- Irma Janauskaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos krovininio transporto įmonės protestuoja prieš būsimus Prancūzijos reikalavimus vairuotojų atlyginimams ir papildomai administracinei naštai. Įmonių vadovai ir savininkai siekia, kad Prancūzija būtų apskųsta Europos Komisijai (EK).
Vairuotojų profsąjunga nėra prieš didesnes algas, bet abejoja, ar tada dalis įmonių išvis išliks. EK atstovo teigimu, atlyginimų reguliavimas – kiekvienos šalies reikalas.
Visi lygūs, bet yra lygesnių. Taip sako į piketus Vilniuje susirinkę vežėjų įmonių vadovai ir savininkai. Jų teigimu, didžiosios Vakarų Europos šalys leidžia sau diktuoti kitų šalių vežėjams – veja juos, nelikus Rusijos rinkos ir išaugus konkurencijai, kaip tik išmano.
Į Prancūziją iškomandiruoti vairuotojai nuo liepos turės gauti tokį pat valandinį atlygį, koks mokamas prancūzams. Tol, kol pasikraus krovinį arba kol tranzitu pervažiuos šalį. Įmonės taip pat turės pateikti su vairuotoju susijusią informaciją, jeigu jis bus sustabdytas patikrinti. Tam esą teks samdyti papildomą žmogų.
„Ir taip visur mažiname etatus, ekonominiu režimu dirbame, o čia priverčia mus deklaruoti visas mašinas, visus darbuotojus, jų atlyginimus, jų atostogas“, – piktinasi UAB „Aituros transportas“ direktorius Zenonas Buivydas.
„Vairuotojų tai neliečia. Jis dirbs savo darbą ir toliau. Bet įmonei tai bus papildomi sunkumai samdyti žmogų Prancūzijoje, kuris vestų apskaitą“, – aiškina UAB „Baltic Transline Transport“ direktorius Vidmantas Petkevičius.
„Tas, sakykim, žmogaus laikymas, yra viena pusė. Taip, valandinio užmokesčio taikymas yra dar viena, nes lygiai tą patį Vokietija pasidarė. Turime mes tą daryti. Dabar prancūzai bando įsivesti. Kas toliau?“ – klausia UAB „Alta transportas“ direktorius Raimondas Vėlavičius.
„Klausimas, ar bus, ką vežti ir kur važiuoti, jeigu apribojimai prasidės visose šalyse. Čia yra problema didžiausia“, – teigia UAB „Samarina“ direktorius Mindaugas Kapleris.
„Jeigu šiai dienai tvirtai neatstovėsime, ES pasiduos spaudimui, tai vis tiek kažkada ateis, žingsnis po žingsnio ji gali ir subyrėti“, – svarsto UAB „Solotransa“ direktorius Artūras Rutkauskas.
Lietuvos, kaip ir 10 kitų šalių, vežėjai EK prašo ištirti, ar Prancūzijos numatyti reikalavimai nepažeis ES sutarties. EK tokį tyrimą apie metus vykdo dėl Vokietijos.
„Mes norime, kad ES atkreiptų dėmesį į neteisėtus veiksmus, kurių imasi didžiosios ES valstybės, siekdamos apriboti mūsų teisėtą darbą ES“, – teigia asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.
„Mokesčių sistemos, atlyginimų sistemos, socialinė apsauga – šitie dalykai yra nacionalinė kompetencija. Tai šituos dalykus kiekviena šalis gali reguliuoti. Bet turėtų iš tikrųjų atsižvelgti į bendros rinkos funkcionavimą“, – sako EK atstovybės Lietuvoje Ryšių su žiniasklaida grupės vadovas Giedrius Sudikas.
„Jeigu tas būtų valandinis, tarifikacija vienoda visiems vairuotojams, tada vėl kiltų kitų klausimų, kaip ten mūsų firmos sugebėtų įsitvirtinti – ar kokybe, kitais dalykais. Kai uždarė Rusijos sieną, visi nuvažiavo ten, ten dabar vyksta karas – kas pigiau, tam ir atiduoda“, – aiškina Transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo pirmininkas Ramūnas Narbutas.
Lietuvoje priskaičiuojama iki 5 tūkst. transporto įmonių. Jose dirba apie 150 tūkst. žmonių – tai yra kas septintas aštuntas darbingo amžiaus gyventojas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...