- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje per metus net 177 dienas sulaukiame kritulių. Lietus apsunkina vairavimo sąlygas – ne tik pablogėja matomumas, bet smarkiai lyjant horizontaliojo ženklinimo juostos tampa sunkiai įžiūrimos. Siekiant padidinti eismo saugumą kai kuriose šalyse pradėtas naudoti taškinis (angl. Dot Line) ženklinimas. Šiemet pirmą kartą šis ženklinimo būdas išbandytas ir Lietuvoje.
Linijos iš taškų
Siekiant geresnio linijų atspindžio vietoje įprastinių horizontaliojo ženklinimo linijų naudojamas taškinis ženklinimas. Tai linijos, sudarytos iš iškilių taškų ar lašo formos iškilimų, reguliariu atstumu užliejamų ant asfalto. Tarp termoplasto taškų paliekami kelių milimetrų tarpai vandeniui nutekėti.
Anot saugaus eismo bendrovės „Biseris“ tyrimų ir komercijos direktoriaus Boleslovo Vengrio, toks kelių ženklinimas yra pranašesnis už įprastinį: „Taškinio ženklinimo paviršius nėra lygus. Specialūs stiklo rutuliukai užpurškiami ant visų – iškilusių ir įdubusių – ženklinimo vietų. Automobiliams užvažiavus ant linijos paviršiaus, dyla tik viršutinis ženklinimo sluoksnis, o šviesą atspindi žemesniuose sluoksniuose esantys stiklo rutuliukai. Dėl šios technologijos linija ilgiau išlieka su atspindžiu.“
„Biserio“ atstovas pasakoja, kad šio ženklinimo eksploatavimo laikas priklauso nuo eismo intensyvumo. Tokiam ženklinimui gali būti naudojama šalto arba karšto plastiko technologija. Plastiku ženklinamos linijos yra atsparesnės padangų trinčiai ir kelio druskoms nei dažai.
Geriau matomos lyjant
B. Vengrys teigia, kad toks ženklinimo būdas dažniausiai naudojamas ženklinant šonines ar vidurio liniją, bet dėl geresnio atspindžio šiuo būdu užsienyje eksperimentuojama ir žymint pėsčiųjų perėjas.
„Pagrindinė taškinio ženklinimo nauda – linijos matomumas lyjant ar esant šlapiai kelio dangai. Taškinis ženklinimas nuo įprastinio skiriasi tuo, kad turi pakankamai didelius tarpus, per kuriuos nubėga lietaus vanduo, o esant įprastoms lygioms linijoms vanduo nusistovi linijos paviršiuje ir ant linijos esantys stiklo rutuliukai nebeatspindi šviesos. Skirtumas ypač gerai matomas tamsiuoju paros metu“, – pasakoja B. Vengrys.
Specialistas taip pat pabrėžia, kad tokios linijos saugesnės ne tik dėl geriau atspindimos šviesos. Automobiliu užvažiavus ant linijos, priklausomai nuo taškų aukščio, jaučiama vibracija, o tai gali apsaugoti vairuotojus nuo išvažiavimo iš kelio užsnūdus prie vairo.
Pirmosios atkarpos Lietuvoje
Pirmas tokio ženklinimo atkarpas jau galima rasti Kaune, tad vairuotojai galės įvertinti skirtumą.
„Ryškiau matomas ženklinimas gali reikšmingai prisidėti prie saugesnio eismo, nes daug avarijų įvyksta tamsiuoju paros metu ar esant blogoms oro sąlygoms. Lietuva siekia iki 2030 m. žūčių keliuose skaičių sumažinti per pusę, tad, bendradarbiaudami su partneriais užsienyje, stengiamės Lietuvoje pristatyti moderniausias technologijas, kurios padėtų siekti šio tikslo“, – teigia B. Vengrys.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...