Quantcast

Techninės apžiūros tvarka turėtų pasikeisti

Šiuo metu atvykus į techninės apžiūros (TA) stotį pasibaigus transporto priemonės techninės apžiūros (TA) galiojimui, vairuotojas gali būti nubaustas už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą.

Surištos rankos

Pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančią tvarką TA galiojimą transporto priemonei gali panaikinti Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) tarnautojai arba policijos pareigūnai. Jeigu jų tikrinamame automobilyje neveikia pagrindinis stabdys, vairo mechanizmas, netvarkingas automobilio ir priekabos sukabinimo mechanizmas, vairuotojo pusėje neveikia valytuvas, tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui neveikia bent vienas kairysis žibintas arba avarinė šviesos signalizacija, taip pat tuomet, kai lengvesnis nei 3,5 t automobilis eksploatuojamas su vasarinėmis padangomis. Užfiksavus bent vieną iš išvardytų gedimų, naikinamas transporto priemonės TA galiojimas arba, jeigu toks gedimas aptinkamas atliekant TA, jos galiojimas automobiliui nepratęsiamas. Tačiau susidaro paradoksali situacija, kai automobilis į TA centrą atkeliauja profilaktikai pasitikrinti. Net ir užfiksavę vieną didžiųjų trūkumų, išvardytų anksčiau, kontrolieriai neturi teisės panaikinti TA galiojimo – taigi automobilis toliau sėkmingai rieda Lietuvos keliais.

Tokia situacija jau susirūpino "Transekstos" atstovai – jie savo nuogąstavimus išsakė ir Susisiekimo ministerijai. "Kauno dienos" žiniomis, ministerijos atstovai pasirengę imtis šios problemos sprendimo – perkelti į nacionalinius teisės aktus naujausią Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų TA, kuri turėtų įsigalioti nuo 2018 m. gegužės.

Laikas trūkumams pašalinti

Dar viena naujovė, kuri galėtų atsirasti, perkėlus šią direktyvą – galimybė transporto priemonės savininkams sutvarkyti TA metu nustatytus trūkumus į servisą važiuojant TA kriterijų neatitikusiu automobiliu. Pagal dabar galiojančią tvarką, jeigu vairuotojas į centrą atvyksta jau pasibaigus transporto priemonės TA arba iki jos likus vos kelioms dienoms, jis neturi galimybės tuo automobiliu važiuoti į remonto dirbtuves, kur nustatyti trūkumai būtų pašalinti. Taigi vairuotojas verčiamas daryti arba šiurkštų KET pažeidimą, arba automobilį į remonto dirbtuves transportuoti automobilvežiu – o tai jau papildomos išlaidos.

Tiesa, nuvykti iš remonto dirbtuvių į TA centrą, galimybė sudaryta – tereikia atsispausdinti vieną dieną galiojantį leidimą vykti į TA stotį. Tokia tvarka, regis, ilgai nesitęs. Jau minėtoje direktyvoje kalbama apie tai, kad TA metu aptikus didelių trūkumų, valstybė narė arba kompetetinga institucija nusprendžia, kiek tokia transporto priemonė gali būti naudojama, kol bus pareikalauta jai atlikti kitą TA. Taigi čia nekalbama apie leidimo dalyvauti eisme transporto priemonei sustabdymą, bet kalbama apie protingai apibrėžto termino nustatymą, per kurį užfiksuoti trūkumai turi būti pašalinti. Nustatomas ir maksimalus laikas – nuo pirmojo apsilankymo TA centre negali būti praėję daugiau kaip du mėnesiai.

Jei nustatoma pavojingų trūkumų, laikoma, kad automobilis techniškai netvarkingas. Valstybė narė arba kompetentinga institucija gali nuspręsti, kad ta transporto priemonė neturi būti naudojama viešuosiuose keliuose ir kad, neįpareigojant iš naujo atlikti registracijos proceso, leidimas ją naudoti laikinai sustabdomas, kol pašalinami trūkumai ir išduodama nauja TA pažyma, kuria patvirtinama, kad transporto priemonė yra tinkamos naudoti keliuose būklės.

