- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) įpareigojo „Regitros“ Telšių filialą įregistruoti pareiškėjo automobilį transporto priemonę kelių transporto priemonių registre po vairo mechanizmo perkėlimo į kairę pusę.
Įvertinusi pareiškėjo nurodytus patirtus išgyvenimus, nepatogumus, kuriuos jis patyrė dėl atsakovo veiksmų, teisėjų kolegija nutarė pareiškėjui priteisti jo prašomą 500 eurų neturtinės žalos atlyginimą.
LVAT išnagrinėjo asmens skundą dėl „Regitros“ Telšių filialo atsisakymo registruoti transporto priemonę dėl to, jog nebuvo pateikta techninės ekspertizės pažyma dėl transporto priemonės perdirbimo (vairo perkėlimo). Teismas iš dalies patenkino pareiškėjo apeliacinį skundą bei išsprendė neturtinės žalos atlyginimo klausimą.
Kaip pranešė teismas, ginčas buvo kilęs dėl to, ar pagrįstai pareiškėjo norimą užregistruoti transporto priemonę buvo atsisakyta registruoti dėl to, jog nebuvo pateikta techninės ekspertizės pažyma, nustačius, kad prašoma įregistruoti transporto priemonė buvo perdirbta perstatant jos vairo mechanizmą iš dešinės pusės į kairę.
Pareiškėjas kreipėsi į „Regitros“ Telšių filialą su prašymu įregistruoti automobilį, kartu su prašymu pateikdamas šios transporto priemonės registracijos liudijimą, išduotą Latvijoje, ir transporto priemonės techninių bandymų atlikimo pažymėjimą bei transporto priemonės identifikavimo dokumentą, išduotus Lenkijoje.
LVAT teisėjų kolegija, vertindama Latvijoje pareiškėjo automobiliui išduotą registracijos dokumentą, teigia, kad vadovavosi Europos tarybos direktyvos dėl transporto priemonių registracijos dokumentų nuostatomis, ir, atsižvelgdama į tai, jog Latvijoje išduotas transporto priemonės registracijos liudijimas iš esmės atitiko direktyvoje nustatytą modelį, pareiškėjo automobiliui Latvijoje išduotą liudijimą vertino kaip atitinkantį Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklių 44.2.1 papunktyje nurodytą transporto priemonės kilmės dokumentą – EEE šalyse išduotą transporto priemonės registracijos liudijimą.
LVAT teisėjų kolegija taip pat pažymėjo, kad pareiškėjo automobilis buvo perdirbtas dar prieš Latvijos išduoto transporto priemonės registracijos liudijimo išdavimą, ir sistemiškai išaiškinusi Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklių nuostatas konstatavo, jog tokiu atveju registruojant transporto priemonę Lietuvoje pareiga pateikti transporto priemonės patvirtinimą ar perdirbimą patvirtinantį dokumentą – techninės ekspertizės pažymėjimą – pareiškėjui nekilo.
Atsižvelgęs į tai, apeliacinės instancijos teismas sprendė, jog tiek atsakovas, tiek pirmosios instancijos teismas nepagrįstai įvertino, kad transporto priemonė Lietuvoje galėtų būti registruojama atlikus transporto priemonės techninę ekspertizę ir kartu su kitais dokumentais pateiktus techninės ekspertizės atlikimą patvirtinantį dokumentą. Dėl to LVAT pirmosios instancijos teismo sprendimą panaikino ir pareiškėjo skundą tenkino iš dalies.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...