- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuogąstavimai, kad dėl biodegalų maišymo į žieminį dyzeliną šią žiemą užšals visi dyzeliniai varikliai, yra nepagrįsti, nes sprendimo tą daryti dar nėra, tvirtina Energetikos ministerija. Tuo metu automobilių žinovas Artūras Pakėnas dyzelinių automobilių savininkams primena, kokius darbus būtina atlikti prieš šaltąjį sezoną.
Šią savaitę Energetikos ministerijoje buvo aptariamos galimybės maišyti į žieminį dyzeliną biodegalų. Nuspręsta imtis papildomų tyrimų ir išsiaiškinti, ar Lietuvos klimato sąlygomis įmanoma ne tik į vasarą, bet ir į žiemą naudojamą dyzeliną įmaišyti biopriedų. Lietuviškų degalinių sąjunga perspėjo, jog tai gali labai skaudžiai paveikti visus dyzelinius automobilius.
Energetikos ministro patarėjas Mantas Dubauskas teigia, jog nuogąstavimai, kad šią žiemą užšals visi dyzeliniai varikliai, yra visiškai nepagrįsti. „Galime garantuoti, kad neužšals dyzeliniai varikliai, nes nėra priimta jokio sprendimo – nėra jokios prievolės maišyti biodegalus į žieminį dyzeliną“, – tvirtina M. Dubauskas.
Jo teigimu, ministerijoje vyko pasitarimas, siekiant suformuluoti sąlygas tyrimui, koks poveikis galėtų būti pradėjus maišyti biodegalus į žieminį dyzeliną. „Kitaip tariant, prieš pradėdami svarstymus, ar maišyti į žieminį dyzeliną biodegalus, mes norime užsakyti ir atlikti tyrimą“, – paaiškino energetikos ministro patarėjas.
Energetikos ministerija nurodo, jog jokie sprendimai šioje srityje nebus priimami iki tol, kol nebus gautas atsakymas iš mokslininkų, kokį poveikį biodegalai gali padaryti dyzelinui esant žemai temperatūrai, ar įmaišius biodegalų žieminis dyzelinas vis dar būtų tinkamas naudoti. Tyrimas bus atliekamas sertifikuotoje laboratorijoje. Gauti rezultatai bus aptariami su rinkos dalyviais.
Pasak M. Dubausko, net jei ir būtų priimami sprendimai maišyti biodegalus į žieminį dyzeliną, tai būtų daroma ne anksčiau kaip 2016-ųjų gruodį.
Pašnekovo skaičiavimais, vasarą į dyzeliną yra įmaišoma 7 proc. biodegalų.
Lietuva yra įsipareigojusi iki 2020 metų pasiekti, kad bent 10 proc. transporto sektoriaus suvartojamų energijos išteklių sudarytų atsinaujinantys ištekliai. 2013 m., oficialiais Statistikos departamento duomenimis, šis rodiklis siekė 4,65 proc.
Ko turi nepamiršti dyzelinių automobilių vairuotojai
Automobilių žinovas, saugaus vairavimo instruktorius A. Pakėnas dyzelinių automobilių vairuotojams rekomenduoja atlikti profilaktinius darbus prieš prasidedant žiemai.
„Reikėtų nuvykti į savo autoservisą ir pasitikrinti, ar nereikia pasikeisti kuro filtro. Šiltuoju metų laiku būna susikaupę skysčių, kurie, atšalus, gali užšalti. Kažkokių didesnių bėdų Lietuvoje dėl kuro nebūna, tačiau kartais žmonės neprižiūri savo automobilio. Pavyzdžiui, jei būna silpnas akumuliatorius ar neveikia kokia nors pakaitinimo žvakė, dyzelinis automobilis neužsiveda.
Kartais vairuotojai prisiperka pigių ar netinkamų automobiliui pakaitinimo žvakių ir jos neveikia taip, kaip reikia. Taigi automobilis gali neužsivesti dėl nesutvarkytos užvedimo sistemos, nepakrauto akumuliatoriaus ar netinkamos arba neveikiančios pakaitinimo žvakės“, – aiškina A. Pakėnas.
Žinovas siūlo stebėti, kurios degalinės pirmosios atsiveš žieminio kuro. Be to, pasak A. Pakėno, pravartu važinėti su pilnu, o ne tuščiu kuro baku.
„Aš piluosi beveik pilną kuro baką, kad nesikauptų drėgmė. Jokiam automobiliui, kuro sistemai, vanduo nėra gerai. Geriau važinėti su pilnu baku, o ne degančiomis lemputėmis, jog jau trūksta kuro. Patarčiau vieną kartą prisipilti pilną baką ir vis papildyti, kai tik yra galimybė“, – portalo LRT.lt skaitytojams pataria A. Pakėnas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...