Nepavojingi neleistini gedimai

Bendrovės "Transporto studijos" direktoriaus pavaduotojas, Ramūnas Vėlavičius kalbėdamas su "Kauno diena", išreiškė viltį, kad tokios naujos normos bus įtrauktos ir į nacionalinę teisę taip palengvinant vairuotojams galimybę susitvarkyti savo transporto priemones, kurioms TA metu nustatyta trūkumų. "Pagal dabar galiojančią tvarką, TA kontrolieriui nustačius, kad neveikia automobilio stovėjimo stabdys, TA laikoma neatlikta, nors itin reikšmingos įtakos šis automobilio trūkumas eismo saugumui neturi. Dauguma vairuotojų rankinio stabdžio iš viso nenaudoja (ypač tie, kurie eksploatuoja automobilius su automatinėmis pavarų dėžėmis), tad tai ne toks jau retas trūkumas, atliekant TA, tačiau, remiantis dabar galiojančiais teisės aktais, tokiu automobiliu važiuoti bendro naudojimo keliais negalima. Taigi naujoje direktyvoje kaip tik kalbama apie galimybę vairuotojui nustatyti laiką, per kurį turi susitvarkyti nustatytus trūkumus", – tvirtino specialistas.

Pasak R.Vėlavičiaus, toks leidimas padėtų išspręsti ir žmonių, kurie laiku negali atvykti atlikti periodinės TA, problemas. Tokia tvarka Lietuvoje galiojo ir anksčiau, tačiau priimant dabar galiojančią direktyvą buvo nuspręsta tokią galimybę vairuotojams panaikinti.

Tvarka jau galioja

Svarstydamas galimybę TA centruose naikinti TA galiojimą, o kartu ir leidimą dalyvauti eisme, R.Vėlavičius pasakojo, kad TA kontrolieriai patenka į keistą situaciją, kai techniškai netvarkingas automobilis atvežamas paprasčiausiai patikrai – dažniausiai prieš jį parduodant. "Kontrolierius mato, kad dėl didelių trūkumų, automobilis kelia pavojų eismo saugumui, tačiau negali imtis jokių veiksmų, nes įstatyminiais aktais apibrėžta, kas gali naikinti TA. Kontrolierių tarp tų pareigūnų nėra", – skėsčiojo rankomis R.Vėlavičius. Kas lieka atsakingam kontrolieriui – bandyti automobilio savininkui išaiškinti, kad tokia transporto priemonė kelia pavojų ir pačiam jos savininkui, ir kitiems eismo dalyviams arba skubėti skambinti policijos pareigūnams ar VKTI darbuotojams ir pranešti apie tokią transporto priemonę.

TA kontrolieriams panaikinti techniškai netvarkingo automobilio TA galiojimą turi teisę ne vienoje Vakarų Europos šalyje, tokia tvarka išlikusi ir kaimyninėje Latvijoje. Šioje šalyje, šalia TA stočių, yra specialios stovėjimo aikštelės, kuriose paliekami techniškai netvarkingi automobiliai, kol savininkams atsiras noro ir lėšų juos suremontuoti.


Šiame straipsnyje: Techninė apžiūraautomobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Zigmantauskas

Zigmantauskas portretas
Pastebejimas tik vienas, ne kaip problemas spręst, kad visiems butų geriau, o kaip tik kuo daugiau nubaust ir štai atrado dar vieną nišą kaip pasipelnyt, nes nieko kito nesugalvoja iš kur dar pinigų paimt.

Rolas

Rolas portretas
Neliko tu senu lauzu keluose. Tos naujos masinos su tehnologijom tokia smarve leidzia neipirkdami purkstuku. Vel reik regitrai pasipinigaut. Juokas kieno rankinis neveikia rizikuoja uzmust eismo dalyvius debiluzmas

Invalidė-tuoj pati badu numirs.

Invalidė-tuoj pati badu numirs. portretas
Katrie čia tokie protingi -debilai,jums negalima patikėti arklio kaustyti,o jūs priiminėjate tokius įstatymus .Vėl ubagų apiplėšimas,duosiu patarimą -nemokėkite pensininkams pensijų-tada pamatysite kas bus.Turėsite biudžetą pilną,nereikės nei Rusijos grėsmių,patys pabėgsite.SĖKMĖS.
VISI KOMENTARAI 16

Galerijos

Daugiau straipsnių