- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Permaininga, snieguota žiema ir staigūs šalčiai automobilių savininkams kelia prieštaringus jausmus: žiūrėti į purviną automobilį nemalonu, kelius dengiančios druskos taip pat nedžiugina, bet ir į plovyklą skubėti trūksta motyvacijos. Esą per daug rizikos, kad automobilis išsipurvins tik išvažiavęs į kelią, o po plovimo gali prišalti durelės, užledėti spynos.
Specialistai pastebi, kad dvejonės neturi pagrindo ir neigia nusistovėjusius mitus.
„Pastebime, kad, viena vertus, šaltuoju sezonu sulaukiame daugiau norinčiųjų nusiplauti automobilius. Tai patvirtina faktą, kad šiltuoju metų laiku žmonės automobilius vis dar mėgina plauti patys, o štai žiemą tokiam žygdarbiui ryžtasi tik nedaugelis. Kita vertus, sulaukiame ir daugiau klausimų bei nuogąstavimų, ar automobilio plovimas žiemą yra saugus. Vairuotojų galvose vis dar nemažai mitų, iš kurių gajausi – baimė dėl užšąlančių spynelių bei durų“, – sako degalinių tinklo „Circle K“ kategorijų vadovas Jaroslavas Snarskis.
Specialisto teigimu, toks plačiai paplitęs nuogąstavimas visiškai nepagrįstas, nes žiemą plovykla dažnai yra greičiausias ir efektyviausias būdas „atšildyti“ automobilį.
Mitas apie prišąlančias dureles – plovyklų klasika.
„Mitas apie prišąlančias dureles – plovyklų klasika. Tačiau iš tiesų tokia baimė niekuo nepagrįsta. Atvirkščiai, jei laikantis permainingiems orams užmirštama silikonu padengti durelių, bagažinių gumas, jos gali prišalti, o pabandžius į automobilio vidų patekti panaudojant jėgą, vėliau bet koks nesandarumas siunčia pavojaus signalą centrinio užrakto sistemai, įsijungia ir nesileidžia išjungiama signalizacija. Panašiai ir su apneštais, apšalusiais ir apie nesamas kliūtis pranešančiais jutiklių sistemos sensoriais. Plovykloje mašina atšyla, o džiovinimo etapas padeda maksimaliai išpūsti drėgmę, todėl galite būti ramūs, kad tikrai niekas neprišals“, – sako jis.
Pasak J. Snarskio, svarbiausia žinoti, kad automobilį žiemą plauti bei vaškuoti – būtina. Ir ne vien dėl estetinių paskatų, o visų pirma dėl ant automobilio paviršiaus besikaupiančių ir koroziją skatinančių druskų.
„Tenka išgirsti, kad kam čia plauti automobilį, jei žiemą krintant šlapdribai ar pervažiavus pabarstyta gatve ką tik nuplautas automobilis vis tiek tuoj išsipurvins. Plovimas – tai tik iš dalies estetinė procedūra. Kur kas svarbiau, kad ji padeda užtikrinti automobilio ilgaamžiškumą, nes vaškas užtikrina nešvarumų atstūmimo efektą. Juk per keletą dienų šviežiai prilipęs purvas toli gražu neprilygsta keletą mėnesių ant dugno kauptam purvo bei druskų sluoksniui. Į mažas įtrūkas ir tarp detalių patekusi druska, susimaišiusi su drėgme, ima graužti metalą, jis pradeda rūdyti“, – aiškina „Circle K“ atstovas.
Vaškavimo nepamiršti turėtų ir tie, kurie nori kas rytą mažiau laiko praleisti gremždami apledėjusius stiklus.
„Prie švaraus ir nuvaškuoto automobilio sunkiau limpa purvo dalelės. Reiktų žinoti, kad vaškas neleidžia mikro įtrūkimuose kauptis ir drėgmei, dėl kurios šąlant automobilis apsitraukia ledu. Taigi prie gerai nuvaškuoto automobilio kas rytą nereiks gaišti laiko mėginant nugremžti ledo sluoksnį“, – sako J. Snarskis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...