- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
-
„Renault“ sportinei aistrai – daugiau nei 115 metų
Pirmoji svarbi „Renault“ pergalė automobilių lenktynėse buvo pasiekta 1902 metais, kai Marcelis Renault laimėjo lenktynes „Paryžius–Viena“. Trys lengvos konstrukcijos „Type K“ modeliai startavo kartu su keturiais mažesniais automobiliais, mesdami iššūkį galingam grafo Zborovskio „Mercedes“ ir Henrio Farmano „Panhard“.
Šis renginys vyko stačiuose ir vingiuotuose keliuose, įskaitant pavojingą Alpių perėją. Marcelis Renault iškovojo pergalę, važiuodamas vidutiniu 62,5 km/val. greičiu. Nuo tada „Renault“ tapo labai rimtu automobilių lenktynių dalyviu įvairiausio lygio varžybose ir čempionatuose.
1906 metais „Renault“ dalyvavo pačiose pirmosiose didžiojo prizo lenktynėse. Jos vyko Le Mano apylinkėse esančiuose viešojo naudojimo keliuose. „Renault“ startavo su savo „Type AK“ – automobiliu su lengva važiuokle, kurioje buvo įtaisytas keturių cilindrų, 12,9 litro tūrio variklis. Nepaisydamas kepinančio karščio ir beveik tirpstančio asfalto, ilgiau, nei 12 valandų trukusias lenktynes laimėjo „Renault“ vairavęs vengras Ferenças Sziszas. Jau kitais metais ši pergalė leido padidinti Prancūzijos automobilių gamintojo prekybos apimtis.
Džiazo amžius ir greičio rekordai
Trečiajame ir ketvirtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje „Renault“ susikoncentravo ties ralio lenktynėmis ir pasaulio greičio rekordais. 1925 metais „Renault“ laimėjo Monte Karlo ralio lenktynes. Vėliau, 1926 metais, buvo sukurtas 9 litrų variklio varomas „Renault 40CV Type NM des records“. Šis vienvietis automobilis atvirais ratais ir veržlaus silueto kupė kėbulu buvo skirtas greičio bandymams. Jis pasiekė 24 valandų vidutinio greičio rekordą – 173,6 km/val. Tai buvo nepaprastas greitis serijinio modelio pagrindu sukurtam automobiliui.
„Nerva“ serija
Ketvirtajame dešimtmetyje „Renault“ sukūrė „Nerva“ seriją ir tęsė greičio rekordų bandymus, juos vykdant Europos bei Afrikos keliuose. 1932 metų Monte Karlo lenktynėse antrąją vietą iškovojo aviacijos inžinerijos pasiekimų įkvėptas ir antrojo „Renault“ variklio su 8 eilėje išdėstytais cilindrais varomas „Nervasport“. Jis nuo nugalėtojo atsiliko tik dvejomis dešimtosiomis sekundės dalimis. Pergalės buvo iškovotos 1935 metų Monte Karlo ralyje ir 1935 metų Liežo–Romos–Liežo lenktynėse. Tais pačiais metais Maroko ralyje buvo iškovota antroji vieta, nusileidus „Bugatti“ važiavusiems varžovams.
Tačiau įstabiausias pasirodymas buvo surengtas Munlery žiedinėje trasoje. 1934 metų balandį specialiai paruoštas „Nervasport“ pasiekė keletą ištvermės rekordų visose kategorijose: jis per 48 valandas nuvažiavo daugiau nei 8 000 kilometrų, pasiekdamas didesnį nei 160 km/val. vidutinį greitį. Maksimalus automobilio greitis siekė beveik 200 km/val. Išskirtinai veržlių formų vienvietis kėbulas prisidėjo formuojant ateities „Renault“ modelių dizainą.
Šeštojo dešimtmečio žvaigždės
Šeštajame dešimtmetyje „Renault“ atgaivino savo ankstyvųjų dienų novatorišką dvasią, pratęsdami greičio rekordo bandymus. Po dviejų metų, praleistų aerodinaminiame tunelyje, 1956 metų rugsėjį, į JAV esantį Bonevilio druskos ežerą, atsivežė ryškiai mėlyną „Étoile Filante“ (Krintančią žvaigždę). Išskirtinis automobilis buvo su poliesteriu dengtu vamzdiniu kėbulu ir dviem lėktuvą primenančiais „kiliais“ galinėje dalyje. Jis buvo varomas novatoriškos dujų turbinos, pasiekiančios 270 AG pajėgumą, esant 28 000 sūkiams per minutę. Šis agregatas buvo suderintas su „Transfluide“ konstrukcijos transmisija. Tarsi tikras aeronautikos atstovas, šis automobilis buvo varomas žibalu ir dėl itin didelio turbinos sukimosi greičio beveik neskleidė jokios vibracijos. Jau pirmojo bandymo metu automobilio kūrėjas Jeanas Hébertas pasiekė naują greičio rekordą – 308,85 km/val.
Po šio išskirtinio pasiekimo „Renault“ pakartojo ir savo sėkmę ralio lenktynėse. Daugybėje lenktynių, įskaitant „Mille Miglia“, dalyvavo nedidelis ir novatoriškas modelis „Dauphine“ su gale įmontuotu varikliu. Jis 1965 metais vykusiose lenktynėse užėmė pirmąsias keturias vietas, taip pat tais pačiais metais laimėjo „Tour de Corse“ lenktynes. Po dviejų metų „Dauphine“ laimėjo ir legendinį Monte Karlo ralį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...