- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
LED technologijos yra visomis prasmėmis pranašesnės už senąsias kaitrines lemputes. LED šviečia ryškiau, naudoja mažiau energijos, o patys šviestuvai yra mažesni.
LED puikiai tinka šviesoforams. Pasitelkus paprastas kompiuterines programas galima sukurti dinamiškus šviesoforus su laikmačiais, judančiais paveiksliukais ar net informaciniais pranešimais. Tačiau LED šviesoforai turi vieną didelį trūkumą, kuris kartais atbaido kai kuriuos miestus.
LED šviesoforai yra brangesni nei įprasti su kaitrinėmis lemputėmis. Visgi, jie sunaudoja mažiau elektros energijos, o minėtų lempučių nereikia keisti. Taip pat tikimasi, kad tokie šviesoforai tarnaus žymiai ilgiau – gamintojai jiems drąsiai suteikia labai ilgas garantijas. Taigi, didesnė investicija turėtų atsipirkti per mažesnius eksploatacijos kaštus, nes šių šviesoforų beveik nereikia prižiūrėti.
Skaičiuojama, kad įprasta šviesoforo lemputė tarnauja apie porą metų. Po to ją reikia keisti – prie šviesoforo pasiunčiami techniniai darbuotojai, kurie perdegusias lemputes pakeičia. Su laiku šviesoforai praranda ir spalvą – žalia tampa geltona, o raudona – oranžine. Galbūt tai tik estetikos klausimas, tačiau juk tikrųjų signalų spalvos yra apibrėžtos įstatymais ir kelių eismo taisyklėmis.
LED technologijos sankryžose gali atsirasti dviem būdais – sumontuojant LED lemputes arba pakeičiant visą šviesoforo korpusą. Kad ir koks būdas pasirenkamas, su vienu LED technologijos trūkumu tenka susitaikyti.
LED šviestuvai yra tokie efektyvūs todėl, kad jie didesnę sunaudojamos energijos dalį paverčia šviesa. Kaitrinės lemputės didžiąją savo sunaudojamos energijos dalį verčia šiluma – jos stipriai įkaista, be reikalo išpūsdamos elektros energijos sąskaitas. Tačiau šviesoforai stovi lauke, kur juos kartais padengia sniegas.
Tradiciniai šviesoforai su kaitrinėmis lemputėmis patys išsprendžia šią problemą – jie taip įkaista, kad sniegas labai greitai nutirpsta. LED šviesoforai niekada stipriai neįšyla, todėl sniegas niekada ir nenutirpsta, kol jo nesunaikina saulė ar techniniai darbuotojai.
Aišku, šią problemą bandoma spręsti. Šviesoforai kuriami taip, kad sniegui tiesiog nebūtų kur susikaupti, o pats paviršius būtų lygus ir sniegas nuo jos tiesiog kristų žemyn. Tačiau susiklosčius ypatingoms aplinkybėms šviesoforai gali būti padengti sniegu.
Specialistai užtrunka juos nuvalyti, todėl bent kelias valandas vairuotojams sunku suvokti, koks signalas dega. Išeitis – šildomi šviesoforai, kurie būtų įjungiami tik dienos pradžioje ir tik žiemą – taip vis tiek sunaudojama mažiau energijos nei naudojant kaitrines lemputes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...