- Nida Žukauskaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos institucijos tariasi, kaip pažaboti elektrines transporto priemones, taip siekiant išvengti incidentų.
Diskusijos kilo, kai antrą kartą šią vasarą Lietuvos pajūryje elektrinio paspirtuko vairuotojas susidūrė su pėsčiaisiais.
Teisės aktų pakeitimus, susijusius su elektrinėmis transporto priemonėmis, nagrinėja tarpinstitucinė darbo grupė. Jai vadovauja vidaus reikalų viceministras Darius Urbonas.
„Darbai vyksta, viskas tvarkoje, yra daug ką aptarti, tai kalbamės, deramės ir bus padaryta“, – BNS sakė vidaus reikalų ministro Eimučio Misiūno atstovas spaudai Karolis Vaitkevičius.
Pasak jo, pataisos rengiamos kitam vasaros sezonui, jos bus pristatytos 2019 metų Seimo pavasario sesijoje.
Lietuvos kelių policija teigia šiuo metu elektrinius paspirtukus skirstanti į dvi kategorijas.
Jeigu paspirtuko greitis neviršija 25 kilometrų per valandą ir galia yra iki vieno kilovato, paspirtukas laikomas elektriniu dviračiu. Tokiu atveju jo vairuotojams taikomos dviratininkų kelių eismo taisyklės – jie privalo dėvėti šalmą, gali važiuoti dviračių takais, šaligatviu bei važiuojamąja kelio dalimi.
Mačiau tikrai labai daug avarinių situacijų, mes su šeima net atsisakydavome vakarais važiuoti dviračiais, nes tuomet labai padaugėja neblaivių asmenų bei paauglių, kurie lenktyniauja, ir mėgaujasi gąsdindami žmones.
Jeigu elektrinio paspirtuko maksimalus greitis yra nuo 25 iki 45 kilometrų per valandą ir jo galia siekia nuo vieno iki keturių kilovatų, tuomet jis kategorizuojamas kaip mopedas. Tokios transporto priemonės turi būti registruojamos, joms turi būti suteikiamas valstybinis numeris, privaloma techninė apžiūra bei civilinės atsakomybės draudimas.
Šių susisiekimo priemonių vairuotojai privalo turėti AM arba bet kurios kitos kategorijos vairuotojo pažymėjimą, privalo dėvėti šalmą bei gali važiuoti tik važiuojamąja kelio dalimi.
„Eismo siaubai“
Rugpjūčio 5 dieną Neringoje elektriniu paspirtuku buvo partrenkta moteris su keturmečiu vaiku. Juo važinėjosi dvi nepilnametės merginos.
Šio įvykio liudininku tapęs žurnalistas Paulius Skučas sakė, kad kurortuose atsiradus elektriniams paspirtukams, eismo saugumas tapo ypač aktuali problema.
„Reikia atkreipti dėmesį, kad vietiniai tokios nelaimės sakė ir tikėjosi, tik buvo laiko klausimas. Taigi, transporto priemonė, kuri Palangos pareigūnų tikrinta greičio matuokliu ir pripažinta ne paspirtuku, o mopedu, kuriam reikia visko kaip ir normaliam motoroleriui: techninio paso, draudimo, vairuotojo pažymėjimo. Priemonė, kurios išvis nesigirdi. O dabar pati situacija: Nidoje tokių eismo siaubų pilna,“ – feisbuke rašė P. Skučas.
Pasak Klaipėdos policijos atstovės spaudai Andromedos Grauslienės, panašus incidentas Palangoje įvyko vasaros pradžioje, kai elektriniu paspirtuku kliudytas vaikas.
Laikinoji Turizmo departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė taip pat reiškia nuogąstavimus dėl elektrinių paspirtukų ir sako, jog kurortai šiemet dėl jų tapo itin pavojingi.
„Mačiau tikrai labai daug avarinių situacijų, mes su šeima net atsisakydavome vakarais važiuoti dviračiais, nes tuomet labai padaugėja neblaivių asmenų bei paauglių, kurie lenktyniauja, ir mėgaujasi gąsdindami žmones“, – BNS teigė I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
„Ar reikia tragedijos, kad būtų sužalotas žmogus, kad atsakingi asmenys inicijuotų pakeitimus? Man atrodo, kurortų savivaldybės turėtų šią problemą išsispręsti“, – pridūrė ji.
Policijos pareigūnai praėjusią savaitę vykdė prevencinę priemonę Nidoje, kur ypatingą dėmesį skyrė elektrinėms transporto priemonėms bei jų vairuotojams.
Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkė Laura Salokaitė teigė, kad ši elektrinių paspirtukų problema būdinga kurortiniams miestams.
Neringos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Sigitas Šveikauskas savo ruožtu BNS tvirtino, kad elektriniai paspirtukai nekelia tiek daug problemų, kaip atrodo, nes jų kurorte nevažinėja daug.
Vis dėlto jis paragino valstybę taisyti teisinę reglamentavimą, nes dar neaišku, kas ir kur elektriniais paspirtukais gali važiuoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...