčių, tai stebina daugelį europiečių kolegų. Tai yra visiškai tuščias laukas, panašius apmokestinimo režimus turi labai nedaug šalių. Galime džiaugtis, kad esame automobilių kraštas, bet atsibusime ir pasirodys, kad esame ne kraštas su švariais automobiliais, o laužynas“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė K. Kupšys.
Pasak jo, Slovėnija skatina elektromobilių ir hibridinių automobilių įsigijimą, panašios schemos veikia Prancūzijoje, Rumunijoje.
„Slovėnijoje registruojant automobilį, savininkas sumoka. (...) Jie paskaičiavę, kad dyzelinių automobilių jiems verčiau vengti ir jie tai daro per švelnias mokestines priemones. Jie skatina perkant galvoti apie automobilio taršą. Jiems CO2 yra įprastas rodiklis, kalbant apie automobilius, mums – dar ne“, – kalbėjo K. Kupšys.
Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad dujinių automobilių naudojimo kaina šiuo metu yra žemiausia, skaičiuojant visas išlaidas per 4 metus. Antroje vietoje – dyzeliniai automobiliai, o benzininiai užima tarpinę padėtį tarp elektromobilių ir dyzelinių.
Pasak K. Kupšio, santykis bėgant laikui keisis ne dyzelinių automobilių naudai.
„Rengiant studiją buvo įvertinta daug veiksnių, kurie apima gerokai platesnį lauką, negu tik automobilio įsigijimo bei pardavimo kainą ir kuro kainą. Kadangi dyzeliniams varikliams bus keliami vis didesni taršos reikalavimai, ši technologija gali tiesiog brangti. Elektra varantiems automobiliams ir hibridams neišvengiamai pingant, mažės ir jų eksploatacijos bendroji kaina. Todėl vartotojai gali pagrįstai tikėtis, kad po dešimtmečio atotrūkis tarp dyzelinio ir elektrinio automobilio sudarys nebe 13 procentų, o gerokai mažiau, tuo tarpu suskystintų dujų patrauklumas išnyks visai“, – teigė aljanso atstovas.
Studiją atliko Didžiosios Britanijos transporto konsultacinė bendrovė „Element Energy“, ją rengiant dalyvavo Europos vartotojų organizacija BEUC ir Europos Klimato Fondas. Jos pagrindu LVOA parengs rekomendacijas Vyriausybei, ketinančiai siūlyti mokestines priemones.
Finansų ministras Vilius Šapoka anksčiau sakė, jog tai būtų ne mokestis, o naujas finansinis instrumentas, skatinantis žmones nepirkti taršių automobilių.
Įvesti visuotinį automobilių mokestį Lietuvą ne vienerius metus ragino Tarptautinis valiutos fondas, ankstesnės Vyriausybės yra kėlusios panašias idėjas, bet rimčiau svarstyti mokesčio nesiryžo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...