- Mindaugas Grinius, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektromobilių skaičius Lietuvoje yra kur kas mažesnis negu kitose Europos Sąjungos valstybėse, tačiau vairuoti elektra varomą automobilį Lietuvoje norėtų daugiau žmonių negu Latvijoje ir Estijoje. SEB banko užsakymu atlikta apklausa (iš viso apklausti 1028 gyventojai, iš kurių 767 nurodė, kad jie arba jų šeimos nariai planuoja pirkti automobilį) parodė, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi kur kas daugiau gerbėjų negu Latvijoje ir Estijoje.
Lietuvoje užregistruotų elektromobilių skaičius šiemet artėja prie 1000, o hibridinių automobilių skaičius 10 tūkst. ribą perkopė prieš pusmetį.
„Palyginti su kitomis ES valstybėmis, elektromobilis Lietuvoje yra labai reta transporto priemonė. Mūsų šalyje daugiausia automobilių dyzeliniais varikliais, nes šios rūšies degalai yra pigesni už benziną. Tačiau apklausos duomenys rodo, kad ateityje nemažai lietuvių save įsivaizduoja prie elektromobilio vairo, o dar daugiau rinktųsi hibridinį variantą“, - pažymi SEB banko Lizingo departamento direktorius Saulius Mickus.
Apklausa, kurią trijose Baltijos šalyse atliko rinkos tyrimų bendrovė „Norstat“, atskleidė, kad 37 proc. respondentų Lietuvoje norėtų įsigyti automobilį, turintį hibridinį variklį, o 20 proc. sutiktų, kad jų transporto priemonė būtų elektromobilis. Estijoje elektromobilio norėtų 7 proc. apklaustųjų, Latvijoje - 12 procentų. Automobilį, kurio variklis hibridinis, rinktųsi 28 proc. Estijos ir 26 proc. Latvijos gyventojų.
Pasak S. Mickaus, Lietuvos galimybes ir pasirengimą permainoms rodo ir tai, kad ateityje automobilį su dyzeliniu arba benzininiu varikliu norėtų įsigyti atitinkamai 27 ir 29 proc. respondentų, tad 20 proc. balsų surinkęs elektromobilis yra visai arti lietuviams įprastų automobilių standartų.
„Nors Lietuvos vairuotojai dažnai pavadinami nuosaikiais ir konservatyviais, tačiau rezultatai rodo, kad estai ir latviai yra labiau pripratę prie automobilių su dyzeliniais ir benzininiais varikliais. Jei lietuviai planuoja įsigyti hibridinį automobilį, tai Latvijoje pirmenybė teikiama dyzelinu varomiems automobiliams (35 proc. apklaustųjų), o Estijoje daugiausia žmonių (38 proc.) norėtų įsigyti benzinu varomą automobilį“, - dėsto S. Mickus.
Taip pat daugiau negu trečdalis apklaustųjų Lietuvoje nurodė, kad elektra varomas variklis yra labai svarbus arba svarbus automobilio ypatumas. Latvijoje tokią nuomonę pareiškė 21 proc. apklaustųjų, o Estijoje - 17 procentų. Poziciją, kad automobilis turėtų į orą išmesti mažai anglies dvideginio, Lietuvoje palaikė 64 proc. apklaustųjų, Latvijoje - 51 proc., Estijoje - 43 procentai.
„Automobilio išskiriamas CO2 kiekis Lietuvos gyventojams dar nėra toks svarbus kriterijus kaip transporto priemonės saugumas, erdvumas, patogumas ar eksploatacijos sąnaudos. Tačiau vien tai, kad gamtą labiau tausojančios alternatyvos sulaukia nemažai dėmesio, yra svarbus signalas ir rinkai, ir valstybės institucijoms. Lietuviai yra pasirengę transporto srities inovacijoms ir suvokia permainų naudą“, - teigia S. Mickus. SEB banko ekspertas savo nuomonę pagrindžia duomenimis, kurie rodo, kad 38 proc. Lietuvos gyventojų teigiamai vertina kai kurių automobilių gamintojų planus mažinti arba išvis nebegaminti dyzeliniais varikliais varomų automobilių. Estijoje tokios nuomonės laikosi 37 proc. žmonių, Latvijoje - 23 procentai.
Apklausos duomenimis, Latvijos gyventojai kur kas labiau palaiko priešingą poziciją - 36 proc. žmonių mano, kad priemonės dyzelinių automobilių atžvilgiu yra per griežtos ir jų nereikia. Estijoje taip manančiųjų yra 26 proc., o Lietuvoje - 33 procentai. Lietuvoje aplinką tausojančias priemones palaiko daugiau gyventojų, negu šiai pozicijai prieštarauja. „Inovacijų naudą suvokianti visuomenė naujoves priima lengviau, ima naudotis pažangos privalumais“, - apibendrina SEB banko atstovas.
Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau kaip 50 elektromobilių įkrovimo stotelių, kai valstybinių kelių ilgis viršija 21,3 tūkstančio kilometrų. Tad infrastruktūra dar tik kuriama. Galbūt kai kurie vairuotojai nesiryžta domėtis elektromobiliais, nes nuogąstauja, kad, pasirinkę kasdienį maršrutą, negalės patogiai įkrauti automobilio elementų. Išplėtojus įkrovimo stotelių tinklą, padaugėtų gyventojų, kurie įsigytų ne tik hibridinius automobilius, bet ir elektromobilius, kurie padėtų tą patį atstumą įveikti už mažesnę kainą negu dabar.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...